Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Pinocchio

Citaat van: jiggy op vrijdag  4 september 2015, 09:56:37

het zijn dus ALLEMAAL "zendelingen van het kwaad", een draak met vele koppen??


Als er ook maar 1 persoon tussenzit met slechte bedoelingen heeft ons systeem gefaald.

Het jaarlijks budget van het Belgisch leger bedraagt ongeveer 4 miljard Euro, en Europees is dat een veelvoud hiervan.

Wat is de zin van een leger? Is het niet de bedoeling om de landgenoten te beschermen tegen onheil van buitenaf ?

Wat is de zin van een immigratiedienst aan luchthavens en buitengrenzen van Europa als er honderdduizenden Europa binnenkomen zonder controle?

Wat is de zin van een visa procedure die soms maanden duurt als er via de achterdeur dagelijks duizenden mensen ongecontroleerd Europa binnenkomen.

En zo kan het ook:Hard migratiebeleid Australië is les voor Europa

http://www.knack.be/nieuws/wereld/abbott-hard-migratiebeleid-australie-is-les-voor-europa/article-normal-599941.html

jiggy

Citaat van: bananacreek op donderdag  3 september 2015, 14:20:56


De Spanjolen, Italianen, Turken enz die werkten vaak nog in de jaren '70......... :thumb:

Wij hebben ons in de jaren '60-'70 kapot gewerkt om de sociale voorzieningen in stand te kunnen houden en dat wordt nu allemaal afgesluist naar de mensen die de vluchtelingen zouden zijn en jullie je eigen maar kapot vechten en vaak nee als antwoord krijgen om één persoon naar Nederland of Belgie te kunnen krijgen waarvoor je dan financieel ook nog borg moet staan zoals ik heb begrepen....al getrouwd of nog niet....

Creek... je gooit hier wel veel op een hoopje, vind ik :

- in de jaren 60-70 kwamen mensen naar hier , inderdaad om te werken. Voor een betere toekomst. Niet op de vlucht, doch waren welkom. Er was werk zat en zo konden ze de jobs invullen die geen enkele belg of nederlander meer wou. Nu het hier minder gaat is het plots : oei, allemaal moslims, terroristen, moordenaars, ze gaan ons werk, ons pensioen, ons huis afpakken !!!

- allemaal afgesluisd??? In 2014 ging in België 0,1 % vanuit onze sociale zekerheidskas naar mensen die na een asielprocedure hier verblijfsrecht verkregen.

- ik heb hier inderdaad al menige bijdrage geleverd en praktijkervaring gedeeld hoe streng burocratisch en unfair diegenen worden behandeld die op legale wijze naar hier wensen te komen. Vaak enkel op bezoek.
Dit doet enkel mijn ongenoegen En wrevel tegenover de overheidsinstanties toenemen. NIET tegenover mensen die op risico van eigen leven op de vlucht slaan voor terreur in eigen land.
JA... daar kunnen mensen tussen zitten die onterecht meedrijven in deze toestroom, maar... ook bij ons zit veel kaf tussen het koren, mensen die profiteren van het systeem. Mocht dat er tussenuit kunnen gezeefd worden, zouden ettelijke % van de bijdragen van diegenen die die solidariteit dragen kunnen bespaard worden.
"En dat wordt allemaal betaald van onze belastingen" , hoorde ik eens iemand zeggen. Woorden uit de mond van een "beroeps-steuntrekker" die bij gebrek aan werk of andere bezigheden ganse dagen op café zat en nog steeds zit. Sinds mensenheugnis zelf nog een enkele frank en nu Euro belasting heeft betaald.
Dan is het beter dat ik zwijg.. niet reageer, doch hier... kon ik het even niet laten  :biggrinn:
Verder, NO OFFENSE, KEREL !  :daag:

jiggy

Citaat van: Pinocchio op vrijdag  4 september 2015, 10:28:25
Citaat van: jiggy op vrijdag  4 september 2015, 09:56:37

het zijn dus ALLEMAAL "zendelingen van het kwaad", een draak met vele koppen??


Als er ook maar 1 persoon tussenzit met slechte bedoelingen heeft ons systeem gefaald.

Het jaarlijks budget van het Belgisch leger bedraagt ongeveer 4 miljard Euro, en Europees is dat een veelvoud hiervan.

Wat is de zin van een leger? Is het niet de bedoeling om de landgenoten te beschermen tegen onheil van buitenaf ?

Wat is de zin van een immigratiedienst aan luchthavens en buitengrenzen van Europa als er honderdduizenden Europa binnenkomen zonder controle?

Wat is de zin van een visa procedure die soms maanden duurt als er via de achterdeur dagelijks duizenden mensen ongecontroleerd Europa binnenkomen.

En zo kan het ook:Hard migratiebeleid Australië is les voor Europa

http://www.knack.be/nieuws/wereld/abbott-hard-migratiebeleid-australie-is-les-voor-europa/article-normal-599941.html

Van ALLEMAAL naar 1...  :biggrinn: :ikkeniebegrijp:

Ok, maar ik kan je volgen... Doch dat is inherent aan de mens, universeel.
Meeglijden in de stroom : om eerst binnen te geraken in een zaal, onterecht binnen te geraken in een land,... Anoniem als enkeling op te gaan in een massa. Omdat men weet dat zo iets op dat moment nooit waterdicht kan gecontroleerd worden.

Zoals ik daarnet zei : ja.. het is wrang vast te stellen dat diensten zoals DVZ in het ene kantoor tot op de komma napluizen om te kijken of zij een fout of tekortkoming kunnen vinden in een visumaanvraag, terwijl hun collega's in het andere kantoor machteloos zijn in de verwerking van de toestroom van vluchtelingen. Doch... dit doet bij mij geen haatgevoelens ontstaan t.o.v. deze mensen. Enkel tegenover de burocratische praktijken van onze overheidsinstanties.

Pinocchio

Wel, ik denk dat elk zijn standpunt heeft kunnen ventileren maar tenslotte is dit een Filippijns forum en aangezien we niet in de ban willen worden geslagen door de admin. laat ons maar verder gaan met de orde van de dag.

Bananacreek, ik ben intussen onderweg richting Filippijnen, nog enkele dagen en ik kan Dumaguete weer onveilig maken, dus zet je maar schrap  :lachen:

Herbie

Ons systeem zal gewoon naar de ballen gaan met al die vluchtelingen :negatief: bende profiteurs :jajaja:


Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

jiggy

Citaat van: Pinocchio op vrijdag  4 september 2015, 11:10:20
Wel, ik denk dat elk zijn standpunt heeft kunnen ventileren maar tenslotte is dit een Filippijns forum en aangezien we niet in de ban willen worden geslagen door de admin. laat ons maar verder gaan met de orde van de dag.

Bananacreek, ik ben intussen onderweg richting Filippijnen, nog enkele dagen en ik kan Dumaguete weer onveilig maken, dus zet je maar schrap  :lachen:

:thumb: :thumb: :thumb:

Goede reis gewenst en maak het niet TE onveilig. Dat willen ook wij niet vanwege "inwijkelingen", diba?  :biggrinn: :daag:

jamietagabundok

Citaat van: Pinocchio op vrijdag  4 september 2015, 10:28:25
Citaat van: jiggy op vrijdag  4 september 2015, 09:56:37

het zijn dus ALLEMAAL "zendelingen van het kwaad", een draak met vele koppen??


Als er ook maar 1 persoon tussenzit met slechte bedoelingen heeft ons systeem gefaald.

Het jaarlijks budget van het Belgisch leger bedraagt ongeveer 4 miljard Euro, en Europees is dat een veelvoud hiervan.

Wat is de zin van een leger? Is het niet de bedoeling om de landgenoten te beschermen tegen onheil van buitenaf ?

Wat is de zin van een immigratiedienst aan luchthavens en buitengrenzen van Europa als er honderdduizenden Europa binnenkomen zonder controle?

Wat is de zin van een visa procedure die soms maanden duurt als er via de achterdeur dagelijks duizenden mensen ongecontroleerd Europa binnenkomen.

En zo kan het ook:Hard migratiebeleid Australië is les voor Europa

http://www.knack.be/nieuws/wereld/abbott-hard-migratiebeleid-australie-is-les-voor-europa/article-normal-599941.html



  Mja,   de bootjes  terug slepen door marine is  momenteel ondenkbaar in   :eu: misschien  onder de bevolking wel een meerderheid voor, maar politiek is er niet rijp voor.

Maar dat komt nog wel , als het op dit tempo door gaat. Duitsland waar de meesten heen willen, verwacht er dit jaar 800duizend   Zweden is goed voor een twede plaats , ik weet geen aantallen hier.

Kan je er vanuit uitgaan dat Duitsland er volgend jaar 1,5 miljoen voor zijn kiezen krijgt, hoe lang kan dat nog doorgaan  ?


Ook in  :nederlandsevlag:  volop kritiek  op het feit dat die vluchtelingen voorang op sociale huurwoning krijgen, je zal maar jaren op een wachtlijst staan, en dat je droomhuis word aan en asielzoeker toegwezen  :negatief:


  Is toch al slecht plan,   die mensen in normale woningen op te vangen, in plaats van asielcentra,  deste moeilijker word het om deze mensen weer te laten vertrekken als de oorlog in Syrie over paar jaar is uitgewoed.

bananacreek

Citaat van: TheDolphin op donderdag  3 september 2015, 22:25:16
Citaat van: bananacreek op donderdag  3 september 2015, 13:46:15
In de Dumaguete public market.....


Mjn eerste vriendin in Nederland had Indische ouders uit Bandung en ik had een mooie blauwe Shanghai-dress (Turquiase blauw) voor haar gekocht bij een Chinese zaak op de Zeedijk in Amsterdam ...

Mooie meid met maat 36 BH maar ik was al een volwassen Klootzak want ze was nog maagd toen ze het na twee jaar uitmaakte (ik ook)......en ze kwam uit Den Haag in de Antheunis straat in de buurt van de Noo straat dacht ik en ik zat toen op de KMS in Weert....en toen was ik al de grootse Klootzak van Europa.........



:lachen: :lachen: :lachen: Dan kunnen we elkaar de hand schudden Creek. Ik heb ook al wat laten lopen en de pest is het leven leef je maar één keer.  :weia:

Dat zou ik wel willen aannemen, maar take note..... er is maar één Klootzak met een grote K en dat ben ik en dat is gewoonweg NIET te evenaarden........... :neeneenee: :neeneenee:

bananacreek

Citaat van: jiggy op vrijdag  4 september 2015, 10:31:05
Citaat van: bananacreek op donderdag  3 september 2015, 14:20:56


De Spanjolen, Italianen, Turken enz die werkten vaak nog in de jaren '70......... :thumb:

Wij hebben ons in de jaren '60-'70 kapot gewerkt om de sociale voorzieningen in stand te kunnen houden en dat wordt nu allemaal afgesluist naar de mensen die de vluchtelingen zouden zijn en jullie je eigen maar kapot vechten en vaak nee als antwoord krijgen om één persoon naar Nederland of Belgie te kunnen krijgen waarvoor je dan financieel ook nog borg moet staan zoals ik heb begrepen....al getrouwd of nog niet....

Creek... je gooit hier wel veel op een hoopje, vind ik :

- in de jaren 60-70 kwamen mensen naar hier , inderdaad om te werken. Voor een betere toekomst. Niet op de vlucht, doch waren welkom. Er was werk zat en zo konden ze de jobs invullen die geen enkele belg of nederlander meer wou. Nu het hier minder gaat is het plots : oei, allemaal moslims, terroristen, moordenaars, ze gaan ons werk, ons pensioen, ons huis afpakken !!!

- allemaal afgesluisd??? In 2014 ging in België 0,1 % vanuit onze sociale zekerheidskas naar mensen die na een asielprocedure hier verblijfsrecht verkregen.

- ik heb hier inderdaad al menige bijdrage geleverd en praktijkervaring gedeeld hoe streng burocratisch en unfair diegenen worden behandeld die op legale wijze naar hier wensen te komen. Vaak enkel op bezoek.
Dit doet enkel mijn ongenoegen En wrevel tegenover de overheidsinstanties toenemen. NIET tegenover mensen die op risico van eigen leven op de vlucht slaan voor terreur in eigen land.
JA... daar kunnen mensen tussen zitten die onterecht meedrijven in deze toestroom, maar... ook bij ons zit veel kaf tussen het koren, mensen die profiteren van het systeem. Mocht dat er tussenuit kunnen gezeefd worden, zouden ettelijke % van de bijdragen van diegenen die die solidariteit dragen kunnen bespaard worden.
"En dat wordt allemaal betaald van onze belastingen" , hoorde ik eens iemand zeggen. Woorden uit de mond van een "beroeps-steuntrekker" die bij gebrek aan werk of andere bezigheden ganse dagen op café zat en nog steeds zit. Sinds mensenheugnis zelf nog een enkele frank en nu Euro belasting heeft betaald.
Dan is het beter dat ik zwijg.. niet reageer, doch hier... kon ik het even niet laten  :biggrinn:
Verder, NO OFFENSE, KEREL !  :daag:


NO PROBLEM... :hoedjeaf:

bananacreek

Citaat van: Pinocchio op vrijdag  4 september 2015, 11:10:20
Wel, ik denk dat elk zijn standpunt heeft kunnen ventileren maar tenslotte is dit een Filippijns forum en aangezien we niet in de ban willen worden geslagen door de admin. laat ons maar verder gaan met de orde van de dag.

Bananacreek, ik ben intussen onderweg richting Filippijnen, nog enkele dagen en ik kan Dumaguete weer onveilig maken, dus zet je maar schrap  :lachen:

Wij zijn al voorbereid....heb een nieuwe security guard ingehuurd @ 24/7............. :jajaja: :jajaja: :run: :run: :run: :run: :run: :run:



Ali Bin Hopsa