Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Bij een ander lid...wie gaat er vandaag afwassen?

Dat zei mijn  zwager in 1992 toen ik na 13 jaar weer op bezoek kwam en toen zei ik....."daar zou je en huishoudster voor moeten hebben"....maar dat viel helemaal niet in goede aarde bij hem..... :lachen: :lachen: :confused2: :confused2:







bananacreek


bananacreek

De Lima kan zich nu vlak voor de Seatorial elections geen problemen veroorloven............ :negatief: :negatief:




bananacreek


jamietagabundok

Citaat van: bananacreek op zondag 27 september 2015, 10:06:19
Mijn neuske?................... :denk: :denk: :weetikniet: :weetikniet: :run: :run: :run:






Dat zal je zelf beste kunnen weten banacreek of dat kind uw neus heb, en als die jouw neus heb , zal het niet komen doordat de huishoudster te veel naar je neus gekeken heeft   :lachen:


Hoe dan ook kind in kwestie ziet er goed doorvoed uit  :thumb:  Kan ook niet anders met een moeder die een behoorlijke  melkfabriek aan de voorgevel heeft hangen :biggrinn:

Waarom toch die kinderen altijd met handschoentjes aan ? Mijn vriendin heeft er ook al een dozijn liggen voor als het zover is .

bananacreek

Kijk...als ze geen handschoenen dragen dan gaan ze in hun neus zitten peuteren en dan komen ze op zulk een neus uit...... :negatief: :run: :run: :run: :run: :run: :run:


Amice

Citaat van: jamietagabundok op zondag 27 september 2015, 14:22:32
Citaat van: bananacreek op zondag 27 september 2015, 10:06:19
Mijn neuske?................... :denk: :denk: :weetikniet: :weetikniet: :run: :run: :run:






Dat zal je zelf beste kunnen weten banacreek of dat kind uw neus heb, en als die jouw neus heb , zal het niet komen doordat de huishoudster te veel naar je neus gekeken heeft   :lachen:


Hoe dan ook kind in kwestie ziet er goed doorvoed uit  :thumb:  Kan ook niet anders met een moeder die een behoorlijke  melkfabriek aan de voorgevel heeft hangen :biggrinn:

Waarom toch die kinderen altijd met handschoentjes aan ? Mijn vriendin heeft er ook al een dozijn liggen voor als het zover is .

Die handschoentjes zijn om het kind te beschermen tegen eigen krabben, de kleine nageltjes groeien hard en zijn nog moeilijk te knippen. daarnaast is de motoriek van een pasgeborene ongecontroleerd en kan het met die nagels zelf verwondingen aan gezicht etc. brengen.
Zoals je ziet is er door de Filipina's over nagedacht.  :neeneenee: Door schade en schande wijs geworden.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

jiggy

Citaat van: jamietagabundok op zondag 27 september 2015, 14:22:32
Citaat van: bananacreek op zondag 27 september 2015, 10:06:19
Mijn neuske?................... :denk: :denk: :weetikniet: :weetikniet: :run: :run: :run:



Dat zal je zelf beste kunnen weten banacreek of dat kind uw neus heb, en als die jouw neus heb , zal het niet komen doordat de huishoudster te veel naar je neus gekeken heeft   :lachen:


Hoe dan ook kind in kwestie ziet er goed doorvoed uit  :thumb:  Kan ook niet anders met een moeder die een behoorlijke  melkfabriek aan de voorgevel heeft hangen :biggrinn:

Waarom toch die kinderen altijd met handschoentjes aan ? Mijn vriendin heeft er ook al een dozijn liggen voor als het zover is .

Wel, Jamie....
Vooreerst weet ik niet tot welke generatie jij hoort en... of je zelf reeds kinderen hebt in  :nederlandsevlag:?
Hier werden (of nog steeds worden) babies voorzien van dergelijke handschoentjes omdat ze de eerste weken (maanden?) de natuurlijke reflex hebben hun handjes dicht bij hun gezichtje te houden en daarbij grijpbewegingen maken. Op die manier gaan ze zichzelf krabben en bezeren. Hun nagels zijn nog te gevoelig op te knippen. Want dat lijdt tot ontsteking aan hun vingertjes.

jiggy

Gelijke posting, Amice. Maar, ere wie ere toekomt : jij was me 18 seconden voor.  :lachen:

bananacreek

Nou dat kan wel zijn het bovenstaande maar mijn grote broer zei me dat ik altijd gelijk met mijn kleine ( :denk:) tengels in mijn neus zat en ik kreeg gelijk handschoenen............... :lachen: :thumb: :thumb: :happy: :happy: