Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

boomerang

In ieder geval rijden dezen niet meer bij nacht met verblindende verlichting..............................................
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

bananacreek

#281
Kwam er toevallig achter mijn bloedsuiker 101 was een paar dagen geleden (normale waarden: 80-100, hangt van de apparatuur af in het labaratorium).

Paniek.....wat zou mijn ex gelukkig zijn.... dan gaat de Klootzak toch sterven zou ze zeggen? :congratualtionsis0:

Later zei een dokter, geen paniek klootzak want dat is maar een 100 ste procent van de 100 waarde, maar op internet zeggen ze in bepaalde gevallen dat je eigenlijk NIET betreffende een "BORDERLINE" Diabetes mag spreken, je hebt het of je hebt het niet.

Nu ben ik van plan om dan elke 14 dagen bloedsuiker te testen en in de tussentijd proberen om het dieet wat te veranderen en minder suikerhoudende artikelen naar binnen te werken. Gaat het werken?  Afwachten maar  :weetikniet:

Begonnen met het brood:

Op deze plank staat het brood bij de Why Not, maar toen ging ik in de bakkerij kijken en kwam ik tot de ontdekking dat ze koffie in het brood doen (Rye-Bread) om de kleur en de smaak want het gehalte van Rye-wheat is maar 200 grammos tgen over de 1350 gram white flour  :ikkeniebegrijp: En een HOOP suiker en DAT is het probleem.





Toen in Dumaguete wat rond gekeken voor "whole wheat" breads, maar het is allemaal een mix want de "whole-wheat" flour is geimporteerd en zeer duur hier:

Goldilocks




In Lee Plaza - P53


:ontopic:   :floet::ok..ok..ok :atyourservice:
















bananacreek

Citaat van: boomerang op vrijdag 28 januari 2011, 14:44:33
In ieder geval rijden dezen niet meer bij nacht met verblindende verlichting..............................................

Nee, dat is correct en zij hebben waarschijnlijk ook niet mijn maat schoenen :confused2:

Guadalupe

Voor die paar maanden per jaar dat ik hier zit bak ik zelf brood met mijn machientje omdat ik dat filipijnse brood echt bagger vind.
Hoewel in Cebu is er nu dus echt bruin europees brood te koop bij Rustan.

Het duurt hier wel even maar het komt op den duur wel ....
Wie lacht niet wie de mens beziet.

bananacreek

Citaat van: Guadalupe op vrijdag 28 januari 2011, 15:22:26
Voor die paar maanden per jaar dat ik hier zit bak ik zelf brood met mijn machientje omdat ik dat filipijnse brood echt bagger vind.
Hoewel in Cebu is er nu dus echt bruin europees brood te koop bij Rustan.

Het duurt hier wel even maar het komt op den duur wel ....

Dank, maar ben vergeten waar die Rustan is in Cebu? Dure zaak dacht ik?

dolfijn76

Zeg bananacreek zo te zien mag jij nooit doodgaan want veel plaats is daar niet meer. Of ben je al voorzien?  Maar ja men zegt ook eens een kl**tz*k altijd één he. Bus boven of onder grond maakt dan geen verschil he ;-) (grapje hoor)

dolfijn76

Citaat van: Guadalupe op vrijdag 28 januari 2011, 15:22:26
Voor die paar maanden per jaar dat ik hier zit bak ik zelf brood met mijn machientje omdat ik dat filipijnse brood echt bagger vind.
Hoewel in Cebu is er nu dus echt bruin europees brood te koop bij Rustan.

Het duurt hier wel even maar het komt op den duur wel ....

Quadalupe,

Heb je het deeg wel voor handen in Cebu of laat je dit ook overkomen.  Wij hebben ook net ons broodmachine naar daar gestuurd (allez toch als die balikbayan boxen aankomen).  Kleine eet graag brood en persoonlijk eet ik ook niet graag het amerikaansachtige brood.

gosternokke

Citaat van: Guadalupe op vrijdag 28 januari 2011, 15:22:26
Voor die paar maanden per jaar dat ik hier zit bak ik zelf brood met mijn machientje omdat ik dat filipijnse brood echt bagger vind.
Hoewel in Cebu is er nu dus echt bruin europees brood te koop bij Rustan.

Het duurt hier wel even maar het komt op den duur wel ....

Schijnt dat ook goed volkoren brood te koop is bij Angelica Bakeshop,  Mangostreet, Cebu.   iemand die dit kan beamen?

Kano

#288
Willem, je hebt toch wel gevast voordat je bloedsuiker is gemeten? Als je niet hebt gevast, dan is 101 een normale waarde. Kijk ook nog ff hier http://www.medindia.net/patients/calculators/bloodsugar_chart.asp daar kan je e.e.a. ingeven.  Ze stoppen overal suiker in brood, hotdogs,worsten, sauzen, pindakaas, melk en zelfs maaltijden e.d. :kotsen:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Guadalupe

Rustan beneden bij Ayala.
En ja duur.....ik ken mensen die laten een privee jacht bouwen van 350 miljoen,dan valt het wel mee toch....maar ik meen zo`n 75 peso of wat dan ook.

Dat deegmeel heb ik opgestuurd met de box.
En wat zie ik,nu is deegmeel ook hier te koop in de winkel,ook bij Rustan maar ook bij SM.
Ik weet niet of er standaard gist in zit overigens.
Voor de zekerheid doe ik er 7.5 gram,meegenomen droge gist, gist bij en een eetlepeltje suiker.Dat proef je niet dat het zoeter is maar het rijst wel.
De eerst bak was een klomp niet te eten je weet wel.
Wie lacht niet wie de mens beziet.