Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

#1170
Nog iets uit 2006 betreffende de discrimminatie op de PI:  :negatief: :negatief: :negatief:


Dat was geen order by the tourist office maar dat werd in overleg met toen Gov. George Arnaiz besloten door de ENRO en de PAMB in Manila  :negatief: :negatief: :negatief: :hoedjeaf:
Hoop gelul in de response van de Tourism Office aan de rechterkant: serving and protecting the visitors ( zou je kunnen lezen: serving and sucking out the foreign visitors)


Rich

Citaat van: bananacreek op zaterdag  9 april 2011, 16:39:52
Nog iets uit 2006 betreffende de discrimminatie op de PI:  :negatief: :negatief: :negatief:


Dat was geen order by the tourist office maar dat werd in overleg met toen Gov. George Arnaiz besloten door de ENRO en de PAMB in Manila  :negatief: :negatief: :negatief: :hoedjeaf:
Hoop gelul in de response van de Tourism Office aan de rechterkant: serving and protecting the visitors ( zou je kunnen lezen: serving and sucking out the foreign visitors)



Hier nog een paar, en hier zullen ze mij dus nooit zien.


CASA GORORDO MUSEUM

(35 Lopez Jaena St., Cebu City; Telefax no.: (63-32) 256-5630) - It is home to the first Filipino Bishop of Cebu - Juan Gorordo (1862 - 1934). A tour inside this residence is a brief journey into a Filipino lifestyle in particular a period between 1860-1920. This place presently features noted paintings, museum relics, a courtyard, antique household items and furniture.
Open from 10:00 AM to 6:00 PM, Tuesday to Sunday. Admission fee is Php 70.00 for foreigners, Php 40.00 for adults, Php 15.00 for college students and Php 10.00 for children (including high school and elementary students)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


THE CATHEDRAL MUSEUM OF CEBU

(formerly The Cebu Archdiocesan Museum for the Cultural Heritage of the Church; Located in Manalili cor. P. Gomez Sts., Cebu City; E-mail: info@cathedralmuseumofcebu.com; Website: www.cathedralmuseumofcebu.com; tel no.: (63-32) 412-3455) - houses Lithurgical Exhibition of Artifacts found in Parishes all over the Province of Cebu, it traces the History of the Parishes and at the same time pinpoints the richness of the cultural legacy of Cebu as the seat of Christianity in the Philippines. The building which housed the temporary collection was the old rectory of the Cebu Metropolitan Cathedral. Old maps of Cebu show that the building has been around since the 19th century - surving wars, uninformed renovation and the elements. Open from 9:00 AM to 12 noon in the morning and 1:00 PM to 5:00 P.M. in the afternoon, Tuesday to Sunday. Entrance fee for foreigners - PpP 100; For locals - Php 50; for Elementary students - P15; for high school and college - Php 25; For Senior citizens Php 30.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En zo zijn er wellicht nog wel een paar.
Rich de Nederbelg.

bananacreek


josv

Citaat van: bananacreek op zondag 10 april 2011, 13:23:55
Ja, dank Rich, ik zie het nu: DE SMERIGE RACISTEN :explotieren: :explotieren: :explotieren:

Sorry maar ik vind dit 'n beetje een overtrokken reactie !! Tis een gewoon verschijnsel hier in de PH, Thailand, Egypte en ik weet niet waar nog meer. Heeft niks met ras te maken. Als een Filipina in Bangkok bij het loketje staat en 'n entree-kaartje besteld betaald ze ook het buitenlanders-tarief tenzij ze de lokale taal beheerst!!
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

MadRed

Banaan:
Hebben jullie geen SM Mall in de buurt? Daar heb ik de afgelopen weken in Manila wel wat maatje 11 gezien (in het SM warenhuis zelf). Niet veel maar toch...

Amice

Citaat van: josv op maandag 11 april 2011, 09:49:15
Citaat van: bananacreek op zondag 10 april 2011, 13:23:55
Ja, dank Rich, ik zie het nu: DE SMERIGE RACISTEN :explotieren: :explotieren: :explotieren:

Sorry maar ik vind dit 'n beetje een overtrokken reactie !! Tis een gewoon verschijnsel hier in de PH, Thailand, Egypte en ik weet niet waar nog meer. Heeft niks met ras te maken. Als een Filipina in Bangkok bij het loketje staat en 'n entree-kaartje besteld betaald ze ook het buitenlanders-tarief tenzij ze de lokale taal beheerst!!


Met een aan zekerheid grenzende waarschjnlijkheid durf ik toch te beweren dat indien jij tagalog spreekt en een fllipijns paspoort hebt, jij hier nog steeds het foreigner tarief aan de loketten voorgeschoteld krijgt. :jajaja:

Gelukkig krijgen alle Nederlanders bij jou korting op de San Miguel, als goedmakertje ,toch?  :denk:   :thankyoufw5:


Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Phille

Citaat van: pierrevanwies op dinsdag 12 april 2011, 01:26:09
Tuurlijk zijn het race-cisten   :floet:  als je iets verder kijkt dan je neus lang is.....   :jajaja:

Waar maken jullie toch zo druk over, dit gebeurt toch met zowat alles wat wij als westerling doen in de Filipijnen, om het even wat we kopen zal in de meeste gevallen altijd een ander prijs hebben dan wat de locals er zouden moeten voor betalen. In dit specifiek geval staat het gewoon open en bloot aangeduid; maar in vele gevallen is er gewoon geen prijs beschikbaar en weet je niet of je meer moet betalen dan wat de locals zouden moeten betalen, maar ga er maar van uit dat het meer zal zijn, ne witte is nu eenmaal rijk, dus die mag wel wat meer ophoesten, dat is nu eenmaal een onderdeel van de cultuur; vind ik dat tof, helemaal niet, ga ik daarmee akkoord, absoluut niet, kan ik er iets aan veranderen ... noppes  :weetikniet: of ik aanvaard of ik blijf er weg. Zo simpel is dat!

Als rascisme zou ik het nu wel niet omschrijven, rasicme is toch wel iets anders "In de meest algemene zin betekent racisme dat leden van een bepaald ras zich inherent superieur achten aan leden van een ander ras", dit is toch wel niet van toepassing dacht ik zo  :weetikniet:

opinie

Citaat van: josv op maandag 11 april 2011, 09:49:15
Sorry maar ik vind dit 'n beetje een overtrokken reactie !! Tis een gewoon verschijnsel hier in de PH, Thailand, Egypte en ik weet niet waar nog meer. Heeft niks met ras te maken. Als een Filipina in Bangkok bij het loketje staat en 'n entree-kaartje besteld betaald ze ook het buitenlanders-tarief tenzij ze de lokale taal beheerst!!

Het Thailand-excuus was ook de uitvlucht van de gouverneur van Negros Oriental!
Ik vind dat een slappe uitvlucht want:
  • als tijdens een betoging enkele herrieschoppers etalages stukslaan, is dat voldoende reden om het ook te doen?
  • als over een plein loopt en je gooit je lege blikje achteloos op de grond 5 meter van een vuilnisbak (want de anderen doen het ook), maakt dat je niet een asociaal?
  • als iedereen zo zou denken dan is het hek van de dam en is het bewezen dat de mens een achteruitgang van de evolutie is!
  • speciaal voor de gouverneur, geef het goede voorbeeld want de functie is ook een voorbeeldfunctie. noblesse oblige[nb]adeldom legt verplichtingen op (tegenwoordig gebruikt om aan te geven dat een bepaalde positie bepaalde verplichtingen met zich meebrengt)[/nb] 

Citaat van: Amice op maandag 11 april 2011, 20:11:51
Met een aan zekerheid grenzende waarschjnlijkheid durf ik toch te beweren dat indien jij tagalog spreekt en een fllipijns paspoort hebt, jij hier nog steeds het foreigner tarief aan de loketten voorgeschoteld krijgt. :jajaja:

Ook hier maak ik dezelfde bedenkingen bij want men wil in Europa toch ook eerlijk en gelijk behandeld worden. (zo hoort het ook)

Citaat van: Phille op dinsdag 12 april 2011, 09:12:19
Waar maken jullie toch zo druk over, dit gebeurt toch met zowat alles wat wij als westerling doen in de Filipijnen, om het even wat we kopen zal in de meeste gevallen altijd een ander prijs hebben dan wat de locals er zouden moeten voor betalen.

Voor mij is het principekwestie. Als ik merk dat de prijs teveel F.A.T.[nb]Foreigner Added Tax[/nb] bevat dan kan men het stoppen waar de zon nooit schijnt (zonder glijmiddel).
Citaat van: Phille op dinsdag 12 april 2011, 09:12:19
Als rascisme zou ik het nu wel niet omschrijven, rasicme is toch wel iets anders "In de meest algemene zin betekent racisme dat leden van een bepaald ras zich inherent superieur achten aan leden van een ander ras", dit is toch wel niet van toepassing dacht ik zo  :weetikniet:

Helaas heb ik het in beide richtingen al gezien!
  • Een Filippijnse die het nodig vond om te melden dat een kind van een ander geen kind van de man was maar "puur" was. De intonatie en gezichtsuitdrukking sprak boekdelen.
    Filippijnsen die een ander uitnodigen voor een Filippijnse avond en snel aanbieden om de vrouw komen op te halen. Als ze dan zegt dat we beiden komen, is het "het is alleen voor onze soort"
    Enz., enz.
  • De andere richting gaat het ook niet zoals het hoort. Vaders die vinden dat de gemengde kinderen in de  :smiley-philippines: thuishoren want ze zijn niet zoals de kinderen hier en passen daar beter. Schandalig, je eigen bloed verloochenen. Het lijkt op de katoenkwekers in het zuiden van de VS destijds: om geen dure mannelijke slaven te kopen kochten ze enkel slavinnen en zorgden zelf voor de volgende generatie. M.a.w. ze gebruikten hun eigen kinderen als slaven want ze waren niet "puur".

Is er aan de ingang een controle op nationaliteit? Nee, alles gebeurt gebaseerd op uiterlijke kenmerken m.a.w. raskenmerken.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

josv

#1178
Citaat van: opinie op dinsdag 12 april 2011, 12:34:30
Citaat van: josv op maandag 11 april 2011, 09:49:15
Sorry maar ik vind dit 'n beetje een overtrokken reactie !! Tis een gewoon verschijnsel hier in de PH, Thailand, Egypte en ik weet niet waar nog meer. Heeft niks met ras te maken. Als een Filipina in Bangkok bij het loketje staat en 'n entree-kaartje besteld betaald ze ook het buitenlanders-tarief tenzij ze de lokale taal beheerst!!

Het Thailand-excuus was ook de uitvlucht van de gouverneur van Negros Oriental!
Ik vind dat een slappe uitvlucht want:
  • als tijdens een betoging enkele herrieschoppers etalages stukslaan, is dat voldoende reden om het ook te doen?
  • als over een plein loopt en je gooit je lege blikje achteloos op de grond 5 meter van een vuilnisbak (want de anderen doen het ook), maakt dat je niet een asociaal?
  • als iedereen zo zou denken dan is het hek van de dam en is het bewezen dat de mens een achteruitgang van de evolutie is!
  • speciaal voor de gouverneur, geef het goede voorbeeld want de functie is ook een voorbeeldfunctie. noblesse oblige[nb]adeldom legt verplichtingen op (tegenwoordig gebruikt om aan te geven dat een bepaalde positie bepaalde verplichtingen met zich meebrengt)[/nb]  


Nou nou, je trekt weer alles uit de kast ! Ik dacht dat het alleen maar ging over een entree-kaartje van 100 peso bij een of andere flut-atractie hier in de PH. Nooit erbij stil gestaan dat de mensheid er van af hing  :ontopic:

( en ben ik nou gek of staat hieronder een zinnetje uit opinie's profile ?? )
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

josv

Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....