Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

stip66

Citaat van: bananacreek op dinsdag  8 februari 2011, 17:41:31
Ok,dank voor de reactie, en ja natuurlijk hangt het van het product enz af wat dan wel of niet duurder is hier vergeleken met Nederland en Belgie.

Correct Creek, je moet alles in zijn context zien.

Hier :

Mango: â,¬ 1,5 per stuk tov 80 peso per kilo ginds.
Kangkong : â,¬ 2 voor 250 grams tov 50 peso ginds.
Mc Donalds: â,¬ 5 voor een menu tov 140 peso ginds.

O0


Tinulang_Manok

Citaat van: stip66 op dinsdag  8 februari 2011, 20:27:45
Citaat van: bananacreek op dinsdag  8 februari 2011, 17:41:31
Ok,dank voor de reactie, en ja natuurlijk hangt het van het product enz af wat dan wel of niet duurder is hier vergeleken met Nederland en Belgie.

Correct Creek, je moet alles in zijn context zien.

Hier :

Mango: â,¬ 1,5 per stuk tov 80 peso per kilo ginds.
Kangkong : â,¬ 2 voor 250 grams tov 50 peso ginds.
Mc Donalds: â,¬ 5 voor een menu tov 140 peso ginds.

O0



De context kan zelfs (semi)wetenschappelijk worden onderbouwd met de Big Mac Index... http://en.wikipedia.org/wiki/Big_Mac_Index
Altijd als mij de vis uit de keel gaat hangen is het tijd voor enig wetenschappelijk onderzoek (voedingswaarde doet niet ter zake  :biggrinn:)
Amare et sapere vix deo conceditur

callebaut

Citaat van: bananacreek op dinsdag  8 februari 2011, 17:04:45
Citaat

Bintje : 0.70  eur kilo
Uien :   0.76  eur kilo

Hier een site om eens wat te vergelijken :

http://www.fruitvandeputte.be/aanbod_hoofdpagina.php?hoofdr=groenten&subr=aardappelen

Zeer veel dank Rich, leuk om te vergelijken, en wie zei er dat het allemaal zo goedkoop is in de PI ???????


Men kan dit ook relativeren .... wanneer men zelf een maaltijd klaarmaakt ( dure ) aardapelen , met ( dure ) uien , met ( spotgoedkoop ) varkenshaasje , ( goedkope ) coca cola of andere frisdranken of juices , ( goedkoop ) elektriciteit of gas ..dan is op het einde van de rit  , mijn zelfklaargemaakte maaltijd nog steeds goedkoper wanneer ik hetzelfde zou doen in Belgie of Nederland .. T'is maar hoe je het bekijkt ........ :jajaja:

bananacreek

Ok, dat noemden ze in Nederland vroeger "SPEKKIES"  dacht ik?


Dank voor de "voedsel reacties" en ja, dan heb ik weer te snel geweest en is het toch niet zo slecht hier?


bananacreek

#474
Gegadigden hiervoor?


The Businesswoman  :crazy:
Ze leest aandachtig haar papieren elke dag weer en wat staat erop? Een aantal cijfers  :lachen:


Dumaguete Quezon Park met Cathedral kerk op de achtergrond en een beeld van Jose Rizal op de voorgrond.
Vraag me daarbij af wanneer ze een beeld van de Klootzak in dat park gaan zetten? Hoe zou dat eruit zien?? Heeft iemand een suggestie? :jajaja: :denk: :denk:


bananacreek

#475
CIGNAL sattelite tv "decoder" (onderste) voor de "postpaid" plannen.




http://www.cignal.tv/?page=subscription

bananacreek

Dubbel parkeren en (even daarvoor) een flinke opstopping veroorzaken? :negatief: Alleen de Politie :atyourservice:
Politie van Bacong op visite in Dumaguete city. :applaus:


Een lid die zijn wagens aan het ombouwen is  :thumb:




bananacreek

Voor P5 wilde hij toch niet glimlachen en had waarschijnlijk een bedrag van P100 in gedachten  :jajaja:


Wat zegt U daar? De Klootzak is KURIPOT ???????????

Ok, ga morgen kijken of hij daar weer is en vraag hem of hij voor P20 wel wil lachen   :weetikniet: :weetikniet: :floet:


Phille

Citaat van: bananacreek op woensdag  9 februari 2011, 14:01:29
Ok, dat noemden ze in Nederland vroeger "SPEKKIES"  dacht ik?


Dank voor de "voedsel reacties" en ja, dan heb ik weer te snel geweest en is het toch niet zo slecht hier?



In Belgie noemen ze dat maskesvlees  :jajaja:

:biggrinn:

bananacreek

@Phille: In Belgie noemen ze dat maskesvlees 

Ok, dank u, en.......... :denk: staat dat ook op het menu als appetizer op uw trouwdag ? :lachen: :lachen:

Ik heb uw topic Trouw veel gelzezen en kan daar zeer veel van leren  :hoedjeaf: