Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: Pinocchio op donderdag  3 september 2015, 14:44:08
Citaat van: bananacreek op donderdag  3 september 2015, 14:20:56

Heeft u ooit een Somalier zien werken in Nederland naast het feit dat hij zijn hand op kan houden om de bijstand cheque in ontvangst te kunnen nemen?


Zonet op BBC world, een trein met vluchtelingen die deze morgen in Boedapest was vertrokken richting Oostenrijkse grens is gestopt in Bicske.

Bleken er mensen van 67 verschillende nationaliteiten op de trein te zitten.

En dat is toch iets meer dan Syriers en Irakezen.




klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Pinocchio op woensdag  2 september 2015, 14:26:08
Citaat van: bananacreek op woensdag  2 september 2015, 13:36:08
.

Duur of niet duur?............ :weetikniet: :weetikniet:

Op eBay 139 Euro  of 7317 pesos.
ik kocht die messen zetjes voor 15 jaar terug voor  35 gulden .  made Solingen stond er op .  :lachen:

leuk als je weer eens een verjaardag had en niet wist wat je moest geven .  daar kwam je goed mee voor de draad .  :jajaja: hahaha
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

jiggy

Citaat van: Pinocchio op donderdag  3 september 2015, 14:44:08
Citaat van: bananacreek op donderdag  3 september 2015, 14:20:56

Heeft u ooit een Somalier zien werken in Nederland naast het feit dat hij zijn hand op kan houden om de bijstand cheque in ontvangst te kunnen nemen?


Zonet op BBC world, een trein met vluchtelingen die deze morgen in Boedapest was vertrokken richting Oostenrijkse grens is gestopt in Bicske.

Bleken er mensen van 67 verschillende nationaliteiten op de trein te zitten.

En dat is toch iets meer dan Syriers en Irakezen.

Dat is inderdaad verrassend... heeft men in hoofdlijnen ook aangegeven welke?
67 lijkt me onaannemelijk veel, als je ziet uit welk relatief klein hinterland ze in deze "trechter" Europa binnenkomen. Dat zijn alvast meer nationaliteiten dan uit gans het Midden-oosten en Afrika samen...
Doch... dat die niet allemaal "zendelingen" van IS kunnen zijn is even zeer aannemelijk, denk ik zo maar even luidop  :biggrinn: :daag:

Luc

Citaat van: jiggy op donderdag  3 september 2015, 18:54:04
Citaat van: Pinocchio op donderdag  3 september 2015, 14:44:08
Citaat van: bananacreek op donderdag  3 september 2015, 14:20:56

Heeft u ooit een Somalier zien werken in Nederland naast het feit dat hij zijn hand op kan houden om de bijstand cheque in ontvangst te kunnen nemen?


Zonet op BBC world, een trein met vluchtelingen die deze morgen in Boedapest was vertrokken richting Oostenrijkse grens is gestopt in Bicske.

Bleken er mensen van 67 verschillende nationaliteiten op de trein te zitten.

En dat is toch iets meer dan Syriers en Irakezen.

Dat is inderdaad verrassend... heeft men in hoofdlijnen ook aangegeven welke?
67 lijkt me onaannemelijk veel, als je ziet uit welk relatief klein hinterland ze in deze "trechter" Europa binnenkomen. Dat zijn alvast meer nationaliteiten dan uit gans het Midden-oosten en Afrika samen...
Doch... dat die niet allemaal "zendelingen" van IS kunnen zijn is even zeer aannemelijk, denk ik zo maar even luidop  :biggrinn: :daag:

Als ik goed heb geteld

Afrika 54 landen
Midden-Oosten 15 landen

Totaal 69 landen  :biggrinn:
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

TheDolphin

Citaat van: jamietagabundok op woensdag  2 september 2015, 01:48:36
@ T he  Dolfin, het bevalt me anders uitstekend de omgeving van Zamboanga hier    :thumb:

Ok dan.  :thumb: leuk om te horen. Het was aardig rumourig daar een tijdje toch? Maar houden zo zou ik zeggen, en wees op je hoede. Dit staat op het moment op de website van het ministerie van buitenlandse zaken. Ik zou in ieder geval niet gaan Islandhoppen daar.


Onveilige gebieden

In heel Mindanao zijn groepen rebellen actief. Vooral in de 'Autonomous Region of Muslim Mindanao' (ARMM) zijn er gevechten tussen rebellen en het leger. Er kunnen ook aanslagen op burgerdoelen worden gepleegd. Ook ontvoeringen komen voor.
ARMM, SOCCSKSARGEN, Zamboanga Peninsula en Noord-Mindanao

Het ministerie van Buitenlandse Zaken adviseert u niet te reizen naar de volgende regio's en provincies:

ARMM:

    Basilan Province;
    Lanao del Sur;
    Maguindanao;
    Sulu en Tawi Tawi;
    De omringende wateren van zuidwest-Mindanao en de Sulu-eilandengroep.

SOCCSKSARGEN (regio XII):

    Zuid-Cotabato;
    Cotabato;
    Sultan Kudarat;
    Sarangani.

Zamboanga Peninsula (regio IX):

    Zamboanga Sibugay;
    Zamboanga del Sur.

Noord-Mindanao (regio X):

    Lanao del Norte.

In deze gebieden is het gevaarlijk door terroristische activiteiten. Er zijn regelmatig confrontaties tussen het leger en gewapende groepen in de Sulu archipel. Vooral in Basilan, Tawi Tawi en Sulu. Ook op het vasteland van Mindanao zijn er ongeregeldheden. Die vinden plaats tussen het leger en rebellen en tussen de gewapende groepen onderling.

In het zuiden en bij de toeristische kust- en eilandbestemmingen vinden regelmatig ontvoeringen plaats. Al dan niet voor losgeld. Toeristen en lokale inwoners zijn in het verleden ontvoerd in het zuiden van Palawan, op de eilanden van de Sulu archipel en delen van Mindanao. Sommige ontvoerde inwoners en toeristen zijn daarbij vermoord. Het risico op ontvoering is vooral hoog in de Zamboanga del Norte provincie in Mindanao en op de eilanden Basilan, Tawi Tawi en Sulu. In de omringende wateren van Zuidwest Mindanao en de Sulu eilandengroep komt piraterij voor.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reisadviezen/inhoud/filipijnen


TheDolphin

Citaat van: bananacreek op donderdag  3 september 2015, 13:46:15
In de Dumaguete public market.....


Mjn eerste vriendin in Nederland had Indische ouders uit Bandung en ik had een mooie blauwe Shanghai-dress (Turquiase blauw) voor haar gekocht bij een Chinese zaak op de Zeedijk in Amsterdam ...

Mooie meid met maat 36 BH maar ik was al een volwassen Klootzak want ze was nog maagd toen ze het na twee jaar uitmaakte (ik ook)......en ze kwam uit Den Haag in de Antheunis straat in de buurt van de Noo straat dacht ik en ik zat toen op de KMS in Weert....en toen was ik al de grootse Klootzak van Europa.........



:lachen: :lachen: :lachen: Dan kunnen we elkaar de hand schudden Creek. Ik heb ook al wat laten lopen en de pest is het leven leef je maar één keer.  :weia:

jiggy

Citaat van: Luc op donderdag  3 september 2015, 19:13:13
Citaat van: jiggy op donderdag  3 september 2015, 18:54:04
Citaat van: Pinocchio op donderdag  3 september 2015, 14:44:08
Citaat van: bananacreek op donderdag  3 september 2015, 14:20:56

Heeft u ooit een Somalier zien werken in Nederland naast het feit dat hij zijn hand op kan houden om de bijstand cheque in ontvangst te kunnen nemen?


Zonet op BBC world, een trein met vluchtelingen die deze morgen in Boedapest was vertrokken richting Oostenrijkse grens is gestopt in Bicske.

Bleken er mensen van 67 verschillende nationaliteiten op de trein te zitten.

En dat is toch iets meer dan Syriers en Irakezen.

Dat is inderdaad verrassend... heeft men in hoofdlijnen ook aangegeven welke?
67 lijkt me onaannemelijk veel, als je ziet uit welk relatief klein hinterland ze in deze "trechter" Europa binnenkomen. Dat zijn alvast meer nationaliteiten dan uit gans het Midden-oosten en Afrika samen...
Doch... dat die niet allemaal "zendelingen" van IS kunnen zijn is even zeer aannemelijk, denk ik zo maar even luidop  :biggrinn: :daag:

Als ik goed heb geteld

Afrika 54 landen
Midden-Oosten 15 landen

Totaal 69 landen  :biggrinn:

Bedankt voor het tellen Luc!  :thumb: :biggrinn:
Ik sprak enkel vanuit een aanvoelen. En vermits ik geen enkele zwarte Afrikaan zag op de beelden of hen een ommetje via het Midden-Oosten en Turkije zie maken, frons ik nog meer de wenkbrauwen bij die 67 nationaliteiten.
Heb je daarbij ook de beelden van die trein gezien? Hoe ze daar mensen, laat staan nationaliteiten moeten gaan tellen is voor mij compleet een raadsel.  :biggrinn: :daag:

jamietagabundok

Citaat van: TheDolphin op donderdag  3 september 2015, 22:19:21
Citaat van: jamietagabundok op woensdag  2 september 2015, 01:48:36
@ T he  Dolfin, het bevalt me anders uitstekend de omgeving van Zamboanga hier    :thumb:

Ok dan.  :thumb: leuk om te horen. Het was aardig rumourig daar een tijdje toch? Maar houden zo zou ik zeggen, en wees op je hoede. Dit staat op het moment op de website van het ministerie van buitenlandse zaken. Ik zou in ieder geval niet gaan Islandhoppen daar.


Onveilige gebieden

In heel Mindanao zijn groepen rebellen actief. Vooral in de 'Autonomous Region of Muslim Mindanao' (ARMM) zijn er gevechten tussen rebellen en het leger. Er kunnen ook aanslagen op burgerdoelen worden gepleegd. Ook ontvoeringen komen voor.
ARMM, SOCCSKSARGEN, Zamboanga Peninsula en Noord-Mindanao

Het ministerie van Buitenlandse Zaken adviseert u niet te reizen naar de volgende regio's en provincies:

ARMM:

    Basilan Province;
    Lanao del Sur;
    Maguindanao;
    Sulu en Tawi Tawi;
    De omringende wateren van zuidwest-Mindanao en de Sulu-eilandengroep.

SOCCSKSARGEN (regio XII):

    Zuid-Cotabato;
    Cotabato;
    Sultan Kudarat;
    Sarangani.

Zamboanga Peninsula (regio IX):

    Zamboanga Sibugay;
    Zamboanga del Sur.

Noord-Mindanao (regio X):

    Lanao del Norte.

In deze gebieden is het gevaarlijk door terroristische activiteiten. Er zijn regelmatig confrontaties tussen het leger en gewapende groepen in de Sulu archipel. Vooral in Basilan, Tawi Tawi en Sulu. Ook op het vasteland van Mindanao zijn er ongeregeldheden. Die vinden plaats tussen het leger en rebellen en tussen de gewapende groepen onderling.

In het zuiden en bij de toeristische kust- en eilandbestemmingen vinden regelmatig ontvoeringen plaats. Al dan niet voor losgeld. Toeristen en lokale inwoners zijn in het verleden ontvoerd in het zuiden van Palawan, op de eilanden van de Sulu archipel en delen van Mindanao. Sommige ontvoerde inwoners en toeristen zijn daarbij vermoord. Het risico op ontvoering is vooral hoog in de Zamboanga del Norte provincie in Mindanao en op de eilanden Basilan, Tawi Tawi en Sulu. In de omringende wateren van Zuidwest Mindanao en de Sulu eilandengroep komt piraterij voor.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reisadviezen/inhoud/filipijnen





  Klopt, , was vorig jaar dacht ik toen er zware gevechten in de stad Zamboanga zelf waren tussen leger en  moslim opstandelingen. Eeen hele wijk is toe afgebrand.

Maar neem het advies verder maar met korrel zout, Sulu eilanden zal ik niet gaan, daa zit ergens die Nederlander al 3 jaar gekidnapt.

  Maar ik zie bijvoorbeeld ook Saranagi genoemd, ben ik poosje terug weer geweest, een provincie met hele mooi stranden afgwiseld met rotskust, en geen ( buitenlandse ) toerist te zien.

Google maar eens op Glan Sarangani  en ziet wel hoe mooi de stranden daar.

En ja je ziet hier en daar een moskee staan, maar verder exact zelfde als de resr van Ph.
 

Pinocchio

Citaat van: jiggy op donderdag  3 september 2015, 18:54:04
Doch... dat die niet allemaal "zendelingen" van IS kunnen zijn is even zeer aannemelijk, denk ik zo maar even luidop  :biggrinn: :daag:

IS, Al-Qaeda, Boko Haram, Al-Shabab, Taliban, Abu Shayaf, Al-Aqsa, Ansar al-Sharia
en nog een tiental andere groepen https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_designated_terrorist_groups.

Hebben die niet allemaal dezelfde agenda?

En dit in combinatie met gevestigde waarden als Abou Jahjah (Antwerpen) ziet het er goed uit voor de toekomst in Europa

jiggy

Citaat van: Pinocchio op vrijdag  4 september 2015, 08:22:39
Citaat van: jiggy op donderdag  3 september 2015, 18:54:04
Doch... dat die niet allemaal "zendelingen" van IS kunnen zijn is even zeer aannemelijk, denk ik zo maar even luidop  :biggrinn: :daag:

IS, Al-Qaeda, Boko Haram, Al-Shabab, Taliban, Abu Shayaf, Al-Aqsa, Ansar al-Sharia
en nog een tiental andere groepen https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_designated_terrorist_groups.

Hebben die niet allemaal dezelfde agenda?

En dit in combinatie met gevestigde waarden als Abou Jahjah (Antwerpen) ziet het er goed uit voor de toekomst in Europa

Nu wring je je wel in hele rare bochten, gedachtenkronkels, vind ik, Pinocchio...
Maar goed... blijf maar bij je eerste populistische stelling : het zijn dus ALLEMAAL "zendelingen van het kwaad", een draak met vele koppen??
Fijne dag nog en wees voorzichtig , maar ik hoop niet te bang,  als je je op straat begeeft !  :biggrinn: :daag: