Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: MadRed op maandag 11 april 2011, 13:26:30
Banaan:
Hebben jullie geen SM Mall in de buurt? Daar heb ik de afgelopen weken in Manila wel wat maatje 11 gezien (in het SM warenhuis zelf). Niet veel maar toch...


Nee, alleen in Cebu city maar dank en ik ga toch kijken in SM Cebu  :hoedjeaf: :hoedjeaf: :hoedjeaf:


bananacreek

De hoogste prijs en het einde nog niet in zicht


Mt. Talinis op de achtergrond
Wil ik graag naar toe maar een gids vraagt P2500 per persoon en je moet overnachten en in goede conditie zijn.
Alleen proberen is zelfmoord



bananacreek


bananacreek

#1183
26 Februari, 2011, New Central Bank Office, Daro


2 April, 2011


10 April, 2011


14 April, 2011

bananacreek


opinie

#1185
Citaat van: josv op dinsdag 12 april 2011, 12:40:26
( en ben ik nou gek of staat hieronder een zinnetje uit opinie's profile ?? )

Betreffende deel 2 van je vraag: :weia: dat is de voetnoot die je mee geciteerd hebt. :lachen:

Betreffende deel 1 van je vraag:  :denk:  :floet:  :biggrinn:

Citaat van: josv op dinsdag 12 april 2011, 12:40:26
Nooit erbij stil gestaan dat de mensheid er van af hing  :ontopic:

Het punt is dat men zich verschuilt achter anderen in dit en soortgelijke gevallen. Als er dan mensen zijn die niet alleen op een forum erover klagen maar ook eens bij de betrokken partijen gaan aankloppen, mag dat over een flutattractie zijn waar ik waarschijnlijk zelf nooit zal naar gaan. Dit belet niet dat ik er een mening over kan en mag hebben.

:ontopic:  :ikkeniebegrijp: Is er in dit topic een mogelijkheid om  :offtopic: te zijn?
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Luc

Indien de bezienswaardigheid betaald is met overheidsgeld kan ik het begrijpen dat de eigen bevolking minder moet betalen. Zij hebben er immers al via de belastingen voor betaald.

In de VS is een abonnement voor een museum tot 75$ aftrekbaar voor de belastingen. Een buitenlander kan dat ook niet en betaald dan eigenlijk ook meer.

voorbeeldje : http://amistadartandculture.org/membership.php
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

innka3

Citaat van: Luc op woensdag 13 april 2011, 02:11:20
Indien de bezienswaardigheid betaald is met overheidsgeld kan ik het begrijpen dat de eigen bevolking minder moet betalen. Zij hebben er immers al via de belastingen voor betaald
even :offtopic: mogen we in  :nederlandsevlag: wel geld toe krijgen. :confused2:
laat nu de foto's weer komen dus  :ontopic:

Deep Throat

Citaat van: Luc op woensdag 13 april 2011, 02:11:20
Indien de bezienswaardigheid betaald is met overheidsgeld kan ik het begrijpen dat de eigen bevolking minder moet betalen. Zij hebben er immers al via de belastingen voor betaald.
Evenals de vorige poster zet ik er ook mijn kanttekening bij, het is een doelredenenering en als je die doortrekt dan krijgt het bizarre effecten. Het gaat om het uitgangspunt wat hier gehanteerd wordt, het feit dat buitenlanders (de witneuzen) bewust een poot wordt uitgetrokken, die hebben er toch genoeg. Hoewel ik dat niet kan bewijzen leren mij de ervaringen in de PH dat ik er niet ver naast zit. Dat men dat principe al aanhoudt in private winkels is al vervelend genoeg, nu doet ook de overheid nog eens mee. Daarnaast gaat het over 10x de prijs, nog niet een beetje verschil relatief gezien.

Natuurlijk zitten er af en toe verschillen, maar die zijn vaak vreemd genoeg andersom. Neem treintickets die (in Europa) goedkoper worden aangeboden voor buitenlanders, motief is vermoedelijk het aantrekken van toeristen. Belastingvrij inkopen (als het de moeite waard is overigens). Als ik een jaarabonnement bij de efteling koop ben ik na 3x ook goedkoper uit. Verschillen zijn er wel, maar het motief is van belang.

Maar ik los dat op door niet naar dat soort attracties te gaan. Kan ik nu makkelijk zeggen, ik was een paar keer bij Twin Lakes voor er entree geheven werd en 1x (de eerste keer) werd ik verrast met Balikbayan die ik het wilde laten zien, maar dat is wat mij betreft de laatste keer, zo bijzonder is het ook niet. De rit er naartoe is al mooi genoeg.
Dat er niet naar toe gaan bewust aandragen naar de instanties geeft wellicht hoop dat ze ophouden met die praktijken, dat denk ik dan maar voor mijn gemoedsrust.

We zijn overigens on-topic, het gaat over het dagelijks leven in Dumaguete en Negros Oriental.

opinie

Laat nu het principe van belastinggeld en belastingbetaler gelden: dan moet men een paspoortcontrole doen en wat met buitenlandse ondernemers die ook lokale belastingen toegang betalen?

Een jaarabonnement is goedkoper want het is een volumeaankoop. De hoop is dat je er niet elke dag komt en het is een zekerheid qua omzet.

Ik dacht dat de bedoeling was om toeristen te lokken en niet om ze eenmaal te naaien en nooit meer terug te zien.
In het topic over de presentatie door het Dep. of Tourism kwam het verschil al naar boven.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus