Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: bananacreek op vrijdag  4 september 2015, 13:57:19
Citaat van: jiggy op vrijdag  4 september 2015, 10:31:05
Citaat van: bananacreek op donderdag  3 september 2015, 14:20:56


De Spanjolen, Italianen, Turken enz die werkten vaak nog in de jaren '70......... :thumb:

Wij hebben ons in de jaren '60-'70 kapot gewerkt om de sociale voorzieningen in stand te kunnen houden en dat wordt nu allemaal afgesluist naar de mensen die de vluchtelingen zouden zijn en jullie je eigen maar kapot vechten en vaak nee als antwoord krijgen om één persoon naar Nederland of Belgie te kunnen krijgen waarvoor je dan financieel ook nog borg moet staan zoals ik heb begrepen....al getrouwd of nog niet....

Creek... je gooit hier wel veel op een hoopje, vind ik :

- in de jaren 60-70 kwamen mensen naar hier , inderdaad om te werken. Voor een betere toekomst. Niet op de vlucht, doch waren welkom. Er was werk zat en zo konden ze de jobs invullen die geen enkele belg of nederlander meer wou. Nu het hier minder gaat is het plots : oei, allemaal moslims, terroristen, moordenaars, ze gaan ons werk, ons pensioen, ons huis afpakken !!!

- allemaal afgesluisd??? In 2014 ging in België 0,1 % vanuit onze sociale zekerheidskas naar mensen die na een asielprocedure hier verblijfsrecht verkregen.

- ik heb hier inderdaad al menige bijdrage geleverd en praktijkervaring gedeeld hoe streng burocratisch en unfair diegenen worden behandeld die op legale wijze naar hier wensen te komen. Vaak enkel op bezoek.
Dit doet enkel mijn ongenoegen En wrevel tegenover de overheidsinstanties toenemen. NIET tegenover mensen die op risico van eigen leven op de vlucht slaan voor terreur in eigen land.
JA... daar kunnen mensen tussen zitten die onterecht meedrijven in deze toestroom, maar... ook bij ons zit veel kaf tussen het koren, mensen die profiteren van het systeem. Mocht dat er tussenuit kunnen gezeefd worden, zouden ettelijke % van de bijdragen van diegenen die die solidariteit dragen kunnen bespaard worden.
"En dat wordt allemaal betaald van onze belastingen" , hoorde ik eens iemand zeggen. Woorden uit de mond van een "beroeps-steuntrekker" die bij gebrek aan werk of andere bezigheden ganse dagen op café zat en nog steeds zit. Sinds mensenheugnis zelf nog een enkele frank en nu Euro belasting heeft betaald.
Dan is het beter dat ik zwijg.. niet reageer, doch hier... kon ik het even niet laten  :biggrinn:
Verder, NO OFFENSE, KEREL !  :daag:


NO PROBLEM... :hoedjeaf:

Kijk als ik hier iets naar voren breng dan betekent dat in het geheel niet dat ik ook gelijk zou hebben....... en als ik niet gelijk zou hebben dan hoor /lees ik dat vanzelf wel.... :hoedjeaf:


bananacreek


Pinocchio

Citaat van: bananacreek op vrijdag  4 september 2015, 14:03:50
Citaat van: Pinocchio op vrijdag  4 september 2015, 11:10:20
Wel, ik denk dat elk zijn standpunt heeft kunnen ventileren maar tenslotte is dit een Filippijns forum en aangezien we niet in de ban willen worden geslagen door de admin. laat ons maar verder gaan met de orde van de dag.

Bananacreek, ik ben intussen onderweg richting Filippijnen, nog enkele dagen en ik kan Dumaguete weer onveilig maken, dus zet je maar schrap  :lachen:

Wij zijn al voorbereid....heb een nieuwe security guard ingehuurd @ 24/7............. :jajaja: :jajaja: :run: :run: :run: :run: :run: :run:



Ali Bin Hopsa


Ik geef toe dat ik onder de indruk ben van je verdedigingsstrategie, alhoewel dat die toch eerder zwak lijkt op de flanken.

Uitbreiden man :fles: :fles: :fles:

bananacreek

Citaat van: Pinocchio op vrijdag  4 september 2015, 14:56:29
Citaat van: bananacreek op vrijdag  4 september 2015, 14:03:50
Citaat van: Pinocchio op vrijdag  4 september 2015, 11:10:20
Wel, ik denk dat elk zijn standpunt heeft kunnen ventileren maar tenslotte is dit een Filippijns forum en aangezien we niet in de ban willen worden geslagen door de admin. laat ons maar verder gaan met de orde van de dag.

Bananacreek, ik ben intussen onderweg richting Filippijnen, nog enkele dagen en ik kan Dumaguete weer onveilig maken, dus zet je maar schrap  :lachen:

Wij zijn al voorbereid....heb een nieuwe security guard ingehuurd @ 24/7............. :jajaja: :jajaja: :run: :run: :run: :run: :run: :run:



Ali Bin Hopsa


Ik geef toe dat ik onder de indruk ben van je verdedigingsstrategie, alhoewel dat die toch eerder zwak lijkt op de flanken.

Uitbreiden man :fles: :fles: :fles:

Toch niet zo zwak...Elizabeth............. het geheime wapen....."black-belter" taikwando..... :jajaja: :jajaja: :thumb: :run: :run: :run: :run:


TheDolphin

Citaat van: bananacreek op vrijdag  4 september 2015, 13:54:09
Citaat van: TheDolphin op donderdag  3 september 2015, 22:25:16
Citaat van: bananacreek op donderdag  3 september 2015, 13:46:15
In de Dumaguete public market.....


Mjn eerste vriendin in Nederland had Indische ouders uit Bandung en ik had een mooie blauwe Shanghai-dress (Turquiase blauw) voor haar gekocht bij een Chinese zaak op de Zeedijk in Amsterdam ...

Mooie meid met maat 36 BH maar ik was al een volwassen Klootzak want ze was nog maagd toen ze het na twee jaar uitmaakte (ik ook)......en ze kwam uit Den Haag in de Antheunis straat in de buurt van de Noo straat dacht ik en ik zat toen op de KMS in Weert....en toen was ik al de grootse Klootzak van Europa.........



:lachen: :lachen: :lachen: Dan kunnen we elkaar de hand schudden Creek. Ik heb ook al wat laten lopen en de pest is het leven leef je maar één keer.  :weia:

Dat zou ik wel willen aannemen, maar take note..... er is maar één Klootzak met een grote K en dat ben ik en dat is gewoonweg NIET te evenaarden........... :neeneenee: :neeneenee:

:lachen: Ik wil ook niet met je strijden om die titel Creek. Maar dat zijn mooie jurkjes ja. Ik heb er in Manila een gekocht voor mijn vriendin maar ze durfde er niet in te lopen omdat ze teveel op zou vallen er in en teveel opmerkingen zou krijgen van Filipino's.  :mauer: De goedkope kwaliteit van die kimono's hebben alleen het motief aan de voorkant maar de betere hebben het rondom.

Pinocchio

Citaat van: bananacreek op vrijdag  4 september 2015, 15:52:31
Citaat van: Pinocchio op vrijdag  4 september 2015, 14:56:29
Citaat van: bananacreek op vrijdag  4 september 2015, 14:03:50
Citaat van: Pinocchio op vrijdag  4 september 2015, 11:10:20
Wel, ik denk dat elk zijn standpunt heeft kunnen ventileren maar tenslotte is dit een Filippijns forum en aangezien we niet in de ban willen worden geslagen door de admin. laat ons maar verder gaan met de orde van de dag.

Bananacreek, ik ben intussen onderweg richting Filippijnen, nog enkele dagen en ik kan Dumaguete weer onveilig maken, dus zet je maar schrap  :lachen:

Wij zijn al voorbereid....heb een nieuwe security guard ingehuurd @ 24/7............. :jajaja: :jajaja: :run: :run: :run: :run: :run: :run:



Ali Bin Hopsa


Ik geef toe dat ik onder de indruk ben van je verdedigingsstrategie, alhoewel dat die toch eerder zwak lijkt op de flanken.

Uitbreiden man :fles: :fles: :fles:

Toch niet zo zwak...Elizabeth............. het geheime wapen....."black-belter" taikwando..... :jajaja: :jajaja: :thumb: :run: :run: :run: :run:



Tja, daar heb ik geen antwoord op  :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

...Even Apeldoorn bellen... :slapen: :slapen: :slapen: :slapen: Halloo?  :slapen: :slapen: :slapen: :slapen: :slapen: halloo ja .... ja......ohja.......jawel.....OK ik zal wel een opening vinden... :shoot13lj7: :picsplease:

Cobra

Citaat van: bananacreek op vrijdag  4 september 2015, 15:52:31



Toch niet zo zwak...Elizabeth............. het geheime wapen....."black-belter" taikwando..... :jajaja: :jajaja: :thumb: :run: :run: :run: :run:



Ben je niet bang Creek dat ze je in een houdgreep gaat pakken ?   :denk:  :ikkeniebegrijp:

Of zit je daar juist op te wachten ?    :happy:  :feestmutstoetertje:  :applaus:  :happy:

Website over de PH of je het nu gelooft of niet.  :atyourservice:

bananacreek

Dat was een foto uit 1996 en huishoudster van dezen Belg op de foto hieronder (met de lichtkleurige broek) (manneke met de grijze snor is een echte Klootzak) en ze kwam uit Barangay Bagtik (meisje op de foto kwam van dezelfde Barangay en werkte toen bij Chinloong), Mabinay waar het nu zeer onveilig is ....aan de rechterkant van de highway Bais- Bacolod ongeveer 14 km van de Highway Bais crossing maar deze Belg had maar zeer weinig problemen om naar boven te komen in 1996 op 74 jarige leeftijd.... :thumb: :run: :run: :run: :run:





Goed om weer van u te horen.......... :hoedjeaf: :hoedjeaf:

SVP groeten aan uw echtgenote........ :hoedjeaf:

bananacreek

Citaat van: TheDolphin op vrijdag  4 september 2015, 23:00:05
Citaat van: bananacreek op vrijdag  4 september 2015, 13:54:09
Citaat van: TheDolphin op donderdag  3 september 2015, 22:25:16
Citaat van: bananacreek op donderdag  3 september 2015, 13:46:15
In de Dumaguete public market.....


Mjn eerste vriendin in Nederland had Indische ouders uit Bandung en ik had een mooie blauwe Shanghai-dress (Turquiase blauw) voor haar gekocht bij een Chinese zaak op de Zeedijk in Amsterdam ...

Mooie meid met maat 36 BH maar ik was al een volwassen Klootzak want ze was nog maagd toen ze het na twee jaar uitmaakte (ik ook)......en ze kwam uit Den Haag in de Antheunis straat in de buurt van de Noo straat dacht ik en ik zat toen op de KMS in Weert....en toen was ik al de grootse Klootzak van Europa.........



:lachen: :lachen: :lachen: Dan kunnen we elkaar de hand schudden Creek. Ik heb ook al wat laten lopen en de pest is het leven leef je maar één keer.  :weia:

Dat zou ik wel willen aannemen, maar take note..... er is maar één Klootzak met een grote K en dat ben ik en dat is gewoonweg NIET te evenaarden........... :neeneenee: :neeneenee:

:lachen: Ik wil ook niet met je strijden om die titel Creek. Maar dat zijn mooie jurkjes ja. Ik heb er in Manila een gekocht voor mijn vriendin maar ze durfde er niet in te lopen omdat ze teveel op zou vallen er in en teveel opmerkingen zou krijgen van Filipino's.  :mauer: De goedkope kwaliteit van die kimono's hebben alleen het motief aan de voorkant maar de betere hebben het rondom.

Ja, de  :smiley-philippines: op straat zouden gelijk denken dat die Shanghaidress haar uniform zou moeten zijn en dat ze in een Chinees restaurant werkte.... :lachen: :lachen: