Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Luke

Citaat van: Luc op dinsdag 17 november 2015, 13:35:58
Citaat van: bananacreek op dinsdag 17 november 2015, 13:24:24




Het gaat wel over megabits en niet megabytes.
Is dat via kabel of koper?
Als je werkelijk 15Mbps kan halen is dat meer dan ik hier met Proximus kan halen in  :belgiesmiley:
In theorie kun je hier via koper 70Mbps halen maar dan moet je bijna letterlijk naast een ROP wonen. Ik woon hier op 1,5km van de centrale en via koper is de verbinding om te huilen.

Ben dan ook verplicht aangesloten via kabel (200Mbps)

The Difference between a Megabyte (MB) and a Megabit (Mb)

One thing that often gives people confusion is the difference between a Megabyte (used for file size) and a Megabit (used for download speeds). People often assume that a download speed of 1 Megabit per second (1 Mbps) will allow them to download a 1 Megabyte file in one second. This is not the case, a Megabit is 1/8 as big as a Megabyte, meaning that to download a 1MB file in 1 second you would need a connection of 8Mbps. The difference between a Gigabyte (GB) and a Gigabit (Gb) is the same, with a Gigabyte being 8 times larger than a Gigabit.


Het is MegaBits natuurlijk!

Globe internet is ofwel DSL(over telefoon), Via Mobile (3G/4G) of Fiber.
Platinum wordt hier (in Manila) aangeboden via Fiber.

Het probleem met DSL is de (koper) kabel tussen uw aansluiting en de kast ergens langs de straat of gebouw, zoals je al opmerkte.
Kwaliteit van de lassen tussen de verschillende stukken koperkabel die niet goed uitgevoerd zijn laten vocht binnen dat de isolatiefactor tussen de verschillende paren naar omlaag brengt met gevolg minder bandbreedte. Je moet hier maar even in de straten omhoog kijken en verbaast zijn dat die spagetti (soms) nog werkt ook.

Luc

Citaat van: bananacreek op dinsdag 17 november 2015, 13:42:37
Citaat van: Luc op dinsdag 17 november 2015, 13:35:58
Citaat van: bananacreek op dinsdag 17 november 2015, 13:24:24




Het gaat wel over megabits en niet megabytes.
Is dat via kabel of koper?
Als je werkelijk 15Mbps kan halen is dat meer dan ik hier met Proximus kan halen in  :belgiesmiley:
In theorie kun je hier via koper 70Mbps halen maar dan moet je bijna letterlijk naast een ROP wonen. Ik woon hier op 1,5km van de centrale en via koper is de verbinding om te huilen.

Ben dan ook verplicht aangesloten via kabel (200Mbps)

The Difference between a Megabyte (MB) and a Megabit (Mb)

One thing that often gives people confusion is the difference between a Megabyte (used for file size) and a Megabit (used for download speeds). People often assume that a download speed of 1 Megabit per second (1 Mbps) will allow them to download a 1 Megabyte file in one second. This is not the case, a Megabit is 1/8 as big as a Megabyte, meaning that to download a 1MB file in 1 second you would need a connection of 8Mbps. The difference between a Gigabyte (GB) and a Gigabit (Gb) is the same, with a Gigabyte being 8 times larger than a Gigabit.


Dank u voor de info en ik zit hier met internet verbinding (DSL) via de telefoondraden (koper dus) en de internet verbindingen hier via kabel wordt alleen door Filproducts en Sky gegeven en dat is ook een dure rotzooi en hun download cap is zeer laag..... :negatief: :negatief:

Dat wil dus zeggen dat je theoretisch 15Mbps kunt halen, dus even gaan informeren wat de afstand is tot de verdeelkast. De werkelijke snelheid kan veel lager zijn.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

bananacreek

De afstand tussen mijn huis en de verdeelkast (distribution panel) waarop mijn connection is aangesloten is een meter of 25.....2m van de gate want het huis is een meter of 22 van de gate...

Correct............ dat zei de technician ook gisteren dat ik geluk had dat het distribution panel zeer kort bij was...... :denk: :denk:

Maar er zijn ook Globe grotere cabinets en die zijn ongeveer 2x2x1m en die staan een 900 meter verder weg...........die kasten staan vol met electronic insteek print boards en versterkers enz enz...

bananacreek

Citaat van: Luke op dinsdag 17 november 2015, 13:59:58
Citaat van: Luc op dinsdag 17 november 2015, 13:35:58
Citaat van: bananacreek op dinsdag 17 november 2015, 13:24:24




Het gaat wel over megabits en niet megabytes.
Is dat via kabel of koper?
Als je werkelijk 15Mbps kan halen is dat meer dan ik hier met Proximus kan halen in  :belgiesmiley:
In theorie kun je hier via koper 70Mbps halen maar dan moet je bijna letterlijk naast een ROP wonen. Ik woon hier op 1,5km van de centrale en via koper is de verbinding om te huilen.

Ben dan ook verplicht aangesloten via kabel (200Mbps)

The Difference between a Megabyte (MB) and a Megabit (Mb)

One thing that often gives people confusion is the difference between a Megabyte (used for file size) and a Megabit (used for download speeds). People often assume that a download speed of 1 Megabit per second (1 Mbps) will allow them to download a 1 Megabyte file in one second. This is not the case, a Megabit is 1/8 as big as a Megabyte, meaning that to download a 1MB file in 1 second you would need a connection of 8Mbps. The difference between a Gigabyte (GB) and a Gigabit (Gb) is the same, with a Gigabyte being 8 times larger than a Gigabit.


Het is MegaBits natuurlijk!

Globe internet is ofwel DSL(over telefoon), Via Mobile (3G/4G) of Fiber.
Platinum wordt hier (in Manila) aangeboden via Fiber.

Het probleem met DSL is de (koper) kabel tussen uw aansluiting en de kast ergens langs de straat of gebouw, zoals je al opmerkte.
Kwaliteit van de lassen tussen de verschillende stukken koperkabel die niet goed uitgevoerd zijn laten vocht binnen dat de isolatiefactor tussen de verschillende paren naar omlaag brengt met gevolg minder bandbreedte. Je moet hier maar even in de straten omhoog kijken en verbaast zijn dat die spagetti (soms) nog werkt ook.

Juist en daar komt nog bij dat "line-men" van andere maatschappijen de zaak van de concurent nog graag even kapot trekken en je kan hier ook duidelijk zien het verschil in snelheid tijdens dagen met regen waarbij er vocht in de splices komt en de zaak naar beneden brengt....maar je moet dan hier toch maar roeien met de riemen die je hebt (ik kan nu met drie vingers typen.... :happy:  :happy: :happy: :happy:)

"Hello Mr. Klotsak...do you already have a dial tone as of now?"......... :lachen: :lachen: :lachen: :run: :run: :run:

bananacreek

Tussen Makati en hier............. :denk:

3Mb connection..............(max 360kbs download snelheid) (Youtube music video downloads)



Dank voor de reacties want ik weet maar zeeeeer weinig hieromtrent.... :atyourservice: :hoedjeaf:

bananacreek

Hier is het distribution cabinet vlak bij mijn bunker en werd onlangs op mijn verzoek vervangen omdat met het oude niet afsloot en de vogels er apartementen in gebouwd hadden... :lachen: :lachen:

Die subcontractor voor Globe is de laan uitgetrapt.... :lachen: :lachen:





Dit zijn de grotere cabinets verdeeld over de barangays....










Cosyns Guy

Citaat van: bananacreek op dinsdag 17 november 2015, 14:42:06
Hier is het distribution cabinet onlangs op mijn verzoek vervangen omdat met het oude niet afsloot en de vogels er apartementen in gebouwd hadden... :lachen: :lachen:

Die subcontractor voor Globe is de laan uitgetrapt.... :lachen: :lachen:





Dit zijn de grotere cabinets verdeeld over de barangays....










Als ik die warboel van draden zie moet dat toch interferenties geven ?
Draden zullen misschien wel geisoleerd zijn voor interferenties maar toch....

bananacreek

Zelfs als een splice (bijvoorbeeld) goed is gedaan dan zijn er problemen met vallende bomen, takken enz enz.....en vaak wordt de zaak dan uit elkaar getrokken met de gevolgen van dien...

Bijvoorbeeld te hoog geladen vrachtwagens kunnen de hele zaak kapot trekken en ga doen maar zoeken naar bepaalde draden..... :lachen: :lachen: :run: :run: :run:








Luke

Citaat van: bananacreek op dinsdag 17 november 2015, 14:42:06






Dat is de typische oplossing die momenteel gebruikt wordt om telefoon & internet te verdelen over een grotere afstanden van het centrale gebouw. (FTTC)
De verbinding tussen gebouw en de kast is met glasvezel (fiber).
Afhankelijk van de gebruikte borden en configuratie is de totale bandbreedte van deze kast (en alle klanten hieraan verboden) bepaald.
Het stuk van de kast naar de klant is koper, in het jargon "the last mile".
De nieuwe tendens is om de last Mile te vervangen door fiber maar dat is eerder een praktisch probleem.
In principe moet die fiber verbinding tussen centrale en kast goed zijn.
Blijft het probleem met de koperkabel tussen kast en klant en de hardware in de kast (temperatuur problemen).


solar

Heel goed Luke
Daarom hebben we ook met een burnout geen internet of telefoon meer hier in ZdN
Ze hebben deze serverkasten allemaal ingebouwd hier in een ecohous met een aircon dus geen stroom geen internet (alleen pldt)
Dat wil zeggen alleen die naar de klanten op afstand zijn aangesloten sommigen hebben ook een generator maar die werkt alleen voor zeg maar 2 uur (zelfde met de attenes voor wirles )