Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

jiggy

Ik begrijp je kritische houding wel ergens, Pinocchio. Ik ben ook kritisch ingesteld, maar doe evenzeer aan zelfkritiek : "Ben ik open genoeg om "de waarheid" te zien??"
Want... die ligt meestal niet in extremen, ja of neen. Daarom is verdere polarisatie, die meningen en mensen steeds verder uit elkaar drijft, in een "stellingenoorlog" niet gezond om tot een oplossing te komen.
Niet om in Europa met zoooooveel meningen, verschillende (eigen) historische, maatschappelijke, economische,ngeografische  achtergronden tot eenzelfde standpunt te komen voor een "oplossing".  

Zie maar eens hoe vaak mensen op dit forum van meningen verschillen en hier gaat het niet om een inzet, het MOETEN oplossen van een probleem  :lachen:

Ik repliceerde op de "binnen 5 jaar zijn we overspoeld". Ik gaf je aan waarom je daarvoor (wellicht) niet bang voor hoeft te zijn.
Dan gaan we nu over naar "Duitsland" waarin ik zei ook de wenkbrauwen te fronzen, maar bij nader toezien tracht te begrijpen waarom ze nu tijdelijk verscherpte grenscontrole uitvoeren :
- 40.000 in 1 weekend is van het goede teveel om het werk deftig te kunnen organiseren (250 in België...)
- "tijdelijk"... aangekondigd door een deelstaat, die dat allemaal binnenkrijgt op te korte tijd , dus NIET zoals Orban die een muur bouwt die helemaal niet helpt ! De overlevingsdrang van mensen laat zich niet ketenen, inperken door grenzen of muren. Dat weten ze in Duitsland al langer. Echter ook weten ze wat "Grundlichkeit" is.
Hun 800.000 daar zullen ze wel aan hun belofte blijven, wees gerust.  Doch... dat ze "even temporiseren" kan ik begrijpen : de huidige instroom verwerken en anderen wijzen op hun Europese solidariteit, die er is (zou moeten zijn) in 2 richtingen. Niet enkel (landbouw)steun aan de lidstaten , maar ook hulp en verantwoordelijkheid in andere, nog grotere uitdagingen.

Hierin kan ik je mening wel delen  (zonder van dictaat te spreken) :  ook ik begrijp niet waarom steeds Merkel en Hollande moeten vergaderen in "achterkamers". We hebben nu toch een Europees voorzitter en ook nog een Europees president?!

Begrijpen werkt ook in 2 richtingen en daarom ben ik geen aanhanger van "kei"-theorie maar de "water"theorie :
2 keien van 500 gr geeft 1 kg van 2 nog steeds gescheiden massa's.
2 glazen water van 500 ml geeft 1 liter aan sterke, onscheidbare massa....

Dat is toegepaste fysica en ook...  lateraal denken.

Enne.... "Tijdelijk"... de mens zou beter eens inzien dat we hier allemaal slechts ZEER TIJDELIJK zijn, mogen rondlopen op deze aardkloot. Dan zou hij beseffen dat vergaren en verdedigen niet veel zin heeft. We worden geboren zonder 1 eigen verdiende â,¬ , we zullen er ook geen enkele kunnen meenemen....   


Pinocchio

Blijkbaar leest de Belgische staatsveiligheid mee op dit forum, zij het zoals gewoonlijk wat traag.


Pinocchio 4 September 2015

Citaat van: Pinocchio op vrijdag  4 september 2015, 10:28:25

Als er ook maar 1 persoon tussenzit met slechte bedoelingen heeft ons systeem gefaald.


Belgische staatsveiligheid 14 september 2015

Staatsveiligheid bezorgd om ISIS-infiltranten

Toch zijn ze er bij Staatsveiligheid in ons land niet heel gerust in. Volgens Etienne Annaert —afgevaardigde bij Sypol, de grootste vakbond bij Staatsveiligheid — dienen berichten als deze wel degelijk heel ernstig genomen te worden. 'Het zullen zeker geen vierduizend jihadisten zijn die tussen de vluchtelingen naar hier komen. Zelfs geen paar honderd. Maar slechts een tiental of één extremist is voldoende', zegt hij.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150913_01865039


Blijkbaar heb ik mijn roeping gemist ....but no regrets  :lachen: :lachen: :lachen:

jiggy

Belgische staatsveiligheid???
Voel me zeker niet aangesproken.  :weetikniet: :biggrinn:

Offe.. nieuwe (onhandige) poging om het onderwerp, ONTWIJKEND  een nieuw zwaartepunt te geven?
:lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:

Als men op die manier in Europa een "agendapunt" zou benaderen dan duurt het jaaaaren eer men een gemeenschappelijk standpunt heeft.  :biggrinn: :biggrinn:

Eveneens "no regret", en zeker helemaal " no offense "  :biggrinn: :daag:



jiggy

Ivm de Belgische staatsveiligheid...
Dat is hun job om waakzaam te zijn.
Goed zo! 

Maar... tegelijk begrijpt men niet dat Duitsland even het rempedaal induwt (ook om analoge redenen)
wanneer er in 1 week 50.000 mensen binnenstroomden?
In België "slechts" zo'n 3.000... dus... "Relatief gezien" veel minder belastend voor de onze Staatsveiligheid..

Pinocchio

Voor hen die zich verder in de problematiek van de vluchtelingenstroom willen verdiepen:

Europa pokert met vluchtelingen terwijl de houding van haar onderdanen polariseert

http://www.knack.be/nieuws/wereld/europa-pokert-met-vluchtelingen-terwijl-de-houding-van-haar-onderdanen-polariseert/article-opinion-604781.html

Tinulang_Manok

Citaat van: Pinocchio op maandag 14 september 2015, 05:20:55

-Nu Schengen, vorige week was er nog kritiek van Duitsland op Hongarije want iedereen was welkom in Duitsland en nu plots wordt (een gemeenschappelijk ) Schengen akkoord zonder overleg met de partnerlanden gewoon van tafel geveegd


Dat is helemaal niet zo, het Schengen verdrag voorziet in tijdelijke grenscontroles.
Duitsland heeft die wel vaker gehouden als er een G7 bijeenkomst was of iets dergelijks. Dan kon ik 2 weken lang elke dag 's avonds aan de grens aanschuiven in de rij ter controle.
Toen er zo'n atoomconferentie was in Den Haag, stond er ook een hoop marechaussee bij de :nederlandsevlag: grens, veel meer als de tien man die er staat bij reguliere controles.
Amare et sapere vix deo conceditur

jiggy

Citaat van: Tinulang_Manok op maandag 14 september 2015, 16:56:12
Citaat van: Pinocchio op maandag 14 september 2015, 05:20:55

-Nu Schengen, vorige week was er nog kritiek van Duitsland op Hongarije want iedereen was welkom in Duitsland en nu plots wordt (een gemeenschappelijk ) Schengen akkoord zonder overleg met de partnerlanden gewoon van tafel geveegd


Dat is helemaal niet zo, het Schengen verdrag voorziet in tijdelijke grenscontroles.
Duitsland heeft die wel vaker gehouden als er een G7 bijeenkomst was of iets dergelijks. Dan kon ik 2 weken lang elke dag 's avonds aan de grens aanschuiven in de rij ter controle.
Toen er zo'n atoomconferentie was in Den Haag, stond er ook een hoop marechaussee bij de :nederlandsevlag: grens, veel meer als de tien man die er staat bij reguliere controles.


Zeer juist opgemerkt !
Ook bij het WK voetbal in Duitsland (2002) waren er grenscontroles om op die manier mogelijke hooligans (vooral dan Engelse, via België) reeds aan de grens te kunnen opsporen en tegenhouden.
Dergelijke maatregel kan voor maximaal 30 dagen worden ingevoerd, meen ik begrepen te hebben.

"Wie zich nu verkneukelt in de "Duitse ommezwaai" heeft niet goed geluisterd.
We staan na de Griekse crisis voor een nieuw "identiteitsprobleem binnen Europa. Je kan proberen Duitsland als de idioot van de dag te behandelen, maar dat duurt nooit lang.

De vluchtelingen zullen blijven komen. Zullen we samen met Merkel een oplossing zoeken of blijven aannemen dat de muren rond Europa nog hoger moeten zijn en onze behzndeling van de vluchtelingen nog niet wreed genoeg?
Merkel of Orban?
En vooral, kunnen we na onze keuze nog in de spiegel kijken? "

(Liesbeth Van Impe - hoofdredacteur Het Nieuwsblad 14/09/2015)


Pinocchio

Het heeft nog lang geduurd, ze zijn nog niet eens ingeschreven als migrant en ze lopen al te manifesteren door de straten van Brussel.


Vluchtelingen manifesteren in Brussel


http://www.standaard.be/cnt/dmf20150914_01866829

Amice

Citaat van: jiggy op maandag 14 september 2015, 17:42:12
Citaat van: Tinulang_Manok op maandag 14 september 2015, 16:56:12
Citaat van: Pinocchio op maandag 14 september 2015, 05:20:55

-Nu Schengen, vorige week was er nog kritiek van Duitsland op Hongarije want iedereen was welkom in Duitsland en nu plots wordt (een gemeenschappelijk ) Schengen akkoord zonder overleg met de partnerlanden gewoon van tafel geveegd


Dat is helemaal niet zo, het Schengen verdrag voorziet in tijdelijke grenscontroles.
Duitsland heeft die wel vaker gehouden als er een G7 bijeenkomst was of iets dergelijks. Dan kon ik 2 weken lang elke dag 's avonds aan de grens aanschuiven in de rij ter controle.
Toen er zo'n atoomconferentie was in Den Haag, stond er ook een hoop marechaussee bij de :nederlandsevlag: grens, veel meer als de tien man die er staat bij reguliere controles.


Zeer juist opgemerkt !
Ook bij het WK voetbal in Duitsland (2002) waren er grenscontroles om op die manier mogelijke hooligans (vooral dan Engelse, via België) reeds aan de grens te kunnen opsporen en tegenhouden.
Dergelijke maatregel kan voor maximaal 30 dagen worden ingevoerd, meen ik begrepen te hebben.

"Wie zich nu verkneukelt in de "Duitse ommezwaai" heeft niet goed geluisterd.
We staan na de Griekse crisis voor een nieuw "identiteitsprobleem binnen Europa. Je kan proberen Duitsland als de idioot van de dag te behandelen, maar dat duurt nooit lang.

De vluchtelingen zullen blijven komen. Zullen we samen met Merkel een oplossing zoeken of blijven aannemen dat de muren rond Europa nog hoger moeten zijn en onze behzndeling van de vluchtelingen nog niet wreed genoeg?
Merkel of Orban?
En vooral, kunnen we na onze keuze nog in de spiegel kijken? "

(Liesbeth Van Impe - hoofdredacteur Het Nieuwsblad 14/09/2015)



Men kan zich beter afvragen of de Eu en alle Eu goed gezinden uberhaupt nog wel in de spiegel kunnen kijken. Immers zijn de vluchtelingen een direct gevolg van het Eu beleid.



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

jiggy

Citaat van: Pinocchio op dinsdag 15 september 2015, 01:14:25
Het heeft nog lang geduurd, ze zijn nog niet eens ingeschreven als migrant en ze lopen al te manifesteren door de straten van Brussel.


Vluchtelingen manifesteren in Brussel


http://www.standaard.be/cnt/dmf20150914_01866829


Tja, Pinocchio...

Het zullen goeie belgen worden. Ze zijn zich al volop,aan het inburgeren.
Hier wordt toch om de haverklap gemanifesteerd voor "eigen za(a)k?
- ik heb een lastig beroep, laat een ander maar langer werken
- ik krijg te weinig geld voor mijn melk (al produceer ik te veel)
- ik wil niet inleveren. Laat een ander maar de rekening betalen
- ik.....
- ik....
- ik.....