Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

#830
Citaat van: Budgie op zondag 27 februari 2011, 10:43:15
Citaat van: bananacreek op zaterdag 26 februari 2011, 04:21:02
@Budgie: Maar het is wel leuk om er naar te kijken al was het maar om asawa te plagen en commentaar te laten geven.  

Die kijken ook mee?  :denk: :floet:



Ja Creeck de mijne kijkt nogal eens mee Maar voornamelijk om de foto`s die je af en toe post over winkels, kerken en de bergen Daar geniet ze dan echt van en vraagt soms de volgende dag Kan ik de foto`s van gister nog eens zien  

Ok Mevr. Budgie hier komt een leuke kerk:
De Bacong Catholic Church:


Located op een afstand van ongeveer 100 m van de zee:











Trap in de toren





















bananacreek


bananacreek

#832
Klootzak in de Biechtkamer: "Padre, ik heb gelogen gisteren"  :negatief:

Padre: " Geen enkel probleem mijn zoon, want dat doen we elke dag hier, en onze Lieve Heer vergeeft ons dat elke keer weer, jaar in, jaar uit :thumb: :jajaja:"

Wow, stelt u zich voor om hierin te moeten zitten en de waarheid te vertellen????????? :weetikniet:

Lijkt meer op een "folterkamer" ?????????????? Plotseling een gegil: "Ahh Oei, Ahh....oei verd......mme, u breekt mijn hand  :negatief: :negatief: :floet: Ok, ik zal NOOIT meer liegen Padre, ik beloof het"


bananacreek

#833
Het befaamde Bacong Bamboe Orgel:  :thumb:









Hier een artikel betreffende de restauratie van het orgel:

http://www.negroschronicle.com/?p=6815

Contract price charged by Diego Cera Organbuilders for the restoration of the Bacong Church pipe organ was to the tune of 1,770,000.00 pesos. Amount paid as counterpart by Bacong Church is 360,000.00 while that of the Government (national and local) is 740,000.00. Hence, the balance still payable is 670,000.00.

Ja, dan maar meer met het collectezakje rondgaan? :thumb: :thumb:


















bananacreek


bananacreek

#835
Ok, sluitstuk

ANOTHER ONE BITES THE DUST?

Wie: een Americano :jajaja:
Waar: Dumaguete city police station detention cells :biggrinn:
Waarom?
Gisteren bezocht ik mijn advokaat die tevens "retaining lawyer" van de police is en werd ik door een police-guard geroepen dat deze kano met me wilde spreken.
Ik zag hem van een afstand en kon hem niet en vervolgens benaderde ik de cell waarin hij zich bevond en toen sprak hij me aan en vrooeg waar ik vandaan kwam. Ik zei: "Ik ben de enigste overlevende Nederlandse Klootzak"
Toen vertelde hij me dat hij verschillende keren in Amsterdam geweest was.
Hij sprak bijna onverstaanbaar met een schorre stem, en vervolgens vroeg ik aan hem waarom hij in de cell zat.
Hij gaf een onduidelijk antwoord dat hij problemen had met zijn ex-vrouw.
Ik zei waarom post je geen bail?
Hij beweerde toen dat hij geen advokaat had en toen vroeg ik hem of hij niet een PAO advokaat wilde en hij zei dat hij daar geen interesse had.
Maar hij wilde wel een andere advokaat en ik vertelde hem dat ik wel even aan mijn advokaat zou willen vragen of die interesse had in zijn zaak.
Mijn advokaat beloofde dat hij even later met de kano zou spreken.

Vandaag ging ik terug omdat ik nieuwsgierig was en vroeg aan mijn advokaat wat er aan de hand was en deze vertelde mij dat de man geen problemen met zijn ex had maar dat hij een Filipijnse pastor in elkaar had geslagen en alleen maar $250 op de bank ergens had en dus daarmee de advokaat niet kon betalen, laat staan zijn eventuele bail.
Volgens de advokaat beweerde de man dat er een samenswering was vanuit Mindanao om hem te doden.

Ik vertelde de advokaat dat ik de stellige indruk had dat de kano een vreemde gekke vogel was en de advokaat was het daar volledig mee eens. Toen zei ik dat ik toch wel dolgraag een foto van de man wilde hebben voor een forum en hij zei ok, probeer het maar en toen ik naar de cell liep zag ik de man met een rood boekje dansen en zwaaien wat later op een kleine bijbel leek (dus toch iets te doen met een pastor en de kerk??????) :weetikniet:

Toen ik bij de cell aankwam vroeg hij mij of hij naar de US ambassade in Manila kon bellen op mijn gsm. Ik zag daar niet veel heil in omdat het al 1700 uur was, en vroeg aan hem of hij iemand van de NBI wilde spreken,  en hij zei ja, en ik vervolgde dat hij dat dan aan de dienstdoende guard moest vragen want dat hij daar recht op had en dat als wanneer men geen beschuldigingen kon waarmaken binnen 72 uur dat hij dan vrijgelaten zou moeten worden.

Toen begon hij weer met zijn "bijbeltje" te zwaaien en ik vroeg aan hem of ik een foto mocht nemen en hij zei ok en ging toen poseren (ik had het  toch gedaan want hij zit achter de tralies en kon met toch niet pakken).  :thumb: :floet:



Volgens mij heeft de man onmiddellijk een PSYCHIATER nodig daarbij afgaand op mijn ervaring met dit soort vreemde klanten  :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :floet:  :crazy: :crazy: Ik kan er nog eentje  :jajaja: :jajaja:

Morgen ga ik een kopie van de "police-blotter" vragen en omdat zulks een public-document is hier op de Filipijnen mag dat ook op het forum  :thumb: :thumb: :happy: :happy:

DE WAARHEID ZAL BOVEN MOETEN KOMEN :lachen: :lachen: :thumb:

Dus even geduld a.u.b., wordt aan gewerkt :atyourservice:


















klootzakken (voorheen Jens)

der man in de cel hierboven op de foto, die op de grond ligt heeft die ook schaftijd. :lachen: hij zit in ieder geval niet alleen, een holmaat heeft hij al.

ben niet gek op kerken maar als ik dan toch kiezen moest dan zat ik liever in de kerk dan in zo,n bajes  :floet:

jens.......
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

boldy

Citaat van: bananacreek op woensdag  2 maart 2011, 15:02:53
.

Ik denk dat men haar het hoofd met opzet heeft geschoren om meer aandacht te trekken  :weetikniet:
als ik het goed heb groeit er geen haar meer op sterk vebrande huid .
en weer bedankt voor je foto's met de geweldige commentaren erbij ik dank u weer mister KLOOTZAK
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Amice

Mooie foto's van de kerk kloot, maarre...........heb je nog wel gebeden dan?
Dat wil mevr. Budgie geheid weten natuurlijk.  :jajaja:

Je commentaren zijn wel goed voor de lachspieren
Wordt steeds beter dit topic  :thumb:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Budgie

@ Bananacreek Bedankt namens mijn asawa Was zeer verguld dat je voor haar foto`s van de kerk had genomen en geplaatst Zal ze zeker nog wel een paar keer willen bekijken.
En Opinie ze heeft niet gevraagd of hij heeft gebeden Zal wel denken kan het beter niet vragen want Nederlanders zijn niet zo bidderig als ze een kerk zien Zelf slaat ze bij iedere kerk een kruisje En ik laat haar en plaag haar hier niet mee want iedereen heeft recht om zijn geloof op eigen wijze te beleven. 
Getting older beats the alternative -dying young