Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Robert

Kan me niet voorstellen dat hij problemen kan krijgen, als je al vanaf 1979 toen al bijna 4500 gulden per maand krijgt, kan je enorm veel sparen, we praten over ruim 30 jaar terug, toen was dit enorm veel geld, en leven in de Filipijnen neem ik aan spotgoedkoop.
Laat je de helft per maand maar gespaard hebben, dan ben je nu een rijk man.
Ik ken iemand die heeft ongeveer 1200 euro WAO in de Filipijnen, vond ik ook al veel eerlijk gezegd.
Net gewoon de goede periode meegemaakt, voor de mensen die denken dat ik jaloers ben, absoluut ben ik dat, had er ook graag gezeten met dit bedrag, daar moet ik eerlijk in zijn.

boomerang

Gezien zijn onstuimige verleden lijkt mij dat Bananacreek de kunst van het overleven als geen ander verstaat  :jajaja:
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

bananacreek

Citaat van: pjottr op maandag 28 februari 2011, 13:56:21
Gelukkig maar want ik was ff bang dat je straks een probleem zou hebben.
Hoop dat het verder net je gezondheid weer goed gaat. Misschien zien we elkaar eens. Bicol en Dumagete is ook de afstand niet toch?
Gr
Pjottr

Dank U, en de gezondheid ZOU beter moeten zijn want het bloedsuiker van een maand geleden van 101 is nu terug naar 96 en dat betekend GEEN DIABETES.? :happy:

Nu uitproberen om te zoeken wat het probleem was en ik denk dat het witbrood een flinke boosdoener was. Na 14 dagen weer bloed trekken en vergelijken.

Dit zou ook een boosdoener KUNNEN zijn maar voor de laatste test dronk ik ook (alleen maar 1 keer per week zeven flesjes) :jajaja: :thumb:



bananacreek

#773
Citaat van: Robert op maandag 28 februari 2011, 14:11:08
Kan me niet voorstellen dat hij problemen kan krijgen, als je al vanaf 1979 toen al bijna 4500 gulden per maand krijgt, kan je enorm veel sparen, we praten over ruim 30 jaar terug, toen was dit enorm veel geld, en leven in de Filipijnen neem ik aan spotgoedkoop.
Laat je de helft per maand maar gespaard hebben, dan ben je nu een rijk man.
Ik ken iemand die heeft ongeveer 1200 euro WAO in de Filipijnen, vond ik ook al veel eerlijk gezegd.
Net gewoon de goede periode meegemaakt, voor de mensen die denken dat ik jaloers ben, absoluut ben ik dat, had er ook graag gezeten met dit bedrag, daar moet ik eerlijk in zijn.

Juist en in de jaren '70 was er een soort overeenkomst onder de tafel tussen de bedrijfsartsen en de bedrijfsverenigingen en zeer veel mensen werden in de ziektewet en WAO gestuurd  :denk:

bananacreek

#774
Citaat van: boomerang op maandag 28 februari 2011, 14:13:41
Gezien zijn onstuimige verleden lijkt mij dat Bananacreek de kunst van het overleven als geen ander verstaat  :jajaja:

Het leven van de Klootzak is nog steeds elke dag onstuimig, maar er is beterschap te verwachten....zoals de lerares op de lagere school op het rapport schreef....."Het Klootzakje is nog steeds veel te beweegelijk en moet beter opletten in het vierde schooljaar...het schrijven wordt evenwel iets beter...maar rekenen zal hij waarschijnlijk nooit leren... :weetikniet:
HIJ GAAT OVER NAAR DE VIERDE KLAS... :thumb: :happy: :happy: :happy:


Een geboren en getogen Klootzak  :lachen: :jajaja: :lachen:





klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: bananacreek op maandag 28 februari 2011, 13:52:41
Citaat van: pjottr op maandag 28 februari 2011, 13:21:39
Hallo Creek Ik snap iets niet. Ik begrijp dat je een WAO hebt van â,¬ 2000. Das heel mooi en uiteraard van herte gegund. Alleen jij zei ook al 30 jaar
hier te wonen. Ik weet dat WAO tot aan de pensioenleeftijd van 65 loopt om daarna te stoppen en vervolgens in principe over te gaan in AOW + een eventueel een bij een werkgever of prive opgebouwd pensioen.
Jij bent nu 64 maar als jij straks 65 wordt dan behoud je niet je WAO.
AOW heb je ook in Ned al die jaren niet opgebouwd tenminste als je niet vrijwillig hebt bijverzekerd
Misschien heb je een prive pensoen maar zo niet dan kom je toch ineens zonder inkomsten te zitten?
Vergeef me mijn vraagstelling maar ik vroeg me alleen af hoe dan verder.
Gr Pjottr


Goede vraag:
Juist, in de maand waarin ik 65 wordt zou ik dan AOW gaan ontvangen.

Nee, gelukkig, kom ik dan niet zonder inkomen te zitten.  

dus als je in het buitenland woond met een AOW uitkering gaat er geen 2% per jaar van je WAO af?.  :ikkeniebegrijp: das verdomt interzand.
maar als ik het iemand gun dan ben jij het wel willem.

jens.......
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

bananacreek

Citaat van: pjottr op maandag 28 februari 2011, 13:56:21
Gelukkig maar want ik was ff bang dat je straks een probleem zou hebben.
Hoop dat het verder net je gezondheid weer goed gaat. Misschien zien we elkaar eens. Bicol en Dumagete is ook de afstand niet toch?
Gr
Pjottr

Correct,
Dank u

bananacreek

@Jens:
dus als je in het buitenland woond met een AOW uitkering gaat er geen 2% per jaar van je WAO af?.   das verdomt interzand.
maar als ik het iemand gun dan ben jij het wel willem.

jens.......


Nee, iemand bouwt zijn AOW op met 2% per jaar als je in Nederland woont of werkt
Elk jaar dat je NIET in Nederland woont of werkt wordt gekort met 2% van de AOW opbouw.
Tenzij je vrijwillige AOW premie betaald, of zoals ik een z.g. "keuze voor verplichte verzekering" (1989-1999)

Van de WAO wordt geen 2% afgehouden want als je AOW krijgt op 65 jarige leeftijd dan bestaat er geen WAO meer want WAO krijg je in principe alleen maar tot op het moment dat je 65 word.(zolang je blijft afgekeurd)
Dus voor elk verzekerd jaar krijg je dan 2% van de volledige AOW basis uitkering.
Zit je 20 jaar in het buitenland dan wordt je normaal 20x2% = 40% gekort.
Dus moet je proberen om dat gat van 40% zo vroeg mogelijk te dichten door te sparen enz.(of vrijwillige premie betalen).

klootzakken (voorheen Jens)

grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: bananacreek op maandag 28 februari 2011, 14:38:57
Citaat van: boomerang op maandag 28 februari 2011, 14:13:41
Gezien zijn onstuimige verleden lijkt mij dat Bananacreek de kunst van het overleven als geen ander verstaat  :jajaja:

Het leven van de Klootzak is nog steeds elke dag onstuimig, maar er is beterschap te verwachten....zoals de lerares op de lagere school op het rapport schreef....."Het Klootzakje is nog steeds veel te beweegelijk en moet beter opletten in het vierde schooljaar...het schrijven wordt evenwel iets beter...maar rekenen zal hij waarschijnlijk nooit leren... :weetikniet:
HIJ GAAT OVER NAAR DE VIERDE KLAS... :thumb: :happy: :happy: :happy:


Een geboren en getogen Klootzak  :lachen: :jajaja: :lachen:





mooie foto creek, en ja het schrijven is goed hoor hehe, kan het zo zien . je mag al schrijven met een kroon pen , ten minste bij ons op de school was dat vroeger, als je niet mooi kon schrijen moest je met zo,n beginners pennetje schrijven leren . kon je wel mooi schrijven kreeg je een kroon pen , die hield meer inkt vast en kon je dus langer mee schrijven zonder hem weer in het inktpotje te douwen .
ik heb nooit een kroon gehad en was dan ook blij dat er in de 2e klas de balpen zijn intrede deed , had ik lekker geen vloei papier meer nodig .klere wat een tijd en wat had ik een hekel aan die kloten school , heb er dan ook niet veel geleerd . maar dat is hier inmiddels wel bekend. hehe.

jens....

grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.