Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Nou ik hou anders niet zo van achteraf gebral van het is nu een feit dat de vluchtelingen komen dus mot het maar. Wat ook moest is dat de reeds lang gewaarschuwde Eu bobo's eerder hadden dienen te ageren op de oorzaak en de oorsprong van dit alles. maar zoals altijd is de politiek niet schuldig en niet verantwoordelijk, terwijl ze daar toch op zijn minst debet aan zijn.

Men moet als individu dan toch wereldvreemd zijn om met die wetenschap toch nog een eurofiel te zijn en nog steeds rustig verder te slapen alsof er niets aan de hand is.

fragment uit een discussie vandaag:
" ik ben rechts maar als het erop aan komt dan verdedig ik nederland ook tegen rechts"

Ik: "Mooi, begin dan maar met het ondertekenen van het referendum tegen de oekraine op www.geenpeil.nl ".

"ja zeg, ik ben daar gek"

Ik: " ik ben blij dat u hetzelf zegt".

:lachen:

Snapt u.


Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

jamietagabundok

Citaat van: Blauwvinger op donderdag 10 september 2015, 11:55:44
We hebben in het verleden veel vluchtelingen gehad in Nederland.

Dit waren Engelan (Bloody Mary) Fransen (Hugenoten), Hongaren (16e eeuw)
Dit waren mensen die kwamen hier en moesten hard werken om een boterham te verdienen. :jajaja:

Maar nu???? Die vluchtelingen van nu vreten niks uit, doen geen donder en gaan ook geen donder doen ook.
Krijgen geld van crazy regering Nederland.
En terug? wanneer het weer veilig??  :crazy: :neeneenee:


Je vergeet de Portugese JJoden nog die ook eeuwen terug naar  :nederlandsevlag:  kwamen vluchten.


  Ja ,das het grote verschil met nu, in vroeger eeuwen was het de  elite die vluchhte,  en die kwamen niet bepaald platzak aan.

Dat ze hard moesten werken weet ik niet , maar deze rijke vluchtelingen gaven de  :nederlandsevlag:  economie destijds een enorme boost

Ja , nu kost het alleen   :negatief:

jiggy

Citaat van: Blauwvinger op donderdag 10 september 2015, 11:55:44
We hebben in het verleden veel vluchtelingen gehad in Nederland.

Dit waren Engelan (Bloody Mary) Fransen (Hugenoten), Hongaren (16e eeuw)
Dit waren mensen die kwamen hier en moesten hard werken om een boterham te verdienen. :jajaja:

Maar nu???? Die vluchtelingen van nu vreten niks uit, doen geen donder en gaan ook geen donder doen ook.
Krijgen geld van crazy regering Nederland.
En terug? wanneer het weer veilig??  :crazy: :neeneenee:

Engelsen, Fransen, Hongaren. Dat waren dus... economische vluchtelingen, pakten "onze jobs" af?
Die wensen we nu toch het minst hier, dacht ik?????

Die stroom van mensen NU is nog niet eens daar en ze vreten niets uit? Neen, ze zijn bereid om 200 km te stappen om iets van hun leven te kunnen maken en ze deugen reeds niet?

Ik erken dat het een groot probleem is, maar... ik zou je aanraden het artikel eens te lezen dat Luc hier postte, dan kan het je blik op het probleem misschien wat verruimen dan enkel te wijzen naar diegene die alles kwijt zijn, sommigen zelfs reeds hun leven....

Hier de link http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/opinieblog/analyse/1.2436228
Dan hoef je niet te scrollen of te zoeken. Dan zal het lezen en begrijpen (?) misschien ook minder vlug vermoeien.

jamietagabundok

Volgens mij moet je je schoolgeld terugvragen  Jiggy   :biggrinn:    Dat waren dus GEEN economische vluchtelingen.

Ik snap dat er in het overwegend  katholieke  :belgiesmiley: wellicht niks word onderwezen over de Franse Hugenoten, die puur om dat ze als protestanten zwaar vervolgd werden in katholieke Frankrijk de wijk naar  :nederlandsevlag: namen.

Tussen de 35duizen en 50 duizend vluchtten naar  :nederlandsevlag:

En die kwamen zoals ik eerder zie niet platzak, met met veel goud en zilver, aangezien gouden en zilveren munten toen nog gewoon betaalmiddel waren.

Dus NIET ten laste van de belastingbetaler, zoals nu bij de immigranten die nu komen.

http://www.vijfeeuwenmigratie.nl/periode/1580-1700#636-inhetkort

Pinocchio

Citaat van: bananacreek op woensdag  9 september 2015, 13:15:50
Totaal geen probleem voor mij want ik ben niet de eigenaar van dit forum en dit is een allerhande topic.... :hoedjeaf: :hoedjeaf: :atyourservice:

War je krijgt voor een Euro is 1 zaak, wat je uitgeeft is een  andere...

1 San Miguel bier (SMB) pilsen fles 33cl =21,46 peso (515 peso/krat 24 x 33 cl bodegaprijs)
1 SMB blik 33 cl Naia 3 = 100 peso
1 SMB blik 33 cl Cebu Pacific = 130 peso
en in de disco ?

Zo weet je meteen of je kan overleven in de Filippijnen met je pensioentje   :lachen: :lachen: :lachen:

Luc

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

jiggy


jiggy

Citaat van: jamietagabundok op vrijdag 11 september 2015, 01:11:06
Volgens mij moet je je schoolgeld terugvragen  Jiggy   :biggrinn:    Dat waren dus GEEN economische vluchtelingen.

Ik snap dat er in het overwegend  katholieke  :belgiesmiley: wellicht niks word onderwezen over de Franse Hugenoten, die puur om dat ze als protestanten zwaar vervolgd werden in katholieke Frankrijk de wijk naar  :nederlandsevlag: namen.

Tussen de 35duizen en 50 duizend vluchtten naar  :nederlandsevlag:

En die kwamen zoals ik eerder zie niet platzak, met met veel goud en zilver, aangezien gouden en zilveren munten toen nog gewoon betaalmiddel waren.

Dus NIET ten laste van de belastingbetaler, zoals nu bij de immigranten die nu komen.

http://www.vijfeeuwenmigratie.nl/periode/1580-1700#636-inhetkort

Ja sorry, Jamie, had even niet goed gelezen.
Tja... ik was niet zo een vlijtige student, dat geef ik toe. Maar ben nog steeds bereid en gretig om elke dag te leren. Ik ben meer iemand die leert uit de praktijk. Ik ben technisch/creatief geschoold.
Rechten studeren zou niets voor mij geweest zijn bvb. Maar als ik in een situatie ben dat de wet er is waar ik mij op kan beroepen om mijn rechten als burger te gebruiken zal ik mij dat instrument trachten eigen te maken. Vanuit een praktijkvoorbeeld, eigen situatie is alles veel beter te vatten, niet waar? Net zoals bij de bouw van een woning want ook in zo een uitdaging betalen we nog dagelijks leergeld.    :biggrinn: :lachen:

bananacreek

Citaat van: Pinocchio op vrijdag 11 september 2015, 01:18:33
Citaat van: bananacreek op woensdag  9 september 2015, 13:15:50
Totaal geen probleem voor mij want ik ben niet de eigenaar van dit forum en dit is een allerhande topic.... :hoedjeaf: :hoedjeaf: :atyourservice:

War je krijgt voor een Euro is 1 zaak, wat je uitgeeft is een  andere...

1 San Miguel bier (SMB) pilsen fles 33cl =21,46 peso (515 peso/krat 24 x 33 cl bodegaprijs)
1 SMB blik 33 cl Naia 3 = 100 peso
1 SMB blik 33 cl Cebu Pacific = 130 peso
en in de disco ?

Zo weet je meteen of je kan overleven in de Filippijnen met je pensioentje   :lachen: :lachen: :lachen:

Flessen in de disco:

SML/SM = P60

Red Horse (1/2 l) = P64

Ladies drink SML = P240.............. :ripba8: :ripba8: :run: :run: :run:

bananacreek