Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

boldy

Citaat van: bananacreek op zaterdag 28 november 2015, 11:47:26


Zo glad als ijs...nog gladder als ijzel..... :jajaja: :jajaja: :negatief: :negatief: :negatief:

Domme turfhonden om daar niet aan te denken dat als waneer het regent de zaak gelijk in ijzel verandert..... :negatief: :negatief:

Kloot dat snappen ze hier ook niet hoor, nou moet ik zeggen dat kantoor mensen die niet vanuit de praktijk komen er meestal geen ene mallemoer van snappen.

Achter hun bureau's verzinnen ze zulke dingen allemaal waar ze geen kloten verstand van hebben in de praktijk  :negatief:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

bananacreek

@Boldy.....Ben ik geheel met u eens..... :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Mijn vader was vroeger tuinman (hovenier) bij de gemeente Velsen en daar had je toen in de jaren '60 al zakkenvullers en dat waren dan de zogenaamde opzieners die met hun vette reet achter een burootje zaten en eens per week in de plantsoenen gingen kijken hoe de zaken erbij stonden en dat waren dan de gabbers die de plannen maakten voor de ontwerpen van de desbetreffende plantsoenen in Velsen Noord en Ijmuiden en die kaffers konden er ook een rotzooi van maken....mijn vader had problemen met hun en hij was te eenvoudig en eerlijk dus vocht hij tegen een betonnen muur.... :run: :run: :run:

Hij hield er alleen maar op 62 jarige leeftijd een hersenbloeding van over..... :ripba8: :ripba8:

Hier zit hij naast het jonge Klootzakje.....(staat aan de andere kant van den kachel (gestookt met eierkolen)................ :hoedjeaf:



Klok was van de verzekering en daar moest je altijd kwartjes in doen dacht ik.....

bananacreek



Zoek de zes verschillen....... :lachen: :lachen:



Eerste prijs ...40 airmiles...... :happy: :happy: :thumb: :thumb:

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: bananacreek op donderdag 26 november 2015, 11:52:16
Citaat van: jens op dinsdag 24 november 2015, 18:14:00
Citaat van: bananacreek op dinsdag 24 november 2015, 12:16:49


creek wat kost zo,n slijpmachine? [amerel ] zoals hier op de voorgrond afgebeeld op doos.

Hier de prijs





Iets duurder in de catalogus 2014/2015


bedankt Willem .
kijk voor dat geld kan ik zo,n ding niet mee slepen nar de fils . is mij ook veel te zwaar om in een balikbayan box te doen . beter is daar kopen .

zo,n ding moet je gewoon hebben is erg makkelijk om de bolo te slijpen   :moord: haha .
 
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: bananacreek op zaterdag 28 november 2015, 13:16:11


Zoek de zes verschillen....... :lachen: :lachen:



Eerste prijs ...40 airmiles...... :happy: :happy: :thumb: :thumb:
ja ik zie de 6 verschillen wel< boekenkast ,kolenkachel, vader, moeder, leeftijd , klok , zo moeilijk is het niet hoor , en dan die ogen lijkt wel of daar ook ietsje verandering in zit . zal de kleur zijn ? nee toch niet BLAUW IS BLAUW  haha .   
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

bananacreek

Nee, zes verschillen tussen de jonge Klootzak in 1952 en 2008 (in die buurt)...............


pierrevanwies

Citaat van: bananacreek op zaterdag 28 november 2015, 11:43:44
Vanmiddag om ongeveer 13.30 een zogenaamde squall?...mini typhoon?.... :weetikniet: :weetikniet:

Ongelofelijk wat een rukwinden is een tijdsbestek van ongeveer 20 minuten..... :run: :run: :run:

Hoop plastic schade...




geen rukwinden geen squall en geen mini typhoon......  het was een MICROBURST en die komen hier regelmatig voor,,schat zowat een stuk of 10 per jaar
  op zijn minst waar ik woon aan zee.

bananacreek

Citaat van: pierrevanwies&segers op zaterdag 28 november 2015, 14:30:46
Citaat van: bananacreek op zaterdag 28 november 2015, 11:43:44
Vanmiddag om ongeveer 13.30 een zogenaamde squall?...mini typhoon?.... :weetikniet: :weetikniet:

Ongelofelijk wat een rukwinden is een tijdsbestek van ongeveer 20 minuten..... :run: :run: :run:

Hoop plastic schade...




geen rukwinden geen squall en geen mini typhoon......  het was een MICROBURST en die komen hier regelmatig voor,,schat zowat een stuk of 10 per jaar
  op zijn minst waar ik woon aan zee.

Ok...wat dan ook en leuk om te lezen... :thumb: :thumb:

https://en.wikipedia.org/wiki/Microburst


Cosyns Guy

Citaat van: pierrevanwies&segers op zaterdag 28 november 2015, 14:30:46
Citaat van: bananacreek op zaterdag 28 november 2015, 11:43:44
Vanmiddag om ongeveer 13.30 een zogenaamde squall?...mini typhoon?.... :weetikniet: :weetikniet:

Ongelofelijk wat een rukwinden is een tijdsbestek van ongeveer 20 minuten..... :run: :run: :run:

Hoop plastic schade...




geen rukwinden geen squall en geen mini typhoon......  het was een MICROBURST en die komen hier regelmatig voor,,schat zowat een stuk of 10 per jaar
  op zijn minst waar ik woon aan zee.
Die microbursts zijn zelfs capabel om een vliegtuig neer te halen,en dan spreek ik van eentje type Boeing of Airbus.

bananacreek

Dat wil ik graag geloven want er was toch wel wat paniek hier in Dumaguete zoals ik zag op straat maar het duurde niet langer als een kwartier of zoiets.... :run: :run: :run: :benweg: :benweg: