Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

boomerang

Citaat van: bananacreek op zaterdag 29 januari 2011, 14:25:14
Ja, mijn idee, drugs of iemand waar hij teveel van gezien heeft.Maar ja, een blanke met zo'n zaakje loopt altijd risiko's om in de problemen te komen.Na die aankondiging in de lokale krant werd er nooit meer iets over geschreven.
Hier heb ik ook wel eens een rechter zien zitten in de karaoke en die man stuurde mensen de gevangenis in voor handtastelijkheden enz..enz. MAAR ZELF ZAT HIJ DAAR IN DE KARAOKE MET ZIJN HANDEN TUSSEN DE BENEN VAN DE MEISKES.........zijn naam?? Ik ben wel een Klootzak, maar graag een levende Klootzak :atyourservice:

Dit is het stukje in de Negros Chrocicle van 15 juni 2010

http://www.negroschronicle.com/?p=9362


Meanwhile, a Dutch national was shot twice by a suspect riding on a motorcycle along Rizal Street, Barangay 5, Tanjay City as the victim was about to enter his rented apartment. The victim Hendrik Bouma, 63, had just returned after a dinner with his live-in partner when he was assaulted by two suspects wearing bonnets. The gunman shot Bouma twice in the back using a .45 caliber pistol. Bouma was brought to the Silliman University Medical Center and is still under observation. Lawmen recovered two empty shells and one live bullet from a .45 caliber pistol.

Niets vermeld van het establishment maar dat hoorde ik lokaal omdat ik vaak in Tanjay kwam in 2010.

Temeer redenen om hier 'low-profile' te leven. Hoewel als ik de hedendaagse  :nederlandsevlag: kranten lees dan is het daar ook geen uitzondering meer. Niets en niemand wordt meer ontzien en lijkt het een teken van de tijd en hedendaagse cultuur te worden.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

callebaut

Misschien ligt dit brood je beter ... gisteren nog zelf gebakken ( zonnebloempittenbrood ) .....  :thumb:


bananacreek

#312
Temeer redenen om hier 'low-profile' te leven. Hoewel als ik de hedendaagse   kranten lees dan is het daar ook geen uitzondering meer. Niets en niemand wordt meer ontzien en lijkt het een teken van de tijd en hedendaagse cultuur te worden.


Ja, in principe zeer juist, wat je in 1979 kon doen hier, kan nu niet meer: In de jaren '70-'80 was het er veel meer respect voor de blanken, good morning sir Joe, enz......nu............ F***CK you Joe :jajaja:
Maar nu barst het van de buitenlanders hier. Je moest eens opletten in Robinsons hier en andere aangelegenheden in downtown hoeveel blanken hier rondlopen en ik heb er een hoop gezien die zichzelf moeilijkheden op de hals haalden vanweg hun grote BEK :negatief:

Hier nog eentje voor onderweg naar de keuken: Oh...Oh, de Klootzak gaat weer aan de pindakaas suiker?????????
Hoe zit het met de begrafenisverzekering Bananakloot??? Al geregeld??? Daar moet je natuurlijk niet te lang mee wachten dacht ik???? :weetikniet: :weetikniet: :floet:




bananacreek

Citaat van: callebaut op zaterdag 29 januari 2011, 14:45:57
Misschien ligt dit brood je beter ... gisteren nog zelf gebakken ( zonnebloempittenbrood ) .....  :thumb:



Ja, Callebout dat ziet er HERLIJK uit,  :hoedjeaf: :hoedjeaf: hoeveel gram suiker op de kilo flour?

Maar ik had dit vanmiddag al gekocht om te proberen P 71  :weetikniet:




callebaut

300 ml lauwe melk
1 klontje boter
540 gram meel
5 eetlepels zonnebloempitten
1 theelepel zout
1 halve theelepel suiker    :thumb:
1 theelepel droge gist .....

:atyourservice:

bananacreek

Citaat van: callebaut op zaterdag 29 januari 2011, 15:19:07
300 ml lauwe melk
1 klontje boter
540 gram meel
5 eetlepels zonnebloempitten
1 theelepel zout
1 halve theelepel suiker   :thumb:
1 theelepel droge gist .....

:atyourservice:

Ja, dat zou het moeten zijn, ongeveer 2 theelepels aan suiker voor iets meer dan een kg aan meel  :hoedjeaf: :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Maar nu de vraag: Wat voor een meel?

callebaut

Citaat van: bananacreek op zaterdag 29 januari 2011, 15:34:52
Citaat van: callebaut op zaterdag 29 januari 2011, 15:19:07
300 ml lauwe melk
1 klontje boter
540 gram meel
5 eetlepels zonnebloempitten
1 theelepel zout
1 halve theelepel suiker    :thumb:
1 theelepel droge gist .....

:atyourservice:

Ja, dat zou het moeten zijn, ongeveer 2 theelepels aan suiker voor iets meer dan een kg aan meel  :hoedjeaf: :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Maar nu de vraag: Wat voor een meel?

Type 550 verkrijgbaar in de city  :atyourservice:

bananacreek

Type 550 verkrijgbaar in de city 

Dat is dan White (all purpose) Flour neem ik aan ?

callebaut

Citaat van: bananacreek op zaterdag 29 januari 2011, 15:48:41
Type 550 verkrijgbaar in de city 

Dat is dan White (all purpose) Flour neem ik aan ?

Ziet mijn brood er zoooo wit uit ....?
Type 550 is wheat flour .... een soort van mengeling van grof granen .... :atyourservice:

bananacreek

Citaat van: callebaut op zaterdag 29 januari 2011, 15:58:48
Citaat van: bananacreek op zaterdag 29 januari 2011, 15:48:41
Type 550 verkrijgbaar in de city 

Dat is dan White (all purpose) Flour neem ik aan ?

Ziet mijn brood er zoooo wit uit ....?
Type 550 is wheat flour .... een soort van mengeling van grof granen .... :atyourservice:

Sorry, ben een beetje kleurenblind, nu nader bekeken ja, zelfde kleur als het Goldilocks bread. :thumb: