Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Luke

Citaat van: solar op woensdag 18 november 2015, 03:08:41
Heel goed Luke
Daarom hebben we ook met een burnout geen internet of telefoon meer hier in ZdN
Ze hebben deze serverkasten allemaal ingebouwd hier in een ecohous met een aircon dus geen stroom geen internet (alleen pldt)
Dat wil zeggen alleen die naar de klanten op afstand zijn aangesloten sommigen hebben ook een generator maar die werkt alleen voor zeg maar 2 uur (zelfde met de attenes voor wirles )

Het zal afhangen van de locatie maar normaal zit er een batterijpak in de sokkel of in een aparte kast.
Probleem is diefstal van de batterijen..
Als de apparatuur in een gebouw geplaatst is zouden batterijen moeten aanwezig zijn.
Batterijen zijn berekend voor 4 tot 8 uur als ze nieuw zijn tenminste...

pierrevanwies

Citaat van: bananacreek op dinsdag 17 november 2015, 13:32:35


   :denk:  ze waren er toch al aan begonnen vorig jaar dacht ik mij te  kunnen herrinneren met de solarpower station... ?

pierrevanwies

Citaat van: pierrevanwies&segers op woensdag 18 november 2015, 03:31:21
Citaat van: bananacreek op dinsdag 17 november 2015, 13:32:35


   :denk:  ze waren er toch al aan begonnen vorig jaar dacht ik mij te  kunnen herrinneren met de solarpower station... ?

  effe geneusd in mijn photobucket..... 

 
 
 

bananacreek

Dat bovenstaande is in Bais Joop...de Dgte solar street lighting zou gebeuren door solar panels bovenop de lantaarnapalen (neem ik aan)...maar natuurlijk is het geld zoek.... :lachen: :lachen: :run: :run:

Goed dat je internet het weer doet.. :thumb: :thumb:

Van internet als voorbeeld

bananacreek

Citaat van: bananacreek op dinsdag 17 november 2015, 14:24:20
Citaat van: Luke op dinsdag 17 november 2015, 13:59:58
Citaat van: Luc op dinsdag 17 november 2015, 13:35:58
Citaat van: bananacreek op dinsdag 17 november 2015, 13:24:24




Het gaat wel over megabits en niet megabytes.
Is dat via kabel of koper?
Als je werkelijk 15Mbps kan halen is dat meer dan ik hier met Proximus kan halen in  :belgiesmiley:
In theorie kun je hier via koper 70Mbps halen maar dan moet je bijna letterlijk naast een ROP wonen. Ik woon hier op 1,5km van de centrale en via koper is de verbinding om te huilen.

Ben dan ook verplicht aangesloten via kabel (200Mbps)

The Difference between a Megabyte (MB) and a Megabit (Mb)

One thing that often gives people confusion is the difference between a Megabyte (used for file size) and a Megabit (used for download speeds). People often assume that a download speed of 1 Megabit per second (1 Mbps) will allow them to download a 1 Megabyte file in one second. This is not the case, a Megabit is 1/8 as big as a Megabyte, meaning that to download a 1MB file in 1 second you would need a connection of 8Mbps. The difference between a Gigabyte (GB) and a Gigabit (Gb) is the same, with a Gigabyte being 8 times larger than a Gigabit.


Het is MegaBits natuurlijk!

Globe internet is ofwel DSL(over telefoon), Via Mobile (3G/4G) of Fiber.
Platinum wordt hier (in Manila) aangeboden via Fiber.

Het probleem met DSL is de (koper) kabel tussen uw aansluiting en de kast ergens langs de straat of gebouw, zoals je al opmerkte.
Kwaliteit van de lassen tussen de verschillende stukken koperkabel die niet goed uitgevoerd zijn laten vocht binnen dat de isolatiefactor tussen de verschillende paren naar omlaag brengt met gevolg minder bandbreedte. Je moet hier maar even in de straten omhoog kijken en verbaast zijn dat die spagetti (soms) nog werkt ook.

Juist en daar komt nog bij dat "line-men" van andere maatschappijen de zaak van de concurent nog graag even kapot trekken en je kan hier ook duidelijk zien het verschil in snelheid tijdens dagen met regen waarbij er vocht in de splices komt en de zaak naar beneden brengt....maar je moet dan hier toch maar roeien met de riemen die je hebt (ik kan nu met drie vingers typen.... :happy:  :happy: :happy: :happy:)

"Hello Mr. Klotsak...do you already have a dial tone as of now?"......... :lachen: :lachen: :lachen: :run: :run: :run:


"Hello?????/...Hello????...policestation Dumaguete?....we like to report a murdered foreigner.....Hello????...Hoi....who the fuck is this?....BARRACA OBAMA?....sorry mate...wrong number".... :negatief: :negatief: :negatief: :denk: :denk:

bananacreek


bananacreek


bananacreek


bananacreek


bananacreek