Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Citaat van: bananacreek op dinsdag 18 januari 2011, 15:44:41
XAV: er is idd een overstroming op palawan... meer bepaald in narra... mijn vrouwtje zegt dat het de eerste keer is dat dit gebeurd... en als oorzaak heeft ze aan dat de ontbosing en mining het grote probleem zijn...


Dat zullen ze dan ook nooit en te mimmer leren hier. Na de ellende in Ormoc een aantal jaren geleden werd er gezegd NOOIT meer, evenals na het vergaan van de Dona LaPaz werd er gezegd NOOIT meer. Achter de ontbossing zitten een aantal congressmannekes en senatoren die daar een hoop financieel belang bij hebben en een leven is voor hun blijkbaar niet al te veel waard. Zoals ook de familie van de former politicus Ramon Mitra van Palawan heeft daar veel belang bij zoals ik een aantal jaren geleden op een nieuwscast zag.


Niet alleen daar Creek  :neeneenee: Hier in België hetzelfde probleem. Verkavelingen in drassig gebied, sloten die worden volgegooid enz. Men bouwt alles maar vol.

Na elke overstroming gaat het zogenaamd NIET meer gebeuren, maar er wordt weinig of niets aan gedaan. Zondag was er hier een burgemeester op TV en ze vroegen hem waarom men in zijn gemeente mag blijven bouwen op risicogrond. Hij stond met z'n mond vol tanden. :horenzienzwijgen:

Klimaatveranderingen schijnen slechts één van de vele factoren te zijn. Het effect hiervan is veel kleiner dan de wijzigingen in bodemgebruik en de bevolkingsaantallen.

Vlaams minister Peeters en Crevits, en nog een paar "kenners" van het door henzelf in het leven geroepen comité overstromingen, gingen vorige week nog maar eens aan tafel zitten ( en zich volvreten) en vergaderen   :uitleggen:?????? mmmm alweer?   En zij kwamen .......jawel... tot de conclusie dat de weersvoorspelling noopt tot waakzaamheid. Proficiat aan de Ministers dat ze daar nu eindelijk zijn achter gekomen  :applaus: :applaus: Op naar de volgende vergadering  :benweg:

Ik vraag me in de 50 jaar dat ik België woon nog steeds af waarom men hier zo verschrikkelijk goed is in talmen, vooruitschuiven ......
Hier leren ze het dus ook NOOIT  :neeneenee:
Rich de Nederbelg.

xav

Citaat van: Rich op dinsdag 18 januari 2011, 16:22:17

Zondag was er hier een burgemeester op TV en ze vroegen hem waarom men in zijn gemeente mag blijven bouwen op risicogrond. Hij stond met z'n mond vol tanden. :horenzienzwijgen:


heb dit ook gezien op tv... was 1 van zijn commentaren... "als ik geweten had dat je dit zou vragen kreeg je geen intervieuw"

hier bij nij is er ook soms een probleem met overstroming... praten ze nu al zo'n 10 jaar om een spaarbekken aan te leggen... gebeurd natuurlijk niet, want er moeten andere nutteloze dingen eerst gedaan worden...

ze zitten ook maar op die postjes om hun zakken te vullen... verder schuiven ze alles door naar de volgende lichting politiekers die het postje vangen... die zal het wel opklaren  :crazy:

bananacreek

Citaat van: jens op zaterdag 15 januari 2011, 19:34:11
Citaat
Zware jongen van Atlantis Beach-resort in Dauwin



wat kost zo,n jeep zo ongeveer? zijn ze uberhaupt te koop of moet je zo iets laten maken?

jens......

Sorry Jens, even helemaal vergeten: De prijs van die jeepney weet ik niet want die was eerst van een andere duitser geweest.
Maar bij de disko staat een andere tweedehandse te koop voor 165 duizend:



Meestal zijn die wel in Manila te koop (nieuw) en de uitzonderljke grotere modellen kan je dan laten maken zoals jij dat wilt waarbij dan meestal de chasis van trucks worden gebruikt waaromheen dan de hele zaak wordt afgebouwd zoals jij dat wilt hebben.

bananacreek

#203
Vervolg geld wisselen Dumaguete city (zie pagina 20)..............

Ok hier een foto van het wisselkantoor in Robinson


Daar was de euro-koers vanmorgen om 10 uur P58.45

Vervolgens een foto van OPTIMUM Traders Sta. Rosa street:


Daar was de rate om 10 uur vanmorgen P 58.60

Toen naar de hoek van het park gelopen tegenover de BPI Perdices street en daar stonden twee mannekes die voor zover ik weet "loopjongens" van Optimum Traders en ik vroeg aan hun hoeveel voor de euro en waarempel antwoordden ze: P 57. Ik zei: "Jullie baas geeft  P 58.60". Die stonden met een mond vol bruine tanden en die twee zijn nu toegevoegd aan mijn lijst "wisselwolven"  :applaus:

Vervolgens naar lee Plaza gelopen en daar bleek de koers het hoogste zoals verwacht met P 58,70  :hoedjeaf:

bananacreek

Vervolg van pagina 19 betreffende de "overhaul" van de dumptriuck:

Eergisteren




Vandaag om 11.00 uur

Testrijden?  :benweg:
Nu 21.57 uur: nog steeds niet terug, morgen maar afwachten....... :weetikniet:

bananacreek


bananacreek

De klanten maar meer betalen voor de verhoging van de P.O. Boxes van P540 naar P 1,000 maar er bestaat bijna geen kantoor/zaak hier waar er GEEN tv is. :denk:


Zomaar een schip vlak voor het strand in   San Miquel, Bacong. (wacht om aan te meren bij de pier van New Bian Yek om of copra of amonium nitrate op te halen)




bananacreek

Vandaag een visnet gespannen rodom het "open" gedeelte van de garage want de vogels schijten de wagens vol (bij de buren niet, alleen maar bij een buitenlander :denk:)
Moest wel alle wagens wassen. Loon van mijn "timmerlieden" (zijn nu allround en ik heb ze ook leren lassen (electrisch/autogeen) is P350 per dag voor de "foreman" en P300 voor de andere en P200 voor een helper.
De eerste twee vertrouw ik 100% (vreemd maar waar, ik kan ze vanaf de begin jaren 80)

Ben van plan om een trip te maken met de truck en trailer via de weg tussen Mabinay en Bayawan of de weg tussen Pamplona en Sta Catalina, maar wil eerst met de miltary spreken over de veiligheid betreffende NPA ambushes, anders lezen jullie in de Telegraaf op een keer "Laatste Nederlandse Klootzak met truck en al opgeblazen op de Filipijnen". :  :denk: Wat zal mijn ex-vrouw gelukkig zijn??

Morgen een kaart van de weg vinden, lukt niet op Google Earth, bewolkt :confused2:





















xav


Mawibata

Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.