Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Wat gaan nou nou krijgen? Ben je nou helemaal bes......???

:offtopic: nee, het gebeurde in Dumaguete

Kreeg vanmiddag een text van een vroegere huishoudster die ik 4 jaar naar school heb gestuurd en haar met haar voortand heb geholpen omdat ik het zielig vond.
Later vond ze  een duitser en ging ze bij hem wonen en daarna een aantal andere duitsers.



Ga geen naam noemen hier, dat is niet nodig vind ik



Na de behandeling


Ok waar ging het om?
Ze tekste me Klootzak kan je me helpen, ik heb geld nodig omdat ik ZWANGER ben. Ik zei,wie is de man dan die je volgestopt heeft?
Oh, een Iraeli, zei ze, en ik vervolgde per text: " dan moet je die Israeli vertellen dat hij voor zijn verantwoordingen moet opdraaien en jou en je baby te onderhouden. :jajaja:
Ik vervolgde met: "Ik heb mijn eigen verantwoordingen en problemen nu. En ik heb je vooruit gewaarschuwt dat de problemen beginnen voor een meisje als ze zwanger wordt en ze heeft geen inkomen en ze wordt aan de kant geschoven door degene die haar heeft volgestopt. Ga naar de DSWD voor advies en ga ook naar de PAO om te bespreken wat het beste voor je is.Kom niet naar mij voor geld omdat je er zelf bij bent als je wordt volgestopt. Ooit van een C gehoord"? "Ja, zei ze, maar "out of stock" op dat moment". :jajaja:

Ik vertelde haar vervolgens dat ik wel advies zou willen geven zolang ik dat zou kunnen, maar dat ze het stuur wel zelf in handen moest nemen. Ik adviseerde daarop: "Verkoop je motorfiets en ga terug naar de bergen". "Nee", zei ze: Mijn ouders vermoorden me daarvoor". Ik zei: "De soep wordt "meestal" niet zo heet gegeten als die wordt opgediend.
Later texte ze me het volgende: Is het ok als ik medicijnen ga innemen zodat ik een miskraam krijg?
Ik antwoordde: Ik wil me daar niet mee bemoeien, je bent oud en wijs genoeg (neem ik aan betreffende de wijsheid), en doe wat je zelf wil doen. Haal niet de woorden uit mijn mond. Daar heb ik het recht niet voor om daar een advies over te geven.
Hier doen ze van alles om een miskraam te krijgen zonder "abortus". Kerk staat nog steeds geen abortus toe.
Zelfs stukken hout worden gebruikt om een miskraam te verkrijgen in de bergen maar er is ook een mixture met coca-cola en een paar andere ingredienten omdat te doen. Spijt me ten zeerste voor haar, maar ik heb mijn eigen problemen en ik vind dat die vent daar voor op moet draaien. Ik heb haar geadviseerd: ok, dan span je een zaak in voor "support" maar dat gaat hier jaren en jaren duren en dan is die vent alang vertrokken. En als je dat via de PAO moet doen dan wordt dat nog langer afhankelijk wie je treft. Sommigen doen wel hun best.

Ik denk dat de reden dat ze naar mij komt is omdat ik in het verleden een oom van haar geholpen heb op de rechtbank die werd verdacht van verkrachting, maar uiteindelijk werd die man toch vrijgesproken omdat het "slachtoffer" tegenstrijdige verklaringen aflegde.
Nu denkt mijn ex-huishoudster dan waarschijnlijk ook, "Ja mijn oom wel en waarom ik niet"?
Daar ga je weer, geef ze een hand en ze nemen je hele arm.

Sorry, moest er even uit. Dit forum wordt mijn "dagboek" ? :negatief:

:ontopic: Ok, sorry  :benweg:









boldy

Citaat van: bananacreek op maandag 17 januari 2011, 17:08:26

Sorry, moest er even uit. Dit forum wordt mijn "dagboek" ? :negatief:

:ontopic: Ok, sorry  :benweg:









nou mij maakt dat niks uit hoor van mij mag je doorgaan ik lees je verhalen zeer graag
het leven is net een lul keihard en veel te kort

opinie

Citaat van: Amice op maandag 17 januari 2011, 02:03:46
CitaatHier zijn bedrijven verplicht om een EHBO-kast te hebben.
Het zal daar ook verplicht zijn om arbeidsongevallen ter plaatse te verzorgen.
:lachen:

Daar had onze lieve heer iets anders voor uitgevonden, dacht ik......ik ben hem nog steeds dankbaar daarvoor.  :jajaja:

Maar hoeveel zijn er die hun kind(eren) geen borstvoeding willen geven omdat er weer een bekende zangeres of actrice zei in een reclamespot dat haar talent te danken was aan de poedermelk?

Een kind is duur klagen ze dan en ze hebben gratis de beste voeding bij de hand. Misplaatste hoogmoed.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

bananacreek

Deze dame heeft toch minder problemen om een kind te accepteren



Het lijkt er zelfs op dat het kind HYDROCEPHALIS  heeft, dat is een groot hoofd of heb ik het verkeerd?

bananacreek

#194
Geld wisselen in Dumaguete city

Op de eerste foto de BPI Perdices street Dumaguete city.
Daarbuiten en ook aan de andere kant van het kruispunt naast het park hangen de meeste geld wisselaars rond waaronder een aantal wolven.

Op het punt waar deze foto werd genomen zitten er ook een paar naast de ingang van Unitop (meestal een aantal wolven).
Die geven zeker 40-50 centavos minder per euro. :denk:



Op de tweede foto het wisselkantoor op de kelderverdieping van Lee Plaza, Perdices street.
Deze geven tot nu toe de beste rates (op een kennis van mij na die 10 tot 20 centavos meer geeft, maar ik mag zijn nummer niet op het forum zetten).



Dan is er ook nog een exchange in Robinson die normaal 20 centavos minder geeft dan die in Lee Plaza.
Roltrap op (noord-ingang) rechts aanhouden en naar links. Morgen een foto.

Ook nog "Optimum Trading" (Ang Tai) op Sta. Rosa street waar soms hetzelfde wordt gegeven als in Lee Plaza maar soms ook iets minder.(morgen een foto).

Terugkomende op de "wisselwolven" : Er zij nog altijd een aantal DOMME buitenlanders/filipijnen die hun geld wisselen bij deze wolven zonder eerst even goed rond te kijken en vragen wie geeft nu de betere koers. Die wolven wisselen uw geld en brengen het naar Lee Plaza of Optimum om dan 40-50 centavos per euro op te strijken. Tel uit je winst.... :jajaja: :daag:






bananacreek

#195
Wat een regen overal en het schijnt nu dat er op Palawan ook overstromingen zijn?



En behoorlijk koud ook vind ik 24 graden nu in huis :denk:


xav

Citaat van: bananacreek op dinsdag 18 januari 2011, 14:50:31
Wat een regen overal en het schijnt nu dat er op Palawan ook overstromingen zijn?



En behoorlijk koud ook vind ik 24 graden nu in huis :denk:



er is idd een overstroming op palawan... meer bepaald in narra... mijn vrouwtje zegt dat het de eerste keer is dat dit gebeurd... en als oorzaak heeft ze aan dat de ontbosing en mining het grote probleem zijn...

bananacreek

XAV: er is idd een overstroming op palawan... meer bepaald in narra... mijn vrouwtje zegt dat het de eerste keer is dat dit gebeurd... en als oorzaak heeft ze aan dat de ontbosing en mining het grote probleem zijn...


Dat zullen ze dan ook nooit en te mimmer leren hier. Na de ellende in Ormoc een aantal jaren geleden werd er gezegd NOOIT meer, evenals na het vergaan van de Dona LaPaz werd er gezegd NOOIT meer. Achter de ontbossing zitten een aantal congressmannekes en senatoren die daar een hoop financieel belang bij hebben en een leven is voor hun blijkbaar niet al te veel waard. Zoals ook de familie van de former politicus Ramon Mitra van Palawan heeft daar veel belang bij zoals ik een aantal jaren geleden op een nieuwscast zag.

Kano

En als er dan weer een catastrofe is dan doen ze wel weer een beroep op het buitenland.  :jajaja:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

Citaat van: Kano op dinsdag 18 januari 2011, 15:57:07
En als er dan weer een catastrofe is dan doen ze wel weer een beroep op het buitenland.  :jajaja:

Ja, precies, maar Oei, als wij te laat zijn met onze jaarlijkse immigration melding (tot 29 feb).