Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

#240
Citaat van: pierrevanwies op zondag 23 januari 2011, 05:00:03
1]   Ik eet het zeer graag maar met mate omdat het volgens de meestal oudere inboorlingen en mijn dokter slecht is voor diegenen die sukkelen met arthritis en volgens mij is dat de waarheid.
2]   Als je ze hier koopt dan altijd goed uitziften of wat dan ook en je ogen gebruiken want er zitten meestal enkele nog kleine steentjes tussen en die kunnen fataal  zijn voor tanden of gebit.
:hoedjeaf:pierre

Sir Pierre, we wonen hier niet in Belgisch Congo dus hebben we hier geen inboorlingen :denk: :lachen:

Ja, Dolfijn, dat is een Filipijnse manier van mungos koken.

Betreffende de arhrtitis en mungos het volgende:

Voor osteoarthritis en Reumatoid arthritis zijn mungo beans uitstekend om te eten:
http://health.yahoo.net/experts/drmao/arthritis-natural-pain-relief

Voor Gout niet vanwege het hoge gehalte aan Purines hetgeen weer te veel Uric Acid produceert. (is dat correct of niet?, ben geen doctor)
http://www.sophisticatededge.com/can-beans-affect-gout.html

Betreffende de steentjes (soms ook verharde mungobeans (bruin-zwart), ja, dat klopt precies, en als je niet uitkijkt dan sta je zo bij de tandarts voor de deur.

@Opinie: winkels volgende erwten koopt (verwant aan de kekererwt) laat deze minimum 24 weken in voldoende water. Dat spaart een nieuw gebit!   OEPS...............24 weken inweken? :weetikniet:

Uit de mungobeans wordt dan ook nog TAUGEH gemaakt door (zoals ik het vroeger in Utrecht zag bij een zaakje speciaal gericht op het bereiden van taugeh en tofu (uit soybeans) een laagje bonen in eeen emmer met gaatjes in de bodem te doen en daarna een natte jute zak erover en dan krijg je het volgende:




Taugeh met kwarteleiertjes :applaus:

Uw Inboorling












bananacreek

#241
Ok, vervolg brandweerwagen naar Cebu problemen (brand in de brandweerwagen :jajaja:) enz. (zie panina 13)   http://www.filippijnen.org/index.php/topic,4707.120.html

Ze hebben in Cebu city (ERUF) dan toch nog een kerst pakketje ontvangen en hier de link naar het uitpakken daarvan :happy:

http://www.eruf161.com/gallery/a-christmas-present-from-holland-2010/

Deze container werd in Haarlemmermeer gevuld en die is nu uitgeladen in Cebu met veel ambulancekleding, een brandweerboot en een vrachtwagen met huif voorzien van een laadklep. (hierbij veel dank aan Ab, want hij stuurde de link) @Ab :hoedjeaf: :hoedjeaf: :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Zijn de Inboorlingen op Cebu ook weer gelukkig :thumb:

Ja, maar wacht even sir Ab: "Hoe zit het dan met de TS-747 ???? Moet ik nog komen om deze even op te halen of niet? Had me al voorbereid. :ikkeniebegrijp:
Kan ik gelijk naar een nieuwe psychiater kijken in Nederland !!!!!!!!!! Zeer belangrijk  :jajaja:







callebaut

@ bananacreek ....heb Uw bericht doorgezonden via tam-tam .....naar mijn stamgenoten ..... :lachen:

bananacreek

Citaat van: callebaut op zondag 23 januari 2011, 13:49:47
@ bananacreek ....heb Uw bericht doorgezonden via tam-tam .....naar mijn stamgenoten ..... :lachen:

Ja, maar toch niet op de KORTE GOLF? Dat krijgen ze nooit op tijd :floet:

Mawibata

Citaat van: bananacreek op zondag 23 januari 2011, 13:49:04


Ze hebben in Cebu city (ERUF) dan toch nog een kerst pakketje ontvangen en hier de link naar het uitpakken daarvan :happy:

http://www.eruf161.com/gallery/a-christmas-present-from-holland-2010/

Deze container werd in Haarlemmermeer gevuld en die is nu uitgeladen in Cebu met veel ambulancekleding, een brandweerboot en een vrachtwagen met huif voorzien van een laadklep. (hierbij veel dank aan Ab, want hij stuurde de link) @Ab :hoedjeaf: :hoedjeaf: :hoedjeaf: :hoedjeaf:




Enkele foto's :













Dat ze er maar rap  Not for Hire  opzetten   :lachen:

Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

bananacreek

Dat ze er maar rap  Not for Hire  opzetten  


Of misschien: GOVERNMENT PROJECT, DO NOT DELAY

DAT ZIE JE HIER NOG AF EN TOE OP TRUCKS EN BUSSEN, EN DAT VIND IK EEN ZEER DOM OPSCHRIFT  :negatief:

Dank voor de foto's Sir  :hoedjeaf: :hoedjeaf: :hoedjeaf:

bananacreek


Nou, dan is dit waarschijnlijk een KARAOKE ?????  :applaus: :happy:

Ok, boys: GREEN GREEN GRASS OF HOME?, I DID IT MY WAY?, UNFORGETTABLE?, IK BEN ZO EENZAAM ZONDER JOU? :ikkeniebegrijp:

Ver*&^%##%@#mme, they forgot to insert the microfone, well.........maybe that also got on fire??????

bananacreek

Kastje open (ATM)


Kastje dicht (ATM)



Ok, de waarheid???? :hoedjeaf:
Eergisteren afgedrukt in de garage, maar ben de tel kwijt en heb geen elastiekjes meer......  :ikkeniebegrijp:




bananacreek

Met dank aan Mawibata:

Vijf agenten gedood bij aanslag op Filipijnen


Bij een aanval van vermoedelijk communistische rebellen in het noorden van de Filipijnen zijn maandag vijf politiemannen omgekomen, onder wie het hoofd van het plaatselijke korps. Bij de hinderlaag in Rizal in de provincie Cagayan raakten ook twee agenten gewond, zei hoofdinspecteur Francisco Villaroma.


Volgens Villaroma reed het voertuig van de slachtoffers eerst op een landmijn. Na de ontploffing openden de aanvallers het vuur.

De aanslag volgde enkele dagen nadat communistische en regeringsonderhandelaars een akkoord aankondigden om opnieuw vredesgesprekken aan te knopen. Die zouden in februari in Oslo plaatsvinden.

Communistische rebellen vechten al sinds het einde van de jaren zestig tegen de Filipijnse regering.


Bron :  http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20110124_006
* maandag 24 januari 2011, 06u43



Landmijnen enz  :explotieren:............. verdorie, dan moet ik toch nog eens goed nadenken over mijn geplande trip dwars door de bergen: :denk:
Zou het einde kunnen betekenen van de laatste Klootzak op deze planeet???? :atyourservice:









gosternokke

Dat word link Creek met zo,n militair voertuig door de bergen! Stel dat ze je aanzien voor een 5 sterren generaal ! Dan zijn de rapen echt pas gaar!!