Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

@Digos: Een zonnebril is ook handig om de ogen te ontspannen, en is veilig en voorkomt tampo 

Sorry maar van Dale laat niet zien wat het woord TAMPO betekent ?? :weetikniet:


boomerang

Citaat van: bananacreek op maandag 14 februari 2011, 14:09:32
Oeps, AARDBEIEN, zeer lang niet meer gezien hier   :thumb: :thumb: P 350 per kilo, wat kost dat in Nederland of Belgie? Ik was in Beverwijk geboren en daar waren zeer veel aardbeien, en tijdens het aardbeien plukken in de vakantie was het één in het doosje.... en twee in de mond :lachen:



Kijk deze "Officier" was al een aantal maanden geleden geintroduceerd op dit forum, maar die foto lijkt precies op deze foto. :negatief: Ze (Tomboy) haalt alleen de handen uit haar zak als ze haar fluitje naar de mond wil brengen om bepaalde mensen er op te attenderen dat ze toch wel op het zebrapad moeten oversteken (waar je het risiko loopt om omver gereden te worden omdat vele filipijnen totaal NIETS van verkeersregels of zelfdisipline afweten) :denk: (soms kan je de zebrapaden moeilijk zien en ze hebben in al die jaren nog steeds geen verf gevonden hetgeen houd op asphalt of beton :neeneenee:



Het enigste goede aan haar is dat haar schoenen gepoetst zijn en dat de hakken niet naar één kant afgesleten zijn  :hoedjeaf:



Het enige wat zij op die schoenen doet is staan. Ongetwijfeld zal zij het lopen op schuin afgesleten plastic slippertjes doen omdat zij nogal breed in de heupen lijkt.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

josv

Citaat van: bananacreek op maandag 14 februari 2011, 14:15:55
Sorry maar van Dale laat niet zien wat het woord TAMPO betekent ?? :weetikniet:

:lachen: :lachen: :lachen: Ik hoop echt dat je daar ooit eens achter komt  :lachen: :lachen: :kusxe8:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Digos


CitaatSorry maar van Dale laat niet zien wat het woord TAMPO betekent ??  :weetikniet:

creek wie woont er nu al 33 jaar in de phils?  :ikkeniebegrijp:

Tampo is hier op het forum al ter sprake geweest....effe de zoekmachine gebruiken.

Met deze een link  :link:

Kortom gezegd tampo kan optreden als je ogen wat teveel van links naar rechts gaan en als je wat teveel achterom nakijkt naar mooie dingen in de phils (kan van alles zijn).

:daag:
LIVE ONCE - LIVE IT

josv

Ter aanvulling : tis gewoon 'n kwaaie "bui" die ze hebben. Kan door van alles komen. Helaas is het moelijk om er achter te komen wat de reden was. Ze gaan plotseling op de bank slapen, zeggen niks meer etc. etc. Het 1e jaar dat ik hier was werd ik er knetter van. Daarna ben ik het gaan negeren en nu doet ze het niet meer  :happy2:

Ik hoop dat Phille dit topic mee leest  :lachen:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

boomerang

Citaat van: Digos op maandag 14 februari 2011, 14:40:53

CitaatSorry maar van Dale laat niet zien wat het woord TAMPO betekent ??  :weetikniet:

creek wie woont er nu al 33 jaar in de phils?  :ikkeniebegrijp:

Tampo is hier op het forum al ter sprake geweest....effe de zoekmachine gebruiken.

Met deze een link  :link:

Kortom gezegd tampo kan optreden als je ogen wat teveel van links naar rechts gaan en als je wat teveel achterom nakijkt naar mooie dingen in de phils (kan van alles zijn).

:daag:

Spiegels op je motor bieden dan veel uitkomst........ :lachen:
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

bananacreek

Ok, als sluitsuk voor vandaag: LTO ELLENDE

Waarom ????????
Deze wagen moest vandaag geregistreerd worden.
Smoketest was Ok (resultaat was 1.25) Ik zei: "Zonder de motor te laten lopen? Dat kan hier?" "Ja, zei de amn als je een goede klant bent hier dan kan ALLES".  :thumb: :happy: :happy: :happy: (zonder extra bijbetaling) Maar normaal is die wagen ok.


Naar de LTO gereden en daar moet je de wagen brengen voor "technical inspection"  :jajaja: :jajaja:
En als je een buitenlander bent dan wordt alles ZEER GOED GEINSPECTEERD
Hij zei: " Where is your safety device?" Oeps dacht ik: " Caught in the act?"  Ik zei: " Jesus, i forgot to take it from the Jeep, I just bought a new one yesterday". :thumb: :thumb: :denk:

Vervolgens vroeg hij of ik de motorkap open wilde doen omdat hij het motornummer wilde zien en vergelijken en ik dacht wel..dat kan geen kwaad want dan gaat hij wel smerige handen krijgen want dat zit diep achter de brandstofpomp.Hij deed dan ook niets.
Toen had hij me toch bij het oor. Hij zei: " Those foglamps have no cover and president Aquino is very strict nowadays"
"Please turn them on for me"
Ik heb die dingen nog mooit moeten gebruiken omdat we geen mist hebben hier normaal (af en toe wat sneeuw) en toen ging het verkeerd. "NO' ging hij tekeer, "Thats the water for the headlight-wipers"
Verdorie dacht ik, daar sta je dan toch met een bek vol tanden Klootzak, die Filipijn lacht zich de stuipen op het lijf.
Ok uiteindelijk lukt het toch en tekende hij het formulier....... :happy: :happy:

Toen het kantoor binnen voor de afhandeling van de registratie en ik was al bang dat er weer geen "stickers" vooradig zouden zijn zoals gewoonlijk in Dumaguete city:









Bleek half negen te zijn dus een half uur te vroeg.
Ok, na 15 min had ik geluk en werden mijn papieren in ontvangst genomen bij een oudere dame gezeten achter loket C.
Na een halve minuut zei de vrouw: " Please come inside".  Oh  :thumb:, dacht ik misschien vind ze je toch leuk Klootzak? Tenslotte is het vandaag Valentines day  :happy: :happy:
Eenmaal binnengekomen begon ze te vertellen dat er een "glitz" was in het computersysteem waardoor er een aantal transacties niet konden worden voltooid waaronder de mijne en dat ik maar even na een paar weken moest bellen naar het "hotline" nummer :negatief:

Ok, dacht ik, dat is overmacht en de dame legde het toch wel duidelijk uit, dus dan moet je ook vriendelijk blijven dus "Thank You Mam" en  :benweg:

Het probleem lag in Manila en ook Bayawan Negros Oriental had zulk een probleem, waardoor ook mijn jeep-registratie al drie weken vertraagd is. Maar dat moet je dan allemaal proberen uit te leggen aan die gasten van de highway patrol die je stoppen bij een checkpoint op de weg :negatief:

Toen ik buiten kwam zag ik een filipijn met zijn wagen naar de inspectie rijden en uitstappen en ik bleef even kijken en waarempel werd er NIETS gecontroleerd  :negatief: :negatief: Corrupte rotzakken  :explotieren: :explotieren:























Digos

Citaat van: josv op maandag 14 februari 2011, 14:28:44
Citaat van: bananacreek op maandag 14 februari 2011, 14:15:55
Sorry maar van Dale laat niet zien wat het woord TAMPO betekent ?? :weetikniet:

:lachen: :lachen: :lachen: Ik hoop echt dat je daar ooit eens achter komt  :lachen: :lachen: :kusxe8:

Bananacreek heeft geen last van zen ogen die teveel in de verkeerde richting kijken, daarmee dat ie tampo niet kent......



Sorry creek......moest er effe uit.... :lachen:

LIVE ONCE - LIVE IT

bananacreek

@Boomerang: Het enige wat zij op die schoenen doet is staan. Ongetwijfeld zal zij het lopen op schuin afgesleten plastic slippertjes doen omdat zij nogal breed in de heupen lijkt.



Ja, waarschijnlijk wel en dank voor het advies want ik moet nog veel van schoenen leren, maar zit hier dan op een goeie school :hoedjeaf: :hoedjeaf: neem ik aan.

bananacreek

Citaat van: josv op maandag 14 februari 2011, 14:28:44
Citaat van: bananacreek op maandag 14 februari 2011, 14:15:55
Sorry maar van Dale laat niet zien wat het woord TAMPO betekent ?? :weetikniet:

:lachen: :lachen: :lachen: Ik hoop echt dat je daar ooit eens achter komt  :lachen: :lachen: :kusxe8:

Ja, ik moet daar meer van weten  :denk: