Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

boomerang

Citaat van: bananacreek op vrijdag 14 januari 2011, 13:04:18
Citaat van: Fail_over op vrijdag 14 januari 2011, 08:42:06
Citaat van: bananacreek op donderdag 13 januari 2011, 13:12:48


De schilderingen op de jeepney zijn erg mooi. je ziet er sommige slechte tussen, maar sommige zijn echt wonder mooi. Ik ben vooral fan van de airbrush tekeningen. Veel zijn kerkelijk gericht, maar ook galopperende paarden en strand gezichten. In QC EDSA mega mall is een standje waar ze t-shirts airbrushen. Veel van films. Spiderman, terminator, maar ook andere dingen. Ik heb vaak staan te kijken hoe ze het maken. Ze spuiten daar in de stand de t-shirts. In het oude gedeelte van de Mega mall is ook een shop waar ze portret tekenen. Daar zit ook een ware kunstenaar.

Ik heb in al die tijd daar, 6x 3weken, en 1 keer 9 maanden, nergens een shop gezien, of iets vernomen van iemand die de jeepney's bewerkt met een tekening of airbrush. Is jullie dit wel eens ter ore gekomen? Ach, ik ben gewoon geïnteresseerd in mooie afbeeldingen. getekend of geairbrushed.


Zoiets?

Heb ze geloof ik toch liever met bruine ogen en zwart haar, hoewel voor een regenachtige middag......................
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

bananacreek

Deze dame is alleen bedoeld om als huishoudster te soliciteren en komt uit Rusland.

Hier waren een aantal jaren geleden Russische hoertjes (op een toeristenvisa) en de Fil. Chinezen waren daar gek op.
Een Chinees en Filipijn valt snel voor de blanke bloemen. :denk:


bananacreek

#162
Even een onderbreking :ikkeniebegrijp:

Ik sprak vandaag een persoon die af en toe gast is op het forum, en deze man vroeg aan mij of hij mij een persoonlijke vraag mocht stellen:
Ik antwoordde: " Ja, mijnheer, waarom niet" :weetikniet:
De man vervolgde en vertelde mij het feit dat Filipijnse vrouwen nogal jaloers konden zijn in het algemeen.
Ik was het daar volledig mee eens en vroeg hem wat zulks met mijn persoon had te maken.
Hij vervolgde en zei: Ok,jouw vriendin (partner) in je huis is dus 20 jaar oud.

   Kees ging verder met een glimlach: "Wordt zij daar niet jaloers om?"

Ik dacht even een paar seconden en antwoordde: " Nou, dat is een hele goede vraag Kees, waaraan ik nog niet heb gedacht omwel de navolgende redenen".

"Kijk, allereerst het onderhavige feit: mijn huidige partner woont met mij samen sedert een maand of zeven. Ten tweede is het zo dat al die foto's zoals worden weergegeven in het topic BANANACREEK waar ik met andere meisjes op sta zijn genomen, of met haar zuster, of foto's van op een eerdere datum waarop ik haar nog niet kende en da andere foto's zijn "Why Not related". (Beach parties, Valentine, en Xmas)

De foto's met de andere meisjes heeft ze gezien en dat is geen probleem voor haar omdat deze foto's waren genomen voordat ze mij kende. De foto's in de Why Not? Die moest ik nemen van de manager, dus geen probleem. Voor haar helemaal niet". :denk:

Kees trok een strak gezicht en ging verder op een zachte toon:

"Hoe zit het dan met deze foto van die serveerster die naar jouw zeggen een "oogje" op

Mijn antwoord was het navolgende: " Het zag er naar uit dat zij een "oogje"  :dollareyes: op mij had, en ik heb dan voor zover ik weet ook nooit beweert dat IK een oogje op haar had of nog zou hebben".
Ik sta dan ook op geen enkele foto van het Why Not Xmas party 2010. :applaus:

Ik ga er van uit dat ik het huidige meisje wat bij mij inwoont een heel leuk meisje vind met een (zo te observeren) vriendelijke familie. Ik ben gewoon HEEL voorzichtig om geen overhaastige beslissingen te nemen waarvan ik later spijt ga krijgen, zoals dat vroeger meerdere malen het geval was omdat het verstand naar de ballen afzakte.

Nee, zo te zien is zij helemaal niet jaloers betreffende de Why Not. Geen enkele reden want ik doe alleen mijn werk en in geval ik een paar ladies-drinks geef dan vertel ik ze daarbij: " Gaan jullie maar dansen, maar kom niet bij mij zitten".

Vervolgens heb ik het meiske wat nu met mij woont DUIDELIJK verteld dat ik niet aan de "handboeien" gelegd wil worden en ik ga uit wanneer ik dat wil, zolang dat maar redelijk is voor beide partijen. Ik ken toch wel een hoop buitenlanders in die meer dan 30 jaar dat ik hier woont die HELEMAAL niet alleen uit mogen gaan omdat hun vrouwen denken dat deze buitenlanders naar andere vrouwen gaan lonken enz. enz.

Mijn geval? Ik ben nu 64 jaar oud en heb het elke dag razend druk met mijn hobby's. De dagen zijn tekort. Na de 64 jarige leeftijd moet je het zien als een overlevingsavontuur en proberen zo gezond als mogelijk te blijven.
Ik heb over de laatste 15 jaar toch leuk kunnen sparen en ik leef op een budget (zou me niet kunnen voostellen zoals vele Filipijnen leven ZONDER budget). :thumb: Dat spaargeld kan ik makkelijk vasthouden en dat wordt mijn "buffer" ingeval van welke nood dan ook. Gaat het allemaal fout? Dan zien we wel op zulk een moment. Ga niet meer terug naar Marokko dus wordt het uitzingen hier en dan moet je roeien met de riemen die je hebt.

Ik vind dat ik als een Koning (Koning Kloot) kan leven en ik vind dat ik tegenover het meisje waarmee ik samenwoon een aantal morale plichten heb, en ik vind het daarnaast totaal NUTTELOOS om dan ook nog even een ander vriendinnetje er op na te houden. Dat kost geld in principe en zulke toestanden kunnen verkeerd aflopen. Ik heb er totaal geen behoefte aan. Ik ben tenslotte geen 25 jaar meer. :jajaja:

Het meisje is goed voor mij en wat wil ik dan nog meer? Als je een ander aan gaat halen dan komen er weer andere problemen.
Ik ben altijd een verlegen Klootzak geweest en ik ben helemaal niet goed met het "versieren" van dames.

Iets meer dan 30 jaar geleden trouwde ik hier binnen drie maanden nadat ik mijn ex vrouw ontmoette, en dat was een GROTE fout. :jajaja: Ik wist in toaal niets van Filipijnse cultuur en ik wist het allemaal beter. Nou vergeet het maar, na 20 jaar ging dat huwlijk toch op de klippen.

Zij zorgt voor mij (mijn huidige partner) en ik vind dat het dan daabij mijn taak is om ook voor haar te zorgen.

Ok, zegt iemand daar achter in de zaal:" Kunt u even opstaan meneer?"  "Ja, maar wat als zij jou belazerd met een andere Filipijn of blanke man hier op de PI?"
Ok, hier is mijn antwoord: " Oh, jawel dat zou in principe wel degelijk kunnen , maar daar komen we dan wel achter (hopelijk op tijd) als het zover "ZOU ZIJN", want het "Tjismiss" news gaat hier zeer snel.
Dat risico zit er zeeer zeker ook aan vast als je als "opa"  zo'n jong vurig vrouwtje mee brengt naar Belgie of Nederland, getrouwd of niet getrouwd.
Dan heb je kans dat je die snel kwijt zou kunnen raken aan een jonge blanke Macho. Gebeurt regelmatig.

Dus de bottomline is: Nee ik ben geen oude vrouwenjager. Ik weet mijn rechten, maar ook mijn morele en andere plichten en dat is het.......... :ontopic: Sorry, maar het moest er even uit. Spijt me om jullie lastig te vallen.

Maar aan Kees de Gast: " Dank voor de vraag want ik had daar nog niet bij stilgestaan en daarom vind ik deze uitleg wel op zijn plaats" :hoedjeaf: :hoedjeaf: :hoedjeaf:

NAAR WAARHEID OPGEMAAKT OP 15 JANUARI, OM 20:34:31 UUR, IN HET JAAR DES HEREN 2011 , IN DEN CITY OF DUMAGUETE, PHILIPPINE ISLANDS. :benweg:

bananacreek

#163
Ok, gewoon doorgaan neem ik aan?

Zo niet dan hoor ik het wel

Vanmiddag in San Miquel, Bacong, een V-Hire (ook een killer V-hire) tegen een boom, en waarschijnlijk ook door de vangrail, maar dat zou een plek kunnen zijn waar geen vangrail is, (zeer toevallig dan). Kijk eens naar de achterband, die is er niet meer (zo te zien). Misschien een klapband?
Maar er zitten nog mensen in dus misschien geen verwondingen of doden?
V- Hire drivers zijn de meest gevaarlijke jongens hier en ze stoppen die wagens VOL met mensen en dan raazen ze naar hun bestemming. Ongelofelijk gevaarlijke rotzakken, geloof me maar. Van mij mogen ze zich dood rijden tegen een boom of wat dan ook, zolang er met de passagiers niets gebeurt.
Maar de meeste reguliere passagiers weten dondersgoed wat voor een capriolen deze gasten uithalen, dus een gewaarschuwd mens telt voor twee?  :floet:





xav

die hebben we op palawan ook...

reed ik eens een weg op die laat ons zeggen een betere tijd gezien had, dus voorzichtig rijden... kwamen die v-hire drivers opgevlogen als een zot  :crazy: ... het zijn nieuwe busjes waar ze mee rijden, maar die zullen geen 5 jaar meegaan zo...

hoe die chauffeurs betaald worden weet ik niet... waarschijnlijk per rit ze doen...  :weetikniet:

klootzakken (voorheen Jens)

je hebt een bijzonder mooi vrouwtje banana :whataboobs:  ziet er goed uit, dat mag ook wel eens gezecht worden. en ze heeft het bouwjaar mee.
wat wil je dan nog meer?, niets toch..... :thumb:
en je hoeft je tegenover ons niet zo nodig te verandwoorden , je hoeft per slot van rekening om één niet de hele wereld te haten, haha.
je zit daar als man natuurlijk ook in een echte rot positie  :floet: hehe . ik zou zo met je willen ruilen hoor. :jajaja:

Bananacreek GA ZO DOOR , je bent een echte aanwinst voor dit forum  :respect:

jens..........









grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

klootzakken (voorheen Jens)

#166
Citaat
Zware jongen van Atlantis Beach-resort in Dauwin



wat kost zo,n jeep zo ongeveer? zijn ze uberhaupt te koop of moet je zo iets laten maken?

jens......
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

koy

Bananacreek, we love the stories man! Jouw eerlijkheid en recht voor je raap, to the point is fel geapprecieerd door mij en vermoedelijk door nog vele anderen hier.

Go on  :happy:
leven en laten leven...

boomerang

Citaat van: koy op zaterdag 15 januari 2011, 23:30:38
Bananacreek, we love the stories man! Jouw eerlijkheid en recht voor je raap, to the point is fel geapprecieerd door mij en vermoedelijk door nog vele anderen hier.

Go on  :happy:


:thumb:

"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Baliw-katok

Citaat van: boomerang op zondag 16 januari 2011, 03:54:13
Citaat van: koy op zaterdag 15 januari 2011, 23:30:38
Bananacreek, we love the stories man! Jouw eerlijkheid en recht voor je raap, to the point is fel geapprecieerd door mij en vermoedelijk door nog vele anderen hier.

Go on  :happy:


:thumb:



sluit me hier volledig bij aan  :thumb: