Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

stip66

Citaat van: Rich op vrijdag 28 januari 2011, 18:16:29
Dit tafelbier is helemaal hoofdpijnloos. 1,5% alcohol.

Vandaag toevallig gehaald om stoofvlees te bereiden. Ik ben geen bierdrinker, maar dit bier vind ik wel eens lekker ( Belgen, niet lachen he)bij friet met mosselen bijvoorbeeld.

Prijs voor 75 cl is 1.20

Daar wordt er van deze kant niet mee gelachen. Is trouwens lekker als mix met gewoon pilsbier ( HalfOm genaamd ) en een stuk meer drinkbaar als dieje alcoholvrije chemische brol. Ik kende zelfs iemand die dit bier bestelde in de kroeg in een Trappistglas omdat hij geen alcohol meer mocht drinken en op deze manier niet uit de boot viel bij de meetings met zijn vrienden  :jajaja:

Rich

Citaat van: bananacreek op vrijdag 28 januari 2011, 18:22:00
@Richstoofvlees ...wat is dat nu weer??? zoals stoofperen??

PIEDBOEUF

Ja, maar dat heb ik hier bij Robinsons gezien dacht ik of in Lee Plaza (kleine fleskes): DAAR KOM IK OP TERUG   :jajaja: :jajaja:


Dit bier lijkt op oud bruin van Heineken of Amstel. Beetje zoet..............dus niet goed voor de suikerspiegel.  :neeneenee:
Rich de Nederbelg.

Mawibata

Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

boldy

heej klootzak kom alsublieft weer snel met wat foto's en met je geweldige uitleg erbij  :jajaja: ik w8 er met smart op maraming salamat po
het leven is net een lul keihard en veel te kort

bananacreek

Ok allemaal dank voor de vlees uitleg ( ik ben geen goede kok en heb daar dan ook geen verstand van) Mijn moeder deed dat uitstekend en inderdaad, daar had je geen tanden voor nodig. Carabow vlees wordt ook verkocht hier en dan moet je wel van vlees afweten om niet te belazerd worden, maar normaal is het tegen de wet omdat in de markt te verkopen, vaak als beef aangeboden.

Aangaande  het PIEDBOEUF bier, ik kon het niet vinden maar een Belg hier heeft het ook gezien, maar we geven niet op.

Deze man heeft de aanslag overleeft, maar hij heeft een "girliebar" of zoiets, en dan moet je toch maar niet vreemd opkijken als je vijanden maakt. Je speelt met vuur, dan kan je je eigen branden (is dat niet zo'n Nederlands spreekwoord?)






josv

50.000 maar ? ? ? Kuriput !!!! Maar tis goed nagedacht van Hendrik om er wel bij te zetten dat het ZIJN tronie is op de foto ( whose picture appears right ). Anders werd Hendrik zelf opgepakt  :lachen: :lachen:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Kano

Ben benieuwd welke reactie die Hendrik krijgt. Hij zet zichzelf behoorlijk in de kijker en het effect kan dan ook averechts zijn.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

josv

Citaat van: Kano op zaterdag 29 januari 2011, 13:32:48
Hij zet zichzelf behoorlijk in de kijker en het effect kan dan ook averechts zijn.

Dat bedoel ik dus ! Dan maar beter 1 kogel vangen en je verlies nemen. Waarschijnlijk heeft Hendrik ( voor de intimie "Henkie" ) niet veel vrienden in z'n business-club.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

xav

of hij weet misschien wat teveel van VIP's die zijn tent bezoeken... en wou op die manier misschien een centje bijverdienen...  :floet:

bananacreek

Ja, mijn idee, drugs of iemand waar hij teveel van gezien heeft.Maar ja, een blanke met zo'n zaakje loopt altijd risiko's om in de problemen te komen.Na die aankondiging in de lokale krant werd er nooit meer iets over geschreven.
Hier heb ik ook wel eens een rechter zien zitten in de karaoke en die man stuurde mensen de gevangenis in voor handtastelijkheden enz..enz. MAAR ZELF ZAT HIJ DAAR IN DE KARAOKE MET ZIJN HANDEN TUSSEN DE BENEN VAN DE MEISKES.........zijn naam?? Ik ben wel een Klootzak, maar graag een levende Klootzak :atyourservice:

Dit is het stukje in de Negros Chrocicle van 15 juni 2010

http://www.negroschronicle.com/?p=9362


Meanwhile, a Dutch national was shot twice by a suspect riding on a motorcycle along Rizal Street, Barangay 5, Tanjay City as the victim was about to enter his rented apartment. The victim Hendrik Bouma, 63, had just returned after a dinner with his live-in partner when he was assaulted by two suspects wearing bonnets. The gunman shot Bouma twice in the back using a .45 caliber pistol. Bouma was brought to the Silliman University Medical Center and is still under observation. Lawmen recovered two empty shells and one live bullet from a .45 caliber pistol.

Niets vermeld van het establishment maar dat hoorde ik lokaal omdat ik vaak in Tanjay kwam in 2010.