Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

O.B.Bommel

Wellicht is het kind voor de gelegenheid "gehuurd" van de buren.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

bananacreek

#231
Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op vrijdag 21 januari 2011, 20:05:21
Wellicht is het kind voor de gelegenheid "gehuurd" van de buren.

Ja, dat zou ook kunnen want er zitten ook een aantal "professionals" bij.

Ik heb er eentje meegemaakt hier die bedelde als een blinde (jaar of 20 geleden) en op het moment dat het voor hem "sluitingstijd" was liep hij met zijn stok strompelend naar een plaats waar niemand hem zag, deed zijn zonnebril af en stapte in zijn Toyota Corrola en  :benweg: ik hoorde later dat hij er een leuk huis er op na hield. Ongelofelijk,  maar waar :jajaja:

stip66

Citaat van: bananacreek op zaterdag 22 januari 2011, 12:29:05

Ja, dat zou ook kunnen want er zitten ook een aantal "professionals" bij.

k heb er eentje meegemaakt hier die bedelde als een blinde (jaar of 20 geleden) en op het moment dat het voor hem "sluitingstijd" was liep hij met zijn stok strompelend naar een plaats waar niemand hem zag, deed zijn zonnebril af en stapte in zijn Toyota Corrola en ik hoorde later dat hij er een leuk huis er op na hield. Ongelofelijk,  maar waar :jajaja:

Dat komt ge niet alleen in de  :smiley-philippines: tegen, is een tactiek die ook door de bedelaars in  :belgiesmiley: gebruikt wordt ( inclusief het auto en immo gedeelte )

bananacreek

#233
Mungo's: in twee jaar tijd is de prijs verdubbeld.


Robinsons


Market


bananacreek

Hier worden elke dag serieuze zaken gedaan: :ikkeniebegrijp:


De "Fighting Cocks"



15 Kv, dat is een flinke jongen voor huishoudelijk gebruik om zomaar te zeggen. :denk:


Weer een pechhebber, het beroep automonteur loont hier als je de zaken goed in handen neemt. :applaus:

Budgie

Bananacreek
Die mungo beans zijn stevig aan de prijs vergeleken met wat ik hier betaal Gebruik ze namelijk voor mijn vogels en koop balen voor menselijke consumptie Betaal â,¬36.- voor baal 25 kg Zijn hier in de handel voornamelijk voor verse tauge produktie oa voor de chinees en in de groente winkels.
Als ik dan 120 pesos zie bij Robinsons Dan is dat duurder Die op de markt is beter geprijsd en lijkt ook zeer goed in kwaliteit.
Getting older beats the alternative -dying young

Digos

Die mungo beans wat is dat juist en hoe eet je dat?

Ik ben het al wel eens tegengekomen op de markt, maar ik zou in godsnaam niet weten wat ermee te doen.

LIVE ONCE - LIVE IT

opinie

#237
Mungboon


http://www.smulweb.nl/zoeken/?type=recepten&query=mung

In de Indische winkels zijn die te vinden als: moong whole (zoals op de foto van bananacreek), moong split (gespleten) en moong washed (gespleten en zonder de groene schil). De laatste is daardoor moeilijk van urid washed te onderscheiden (urid is iets lichter geel en duurder).



Urid whole:



http://www.manjulaskitchen.com/2008/11/17/moong-dal-with-spinach/

[yt=640,505]_19HdZ5-crs[/yt]
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

opinie

#238
http://www.manjulaskitchen.com/category/ingredients-indian-grains/

Als men ooit in de Indische winkels volgende erwten koopt (verwant aan de kekererwt) laat deze minimum 24 uur weken in voldoende water. Dat spaart een nieuw gebit!  :haha:

Kala chana (zwarte kekererwt)

Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

dolfijn76

Citaat van: Digos op zaterdag 22 januari 2011, 23:29:21
Die mungo beans wat is dat juist en hoe eet je dat?

Ik ben het al wel eens tegengekomen op de markt, maar ik zou in godsnaam niet weten wat ermee te doen.



Mijn man maakt dit een beetje klaar zoals erwtensoep.  Alleen wordt deze niet doorgedaan.  Hij bakt ajuin, gember en beetje look dacht ik.  Dan wat spek en beetje varkenvlees en tomaten. tenslotte de mungo in de pan en water toevoegen.  Dit laten koken tot de mungo beans zacht zijn.
Ik vind het persoonlijk wel lekker smaken in de winter dan toch.