Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


bananacreek


bananacreek

Het dak (wit) van het ABS-CBN relay gebouw op de berghelling en ik wil daar een keer heenrijden voor wat foto's maar ik weet niet precies waar de weg (pad) zit en moet dat navragen :atyourservice:




bananacreek

In het midden op de berghelling  "ALTA TIERRA" subdivision met de "Vuurtoren" en daar wil ik ook foto's nemen



bananacreek

Geen foto, maar wetenswaardig:

Een buitenlander reed een dag of twee geleden op zijn motor tussen Dumaguete en Valencia op de "hoofdweg" en een Filipijnse macho passerde hem met flinke snelheid.
Na twee minuten zag hij de man een paar meter van zijn motor op de weg liggen en de man was een bloedige dode massa  :jajaja: :jajaja:

Volgens ooggetuigen was er een gebroken line (telefoon of electrical) over de weg en de man werd van zijn motor afgeveegd ter hoogte van de borststreek en op straat gesmakt en patay. :negatief:
Zijn snelheid was omstreeks 80 km/h

Er liggen vele macho's op de begraafplaatsten hier  :jajaja:

dolfijn76

Citaat van: bananacreek op zaterdag 19 maart 2011, 12:39:53
Van een medeforumlid die wat problemen met upload snelheid heeft

Nee, de camera werd recht gehouden, maar het schip werd "scheef" geladen (meestal zakken Amonium-Nitrate of Copra) :jajaja:



Ik denk dat de eerste stuurman de les stabiliteit gemist heeft.  Kan toch zware gevolgen hebben zo scheef liggen.

bananacreek

@Dolfijn: Ik denk dat de eerste stuurman de les stabiliteit gemist heeft.  Kan toch zware gevolgen hebben zo scheef liggen

Misschien zat de man wel in een Karaoke? :lachen:

Baliw-katok


bananacreek


Nee hoor, ik slaap normaal tussen 2300 uur en 0100 uur tenzij ik in de disko "werk". :atyourservice:
Normaal gaat de camera waar ik ga overdag en maak ik foto's zoals het toeval komt.

bananacreek

Citaat van: pierrevanwies op zondag 20 maart 2011, 10:12:01
@Creek....

Kan geen citaat maken dus doe ik het maar zo.[loopt altijd verkeerd af]
Op je fotos van 18 maart betreffende de "Rabies Awereness Month"ging het even over de prijs van de inentingen tegen rabies en je dacht dat het 18,ooo was of zoiets.

Ik ben in januarie 2006 gebeten door de dalmatier van mijn buurvrouw[de hond was een tijdje vermist geweest en toen ze hem terugvonden was ie niet dezelfde meer en verward in zijn voorkomen]Toen ik wat later de hond trachte te troosten beet ie mij echt vals in mijn been langs achter...
De buurvrouw waste de wonde met veel water en zeep en daar bleef het bij,voorlopig toch want groot was de verbazing toen de buurvrouw enkele uren later rats en ook langs achter in haar kont werd gebeten...
Ik vertrouwde natuurlijk de zaak niet meer en asap naar holy child hospitaal waar de dokter van dienst me piekfijn uitlegde wat er allemaal moest gebeuren om zeker te spelen.....indien.
dag 0     injection  5 capsules van o,5ml verorab
dag 3        "          "      "         "      "       "
dag 7        "          "      "         "      "       "
dag 14      "          "      "         "      "       "
dag 28      "          "      "         "      "       "

 Prijs van 1 capsule 0,5 ml was ongeveer 1500 pesos hier in Dumaguete en dat was in 2006 .....zodus dat was 25 x 1500.....zonder dokters kosten.
 De VERORAB is ook moeilijk verkrijgbaar daar het in de diepvriezer moet bewaard worden en alleen sommige grotere drugstores hebben stock[?????] .

PS als je op voorhand laat inenten heb je maar 3 inentingen nodig,,,,= 15 capsules of UNITS lijk ze het noemen.

CReek het staat allemaal ook in dat  philippine medicine boek met ook de NIEUWERE PRIJZEN maar ik heb het niet....

PIERRE     :hoedjeaf:


Pierre: Gewoon op citaat klikken en de cursor achter de laatste [/quote} klikken en dan je antwoord intikken

dus in uw geval 25x 1500 = 37500 volgens mijn calculator? :negatief: :negatief:

Heeft u al uitleg gegeven betreffende het gat in het motorblok van het andere topic?
Zo niet, graag nog even voor alle duidelijkheid :hoedjeaf: :hoedjeaf:

http://www.filippijnen.org/index.php/topic,435.0.html