Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: Digos op vrijdag  4 maart 2011, 23:44:39

Kan misschien raar klinken, maar de phils is geen werpwegmaatschappij (buiten de plastiek zakken en etc...) als hier in Europa bij een defect stuk.

Alles of toch het meeste word hersteld, menig keer zelfs.

Alternator, fan, compressor arcon enz...kapot is hier  :belgiesmiley: direct een nieuwe er in......in de phils word ie heel simpel hersteld en werkt even goed.......hoe lang is een andere kwestie soms.  :weetikniet: als je in de phils woont moet je daar ook niet echt over wakker liggen.

In de phils kunnen ze alles herstellen......zelfs slippers van 20 peso.

O0

PS: mis wel de EU vlag hier in de smileys



Dat klinkt helemaal niet raar, alles wordt hersteld of omgebouwd tot het helemaal OP is. Wat ze in Amerika bv weggoien wordt opgekocht en in een container gestopt en op de PI DUUR verkocht op de surplus en wie koopt het? De advokaten, docters en mensen die wat beter af zijn omdat het uit de US komt.
De eigenaar van de Aly Mea surplus is rijk nu. Ga daar wat foto's maken, wel zo leuk  :happy:






bananacreek

Citaat van: Digos op vrijdag  4 maart 2011, 18:52:36

Lijkt me ook wel zoiets van een stuurhuis te zijn.



Precies

Van deze jongen: lekke oliekeringen en O ring



bananacreek

#862
vervolg verjaardag van Meester Boomerang  :congratualtionsis0: :congratualtionsis0: :happy:


Zeer gelukkige man  :jajaja: :happy:




Zeer goed eten.... :hoedjeaf: :hoedjeaf:




Ok, Opa, wat wil je nou dat ik met die lepel ga doen? Op mijn hoofd trommelen of zoiets? Graag een beetje duidelijker zijn !!!! :lachen:


Oostenrijkers


Nederlanders





Namens Meester Boomerang en familie  :atyourservice:

Oeps vergeten en las net het bericht van Digos:
Kort verslag:

Ik heb me zeer vermaakt op de verjaardag van Boomerang maar miste wel de honden en inderdaad die hieden zich heel koest...heb ze niet gehoord   :thumb: :thumb: :hoedjeaf:

Een aantal bezoekers onder wie Duitser, Nederlanders, Oostenrijkers, een Iranier (leuke man en zeer vriendelijk en bij de tijd

Waarde van P25  :jajaja:
Verder een aantal filipijse gasten.

Ik heb heerlijk en stuk of 6-7 San Miquel light gedronken en heerlijk gegeten, maar was zoals gewoonlijk veel te verlegen want dat waren lekkere stukjes vlees met bonen maar ik nam maar drie stukjes en was te verlegen om voor de tweede maal mijn bord te vullen :stomstomstom: :stomstomstom: :stomstomstom:, terwijl ik speciaal drie dagen niet gegeten had ter voorbereiding van het feest  :denk: :crazy: :crazy: :crazy:

De lechon was een mooie grote jongen (neem ik aan) :lachen: :lachen:

Om een uur of negen gingen we op de motor naar huis en dat was rot rijden in tussen Candauay en Camanjac want daar is geen straatverlichting en de weg zit vol met diepe potholes en dat zijn dan de laatste wegen die nog beton moeten krijgen :negatief: :negatief:

Dus aan Boomerang en zijn echtgenote: Zeer veel dank voor de uitnodinging en nog vele jaren meer en alle gezondheid toegewenst  :atyourservice: :atyourservice: :atyourservice:

















bananacreek

Ik heb in het verleden al een paar foto's op dit topic gezet betreffende de situaties in het Provincial hospital te Dumaguete city..
Maar nu was ik op de KINDERAFDELING en wat een ellende daar en ik had mijn camera niet bij me en zelfs als ik die had zou het moeilijk zijn want om daar als blanke te gaan flitsen kan zeer gevaarlijk zijn.

Maar ik ga terug gedurende de dag en proberen wat slinkse posities te maken waarbij ik dan wel een paar foto's kan maken, en ongelofelijk wat een enorme ellende, en op de muur hangen ook een paar foto's van voorbeelden van kinderziekten en die pak ik er ook bij... gaarne een paar dagen geduld.
Plaats ik na een paar dagen geen vervolg meer dan graag uw donaties voor de crematie, maar dat is ook niet leuk want de dieselolie is zeer duur nu. P 49,62/liter dacht ik?

Ok ben terug geweest maar durfde toch geen foto's direct te nemen in de zaaltjes want  er zit een foto hierbij en kijk eens naar het gezicht van de man (waarschijnlijk de vader van het zieke kind?). Hij kijkt niet al te vriendelijk  :jajaja:
Wel begrijpelijk natuurlijk als je daar naast je zieke kind zit en een blanda begint daar vrolijk foto's te trekken???????
Dus maar een paar " gestolen" foto's:




























bananacreek





Hij kijkt echt niet vriendelijk, maar meer verbaasd dacht ik?


supermodern





josv

CitaatOk ben terug geweest maar durfde toch geen foto's direct te nemen in de zaaltjes

Snap het. Ben zelf eens op de kraamafdeling ( met camera want 'n nichtje van ons was bevallen ) van het regionale ziekenhuis hier geweest. Wat 'n trieste bedoening is dat zeg. Heb op m'n gemak bedden zitten tellen, vermenigvuldigen met 2 vrouwen op 1 bed........ Kwam geloof ik aan 400 baby's.............  En PASGEBOREN want ze liggen daar allemaal volgens het "pakket". 3000 pesos, werpen, dagje of 2 uitrusten en wegwezen ! Tis te triest voor woorden ....................... geen foto's durven willen nemen......................
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

bananacreek

#866
NEW: Touristen politiebureau in Dumaguete




:jajaja: :jajaja: :ikkeniebegrijp:

Maandag avond was er een Amerikaan in de disco "gearresteerd" die een Filipijns meisje afsloeg, maar hij werd later weer vrijgelaten omdat het meisje geen aanklacht wilde doorzetten.
De man moet uitkijken want ik hoorde van de manager dat de boyfriend van het meisje een lid is van de "8-Ball Gang" en dat is een soort "buurt (barangay) gang".
Ik hoop dat ze de Amerikaan te pakken nemen want het is een smeerlap die zijn (zwakkere) slachtoffers uitzoekt en da man wordt altijd dronken met "Coffee met een sterke drank daarin" (ben de naam kwijt)  :weetikniet: :negatief:

Hij loopt altijd met "Maze" (pepperspray) op zak want hij is niet geliefd door buitenlanders en de Filipijnen likewise en hij is arrogant en denkt dat hij de hele wereld met zijn geld kan kopen en hij heeft totaal geen respect voor welke filipijn dan ook, en ik hoop dat ze hem een keer koud maken. Geen enkel medelijden met zo'n schoft.:thumb: :thumb: :atyourservice:












bananacreek

Citaat van: josv op zaterdag  5 maart 2011, 13:35:43
CitaatOk ben terug geweest maar durfde toch geen foto's direct te nemen in de zaaltjes

Snap het. Ben zelf eens op de kraamafdeling ( met camera want 'n nichtje van ons was bevallen ) van het regionale ziekenhuis hier geweest. Wat 'n trieste bedoening is dat zeg. Heb op m'n gemak bedden zitten tellen, vermenigvuldigen met 2 vrouwen op 1 bed........ Kwam geloof ik aan 400 baby's.............  En PASGEBOREN want ze liggen daar allemaal volgens het "pakket". 3000 pesos, werpen, dagje of 2 uitrusten en wegwezen ! Tis te triest voor woorden ....................... geen foto's durven willen nemen......................

Juist precies, en niet anders,  :hoedjeaf: en naar die kraamafdeling hier moet ik ook nog een keertje kijken want dat is aan de andere kant en daar liggen de gangen VOL

bananacreek


bananacreek

#869
Ok, de grote vraag was eergisteren wat was dat?

Een boor?
Een super p....sproeier?


Nee.............. :denk: :negatief:

Maar een BOORMACHINE (waarschijnlijk geen Makita en geen Black & Decker :neeneenee: :neeneenee:)

Vandaag kwam ik terug en waren ze met het apparaat aan het werk en ik maakte twee foto's en toen kwam deze gabber naar me toe met en boos gezicht en zei: "Hoi Joe, you are NOT allowed to take pictures" :negatief: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:



Ik vroeg "Waarom niet"?
Maar hij kon geen goede reden geven

Toen zei ik gepiekeerd: " You are drilling for the Yamashita Treassure?, and are you afraid that I will email these pictures to Osama Bin Laden??????"    :explotieren:

Toen liep ik weg maar vanmiddag kwam ik terug en nam nog twee foto's. Kijk eens naar die uniformen, wat een show :weetikniet:
De vraag wat ze nu precies aan het doen waren staat nog open :weetikniet: :weetikniet:
Boren ja, maar waarom?



Zie hem naar mij loeren :negatief: :negatief:




Ze bekijken het maar............ :benweg: :rennen: