Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Van een paar dagen geleden:


Bomb threat hoax disrupts classes, government work in Dumaguete City


By Florence Baesa
Philippine Daily Inquirer
First Posted 19:44:00 10/07/2010

Filed Under: Crime


DUMAGUETE CITY, Negros Oriental, Philippines–Two public elementary schools suspended classes while work at government offices here was disrupted Thursday when the Dumaguete City police received a bomb threat in a text message.

Senior Inspector Eduardo Oira, Dumaguete City acting chief of police, said the text message sent to the police office hotline at 11:23 a.m. claimed that three men from Mindanao would be planting bombs in five areas and the bombs would explode within 24 hours.

The areas mentioned in the text messages were the West City Elementary school on Cervantes St.; the City Central School on Sta. Catalina St., beside the Dumaguete City hall; the Legislative Building beside the Negros Oriental provincial capitol; and the Mother of Perpetual Help Church and the United Church of Christ in the Philippines church along the San Jose Ext., all in Dumaguete City.

Oira said the bomb squad of the Negros Oriental provincial police was dispatched to the five areas but the police did not find any bomb.

The classes in the West City Elementary School and the City Central School were suspended and the students were sent home while the employees occupying the legislative building were asked to leave.

The regular session of the Dumaguete City council held at 2 p.m. was also suspended.

Oira said they assigned policemen to beef up security in the areas mentioned and other areas in the city.

Major General Vicente Porto, commander of the 3rd Infantry Division, has ordered his brigade and battalion commanders to coordinate with the police and provide assistance, if needed

Note van de Klootredactie:

Dit was niet de eerste keer, ook gebeurd met andere scholen en city-hall vorig jaar dacht ik.
Maar dan toch is Dumaguete en vele andere plaatsen op Neg. Oriental zeer makkelijk aan te vallen. Net of de hele boel slaapt hier en alleen maar reageren als er al doden zijn.




bananacreek

#441
Gevaarlijke jongen en die kan je beter niet uitdagen, ongeveer 23 mm in lengte. Zo te zien had hij zich toch niet geschoren vandaag??????  :negatief: En hij mag ook wel eens een afspraak maken met zijn tandarts, ziet er niet al te goed uit  :lachen:




Zou wel eens graag de scientific name willen weten van die gast, wil graag weten hoe gevaarlijk want de "lampiniks" (onderstaande foto) doen me weinig als ze steken, maar ik ken een aantal mensen ( beide, lokalen en blanken) die daar zeer slechte ervaringen mee hebben gehad, met opgezwollen ledematen en/of gezichten :negatief:


Of word de Klootzak scheel??  :floet: Zijn deze niet dezelfde als op de twee bovenste foto's? Maar de lengte van de engerikken op de onderste foto zijn alleen maar zo'n 6 mm in werkelijkheid. Of was dat een kindercreche ???? Die jongens hadden mij toen gestoken, maar deed me echtwaar niet veel (zit misschien iets in het klootzakkenbloed)? :happy:

:benweg:

bananacreek

Even een klein, maar dom vraagje: Steken ze met hun neus of met kun kont????? :weetikniet: :weetikniet: :denk:


bananacreek


Luc

Citaat van: bananacreek op zondag  6 februari 2011, 13:00:19

Zou wel eens graag de scientific name willen weten van die gast[/color][/b], wil graag weten hoe gevaarlijk want de "lampiniks"

Phimenes flavopictus (Tiger-striped Mud Wasp)

http://www.flickr.com/photos/lionyang/3647324288/
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

bananacreek

@Luc: Ja precies, dank u :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Hier ook:
http://threatenedtaxa.org/ZooPrintJournal/2010/November/o246826xi101313-1322.pdf

Potter Wasps
Potter wasps are solitary wasps, even though they are considered to be in the same family as social wasps. This means they live and hunt alone, only coming together with other potter wasps to mate. These long, thin wasps get their name from the nests they build out of mud. Each individual cell of the nest resembles old, earthen pots. Within these cells, potter wasps seal paralyzed caterpillars along with a few eggs. The larvae that emerges devours the caterpillar, metamorphoses into an adult and emerges from the nest to start the cycle all over again. A number of potter wasp species can be found in Asia: Delta petiuluta in East Asia and South China, Rhynchium quinquecinctum in South China, and Phimenes flavopictus in Hong Kong and parts of Southeast Asia.

Betreffende de "STINGS"
http://blog.nus.edu.sg/lsm2251student/2010/04/14/natural-pottery-in-wasps/


OK sir Luc, u heeft zojuist het leven van een Klootzak gered  :hoedjeaf: :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Rich

#447
Citaat van: bananacreek op zondag  6 februari 2011, 13:25:16
Even een klein, maar dom vraagje: Steken ze met hun neus of met kun kont????? :weetikniet: :weetikniet: :denk:


Het is zo te zien een variant van onze wesp hier.  Ze steken met hun kont. Bekijk de video en huiver ........wat een angel.!!


[yt=640,505]ITmdFsH3XoU[/yt]






Google beelden van wespensoorten
Rich de Nederbelg.

bananacreek

@Rich:  Ja, een zeer leuk filmpje Rich   :hoedjeaf: :hoedjeaf: :hoedjeaf: leuk gevonden en ja dat lijkt dan meer op een "kont met een slangekop"  :denk: Dank voor de reactie :hoedjeaf:




bananacreek

#449
Ze leren het nooit, ofwel beter vertaald: ze weten niet beter, oftwel alles wat buiten hun omheining gebeurd interesserd ze geen flikker :stomstomstom: :explotieren: Betreft wat ? :ikkeniebegrijp:

Huisvuil:

Kijk drie keer per week komt er hier een vuilniswagen langs, en misschien 4 keer PER JAAR zijn ze absent wegens techinsche problemen. :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

Wat gebeurt er? Mensen (meestal de houseboys of huishoudsters) gooien toch hun huisvuil op andermans eigendom, ditmaal op het stukje land waar ik en mijn ex nog heerllijk een andere 20 jaar voor gaan vechten ( voor de helft an de "fair-marketprice").
Nu ga ik dan altijd tussen de "vaak vieze rotzooi" zoeken naar persoonlijke dokumenten en adressen zoals rekeningen enz. Vroeger ging ik naar de betrokken personen en probeerde die mensen te wijzen op hun verantwoordelijkheid  enz. enz. enz. Een Duitse buurman die het huis van mijn ex huurt........... (zij heeft tot nu toe geweigerd om mij 50% van de huur te betalen, gaan we dan weer 10 jaar voor naar de rechtbank).........regageert wel positief en haalt het vuil dan ook weg. Waarschijnlijk veel meer verstand dan de normale doorsnee inboorling :applaus:
Maar de "inboorlingen" ontkennen meestal, en zelfs als je ze hun "persoonlijke documenten" laat zien zeggen ze gewoon: " Misschien (MAYBE, MAYBE,  MAYBE, altijd maar MAYBE, MAYBE....... :negatief:)....... heeft mijn houseboy dat gedaan. Dan probeer je ze erop te wijzen dat ze dan toch verantwoordelijk blijven voor de handelingen van die "houseboys" betreffende dat huisvuil genoemd, en meestal als je dan "serieus" dreigt met de rechtbank dan bezwijken ze omdat ze dondersgoed weten dat de buitenlanders veel sneller actie ondernemen dan hun mede-filipijnen  :thumb:
Nu neem ik foto's en ga ik rechtstreeks naar de CENRO (City Enviromental and Natural Resources Office) :jajaja: :jajaja:
Ik geef ze dan een kopie van de foto's en andere bewijsstukken en verzoek hun daarbij om "onmiddellijke" actie te nemen.(NO STOCK SIR KLOOTZAK) Nemen ze geen actie, dan heb ik het recht om naar de Ombudsman in Cebu te gaan.
Maar de persoon in charge van de CENRO in Dumaguete is een redelijke man en was in het verleden altijd bereidbaar om onmiddellijke actie te nemen, dus ga je daar in alle vriendelijkheid mee spreken. Alleen zijn een aantal van zijn personeelsleden gewoonweg DOMMERIKKEN, omdat ze bang zijn dat hun handjes smerig worden tijdens het onderzoek.... :floet:

Ik zag daar wel een schoen tussenzitten, maar niet mijn maat 11  :negatief: "Wie de schoen past trekke hem aan?"