Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

#610
@JosV, Opinie en Rich:  Dank voor de reactie en ik vond dat erg interessant en kan daar weer van leren. :hoedjeaf: :hoedjeaf:
Ja, inderdaad er zijn maar weinig piloten van de drie luchtvaartmaatschappijen hier die gelukkig zijn met een landing van de bergkant komend. Dus niet zo eenvoudig zoals de meeste leken zoals ik dan denken, en nu kan ik beter begrijpen waarom de piloten van de maatschappijen hier klagen over hun salaris vergeleken met dat van buitenlandse maatschappijen.

En afhankelijk van de weersomstandigheden moeten ze natuurlijk rgelmatig ook landinwaarts vertrekken en dan stappen ze toch behoorlijk op het "gaspedaal" zo te zien en te horen, want je ziet hier zo met je neus in de bergen.

Een aantal jaren was het zo slecht dat de vluchten naar Dumaguete (dat was Phil. Airlines) stop weren gezet en als men naar Manila moest dan moesten ze het schip, landtrip of Supercat naar Cebu nemen en vanuit Cebu naar Manila vliegen. Welke jaren ben ik vergeten. Later werden er weer vluchten uitgevoerd tussen Dumaguete en Manila speciaal op aandringen van de Governor George Arnaiz  en de Dumaguete city Chinese business community
Plotseling waren er zoveel passagiers dat Air Philippines en Cebu Pacific ook op Dumaguete gingen vliegen en nu heb je meestal drie of vier vluchten per dag, twee in de ochtend en twee in de middag. :thumb:

Ik heb dit altijd interessant gevonden en spaarde als Jonge Klootzak ook vliegtuig, scheeps- en tank- ansichtkaarten en foto's :crazy: :crazy:

Waar u die kleine vliegtuigjes ziet op de foto is een vliegschool in Dumaguete en daar waren en zijn nu maar zeer weinig studenten. maar een drie jaar geleden zat het zwart hier met vliegschool studenten uit India, omdat de vliegbrevet cursus hier veel en veel goedkoper was als in India en dat was een gouden tijd voor die school, en er waren twee Indiers die zelf bleven als instructeur.Nu hoor en zie je ze zeer weinig boven mijn huis vliegen, maar toen die Indiers hier waren werd je er gek van, de hele ganse dag door tot 18.00 uur. :negatief:



S'Avonds gingen die gasten naar de disco om te proberen al de serveersters te versieren en beloftes maken die ze niet  konden nakomen omdat het hindus waren en hun ouders in India (meesten kwamen van redekijk goede stand in India) al plannen hadden voor die gasten. Ik moest dan ook niets van ze hebben. :negatief:

bananacreek

Filipijnse aardbeien voor â,¬ 6 per kilo


Nederlandse aardbeien voor â,¬7,80 per kilo


Aardbeien in de instant havermout? :happy:

stip66

Citaat van: bananacreek op vrijdag 18 februari 2011, 13:57:11
Filipijnse aardbeien voor â,¬ 6 per kilo


Nederlandse aardbeien voor â,¬7,80 per kilo


Aardbeien in de instant havermout? :happy:


Volgens mij zien de aardbeien en de druiven van hier er wel een beetje meer appetijtelijker uit  :weetikniet:

bananacreek

Volgens mij zien de Nederlandse aardbeien er wel een beetje meer appetijtelijker uit 

Ik heb zelf nog nooit de Phi. aarbeien gegeten

stip66

Citaat van: bananacreek op vrijdag 18 februari 2011, 14:06:18
Volgens mij zien de Nederlandse aardbeien er wel een beetje meer appetijtelijker uit 

Ik heb zelf nog nooit de Phi. aarbeien gegeten

Ikke ook niet, maar afgaande op de beelden zien de onzen er wel smakelijker uit.
Wordt het geen tijd om eens jouw oordeel te posten, Creek ?

bananacreek

Deze wagen had ik al eerder geplaatst en de bak komt nu lager en lager te staan  :denk:





gosternokke

Citaat van: bananacreek op vrijdag 18 februari 2011, 14:06:18
Volgens mij zien de Nederlandse aardbeien er wel een beetje meer appetijtelijker uit 

Ik heb zelf nog nooit de Phi. aarbeien gegeten

Maar aardbeien worden toch ook in Filippijnen gekweekt ?  En dan met name in de omgeving van Baguiocity groeien er volop volgens mij.

stip66

Citaat van: gosternokke op vrijdag 18 februari 2011, 15:02:59
Maar aardbeien worden toch ook in Filippijnen gekweekt ?  En dan met name in de omgeving van Baguiocity groeien er volop volgens mij.
:offtopic:

Mijn madam hare zoon meldde me dat er een aardbeving was in Baguio vandaag met een schaal van 4 op Richter....  :weetikniet:

bananacreek

@ Stipp:Ikke ook niet, maar afgaande op de beelden zien de onzen er wel smakelijker uit.
Wordt het geen tijd om eens jouw oordeel te posten.


Donations voor de aankoop van de aarbeien worden met vreugde in ontvangst genomen  :floet:

@Gosternokke: Maar aardbeien worden toch ook in Filippijnen gekweekt ?  En dan met name in de omgeving van Baguiocity groeien er volop volgens mij.


Ja, inderdaad in Baguio en omgeving en ook andere hoger gelegen streken neem ik aan.
En hier in Valencia zouden ze ook worden geproduceerd, maar waar dit hieronder vandaan komt weet ik echt niet, en je ziet het hier misschien één keer per jaar???????

klootzakken (voorheen Jens)

#619
Citaat van: stip66 op vrijdag 18 februari 2011, 14:08:05
Citaat van: bananacreek op vrijdag 18 februari 2011, 14:06:18
Volgens mij zien de Nederlandse aardbeien er wel een beetje meer appetijtelijker uit  

Ik heb zelf nog nooit de Phi. aarbeien gegeten

Ikke ook niet, maar afgaande op de beelden zien de onzen er wel smakelijker uit.
Wordt het geen tijd om eens jouw oordeel te posten, Creek ?
hoezo stipp, ONZEN  :lachen: wij hebben het hier over  :nederlandsevlag: aardbeien en niet over  :belgiesmiley: aardbeien  :lachen: :lachen:

maar ik ben het wel met je eens. de euro aardbeien zien er wel beter uit, maar voor dat geld mag het ook wel [ 7.80 per kg] :floet:

jens......
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.