Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: bananacreek op woensdag  2 maart 2011, 01:16:37
@Jens: zelfs 1 slof word nu al bij mij in deslag genomen.


Begrijp het van de meerdere sloffen op naam van één persoon, maar met het versturen van één slof per keer en een paar dagen of weken daarnaa een andere slof ging toch prima vanuit hier :ikkeniebegrijp:


ja dat klopt wel creek , ging bij mij ook jaren goed , tot 4 slof per paket per week ,en dit heb ik jaren volgehouden, tot dat ik overmoedig en inhalig werd.
trouwens ik had ook aaltijd last op het postkantoor in de fils, moest iedere keer weer smoesjes verzinnen over de inhoud haha. percents inside lady .
want er staat duidelijk op de verpakking not for export. een paar peso betalen aan het personeel op zo,n post kantoor doet trouwens ook wonderen.
ik verkocht de sigaretten hier in het begin voor â,¬ 17.50 per slof en later voor 25 â,¬ per slof. de winst stuurde ik naar fam in de fils die er jaren goed van geleeft hebben . tsja de een zijn dood is een ander zijn brood [ in dit geval rijst ] .

war Amice hier boven beweerd klopt trouwens als een bus . pas op met de mee kijkers. maar die kunnen van mij verrekken .

jens.......
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

bananacreek

Citaat van: Amice op woensdag  2 maart 2011, 06:05:29
Als matswerk zal het nog wel lukken maar als handel forget is, de belastingdienst duld geen concurrentie.

Overigens is die handels illusie bij deze ook aan diggelen want de belastingdienst leest hier ook mee.

Ok, dank voor het advies  :hoedjeaf: :hoedjeaf:

bananacreek

#822
@Jens: ging bij mij ook jaren goed , tot 4 slof per paket per week ,en dit heb ik jaren volgehouden, tot dat ik overmoedig en inhalig werd

Dan heeft u toch nog geluk gehad dacht ik want in mijn geval kreeg mijn broer een brief bezorgd waarin stond dat twee van de drie sloffen verbeurd verklaard waren  :negatief:

Trouwens het pakketje wordt hier niet geaccepteerd zonder een groen customs papiertje in te vullen en ik vulde daar "cigarettes" in en het gewicht en de prijs in pesos, en per slof per pakje heb ik daar geen enkele problemen mee gehad :thumb: :thumb:

bananacreek

Citaat van: callebaut op dinsdag  1 maart 2011, 06:34:35
Een wit wet T-shirt zonder al dat gedoe van 36-37 ....bra .... is puur natuur bekijken .... :thumb: ...maar smaken verschillen .....

Zoiets bedoeld u?



bananacreek

Citaat van: Amice op maandag 28 februari 2011, 19:14:56
Citaat van: bananacreek op maandag 28 februari 2011, 12:58:14
@ wie dan ook????
Wat voor een vis zou dit kunnen zijn ?? :ikkeniebegrijp
:




We zijn 2 soorten:
Cream dori
Pah basa  (deze vind ik zelf lekkerder)

JA, IK HAD BETER MOETEN LEZEN  :stomstomstom: :stomstomstom: :stomstomstom:




bananacreek

Pedicabs zijn nu P8 voor de eerste 3 km en dan 50 centavos voor elke extra km.
De pedicab drivers proberen de hele zaak te belazeren en denken dat de buitenlanders  de domsten zijn
De Filipijnen? In plaats van 200 meter lopen wat goed voor hun gestel is nemen ze een P8 pedicab :stomstomstom:




bananacreek

Deze wordt het sluitstuk van vandaag, een goede :thumb:
Later meer om de spanning erin te houden :jajaja: :thumb:

bananacreek

Deze vrouw is verbrand geweest en haar onderarm zit aan de bovenarm vast. Maar voor 40 peso wilde ze wel voor het forum poseren  :hoedjeaf:
Komt waarschijnlijk uit de bergen om een inkomen te maken in de stad
Zo ziet u maar hoeveel ellende er op deze planeet is.

Ik denk dat men haar het hoofd met opzet heeft geschoren om meer aandacht te trekken  :weetikniet:


Vandaag was het broertje van mijn huishoudster in het Provincial Hospital opgenomen en om 18.00 uur zijn mijn partner en ik even gaan kijken.
Ik heb de medicijnen gekocht en wordt als voorschot afgetrokken, maar als het moet wil ik dat ook nog wel zelf betalen, want een ziek kind is een ziek kind.
Alleen is het de schuld van de moeder want die zou na een week terug moeten komen voor controle, (kind was vorige week al opgenomen geweest en daarna ontslagen) maar ze WAS DAT VERGETEN  :stomstomstom:

Ok, bottomline:
Ik heb in het verleden al een paar foto's op dit topic gezet betreffende de situaties in dit hospital.
Maar nu was ik op de KINDERAFDELING en wat een ellende daar en ik had mijn camera niet bij me en zelfs als ik die had zou het moeilijk zijn want om daar als blanke te gaan flitsen kan zeer gevaarlijk zijn.

Maar ik ga terug gedurende de dag en proberen wat slinkse posities te maken waarbij ik dan wel een paar foto's kan maken, en ongelofelijk wat een enorme ellende, en op de muur hangen ook een paar foto's van voorbeelden van kinderziekten en die pak ik er ook bij... gaarne een paar dagen geduld. :atyourservice:
Plaats ik na een paar dagen geen vervolg meer dan graag uw donaties voor de crematie, maar dat is ook niet leuk want de dieselolie is zeer duur nu. P 49,62/liter dacht ik?










bananacreek

Ok, nu eerst even naar de "zogenaamde" pussy-cups van een ander topic...... :thumb:
Voorbeeld


tot straks  ...... :benweg: :benweg: :benweg:

De Belastingdienst vraagt:
Vul hier uw laatste beroep in:   PUSSY-CUP EXPORTER   :lachen: :lachen: :lachen:

bananacreek

Vervolg sigaretten..............
Ok, in Dumaguete kost de Marlboro (red) P300 per slof in dit soort zaakjes (New Marve). (meestal wat duurder):