Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Ok, achter den tafel zat een Tagalog vrouw met een labtop en zei: "You are too early sir, plaese sit down en take a cup of coffee"..... :jajaja: :jajaja:

Ja....ik ben belazerd...mijn eigen koffie inschenken?...aan me nooit niet..... :negatief: :negatief: :negatief: :run: :run: :run: :run: :run:



Daar zat op dat moment een Hollander en die wilde zijn kinderen invoeren naar Nederland...en de gabber kon zijn bek niet dicht houden.. ...blah balah blah......:denk: :denk:

bananacreek

Morgen het hele verhaal over de paspoort aanvraag want nu voor de disco klaarmaken en het bezoekende lid heeft totaal niets van zich laten horen......wat heb ik nu weer fout gedaan?.... :confused2: :confused2: :denk: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :run: :run: :run:



:denk: :denk: :jajaja: :jajaja: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

bananacreek


bananacreek

Ok, een PB gehad van het lid en er zijn techische problemen met den telefoon......geen enkel probleem en ik ga hem proberen te bereiken straks of zelfs morgenochtend.... :hoedjeaf: :hoedjeaf: :hoedjeaf:


jamietagabundok

Citaat van: bananacreek op vrijdag 21 augustus 2015, 13:30:58
Citaat van: bananacreek op vrijdag 21 augustus 2015, 13:27:03
Citaat van: jamietagabundok op vrijdag 21 augustus 2015, 13:23:30
Citaat van: bananacreek op vrijdag 21 augustus 2015, 13:05:25
Voor de liefhebbers............. :nietverdervertellen: :nietverdervertellen: :sexhq0: :sexhq0:




Mwah, moet kunnen toch binnen die tijd als je het voor en na- spel niet al te uitgebreid doet   :lachen:



Niet voor mensen die Filipino time gebruiken..... :denk: :denk:

Maar vele  :smiley-philippines: hebben alleen maar 30 minuten of zelfs minder nodig om hun boodschap af te leveren (aangetekend of per express post)........ :lachen: :jajaja:


Ja je heb mensen die gaan voor de snelle hap en je heb er die houden meer van uitgebreid dineren   :lachen:

  En wat filipino,s betreft heb ik me laten vertellen dat het echte volhouders zijn, die ook nog eens voor de volgende ronde gaan, dus de tijd zou wel eens krap kunnen worden.  Dan word het bijbetalen vrees ik  :lachen:

Pinocchio

Citaat van: bananacreek op vrijdag 21 augustus 2015, 13:26:14
Dit hotel naast SM (even de naam kwijt) (reclamation area) werd voor zovele miljoenen dollars gebouwd maar werd voor jaren NIET geopend omdat het gebouw geen aardbevingen zou kunnen overleven en pas na jaren heeft een japans bedrijf het hotel wel earthquakeproof gemaakt en id een duur hotel...........



Dit hotel werd oorspronkelijk als een Sheraton hotel gebouwd maar is nu een Radison Blu. De goedkoopste kamer kost er meer dan 5.000 pesos/nacht

bananacreek


bananacreek



"Ok....Mr.....ehhh...ehh.....Klotsak?"...... :denk: :denk: :denk:

"No mam....KLOOTZAK with the Z of Zierikzee".............. :atyourservice: :atyourservice:

Ze vroeg om mijn paspoort, foto's, aanvraag formulieren, en geldige verblijfsvergunning in de  :smiley-philippines:........... :denk: :denk: :denk: :confused2: :confused2:
Ik vertelde haar dat mijn ACR in processing was in Manila en dat deze nieuwe ACR nog niet naar de Immigration Cebu city was verzonden.......... :denk: :denk:

Op mijn vraag waarom een ACR tonen antwoordde ze dat het nu verplicht is om een geldige verblijfsvergunning in de  :smiley-philippines: te kunnen aantonen...dat zou een nieuwe overeenkomst zijn tussen  :nederlandsevlag: en de  :smiley-philippines:............. :ikkeniebegrijp: :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:

Toen vertelde ze me dat ik na ontvangst van deze nieuwe ACR de zaak moest inscannen en naar het email address van de BUZA in Nederland moest zenden voordat het paspoort zou worden afgegeven en naar de ambassade in Manila worden verstuurd........... :ikkeniebegrijp:

Toen kwam het vingerprints nemen (biometrics) foto's nemen kon niet want ze hebben de apparatuur daar niet voor............. :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Ok begrepen.... :jajaja: :jajaja:


Het duurde in totaal 35 minuten voordat zij de prints klaar had...en volgens haar had ik al een versleten huid............ :denk: :denk: :denk: :weetikniet: :weetikniet:

Alle vingers en duimen en 3 sets....maar ze was wel vriendelijk...en was een Filipijnse....

Uiteindelijk klaar en ze adviseerde mij om gelijk naar de Immigration in Cebu te gaan om een certification aan te vragen waarin stond omschreven dat ik nooit een  :smiley-philippines: paspoort had aangevraagd en dat mijn ACR vernieuwings aanvraag in Manila in behandeling was...wat een ellende dacht ik want ik moet met de Ceres landtrip terug naar Dumaguete omdat er geen Cokaliong was en ik wilde niet tot 2200 uur wachten op de pier voor de George & Peter Lines.............. :run: :run: :run: :run:

wordt vervolgd:

bananacreek

Vervolg:

OK....met een rotgang naar de lift maar dat ding wilde maar niet komen....en uiteindelijk gingen de deuren open en ik was in staat om naar de begane grond te reizen zonder hallicunations zoals ik naar boven ging een uur daarvoor....... :thumb: :thumb: :happy: :happy: :happy: :happy: :congratualtionsis0: :congratualtionsis0: :congratualtionsis0:

Toen naar de kant van de luchthaven gegaan en gelijk in een taxi gesprongen en ik vertelde de man om naar de J Mall in Mandauwe te gaan en toen begon de man in Tagalog uit te leggen dat ik daar niet de taxis in mocht want dat was de terminal voor de vertrekkende passagiers en ik zei: "Never mind na lang....too late...I am inside already and please step on it because I am in a hurry because I need a kidney dyalisis in the hospital" ( :denk: :denk: :denk: :lachen: :jajaja:) Werkt altijd....

Ok bij de Immigration aangekomen met een ZWAAR hart want ik had gedacht dat ze zouden zeggen: "Just come back tomorrow Joe"....... :negatief: :negatief: :negatief:

De man die vroeger in Dumaguete Imm werkte vertelde mij om naar de ACR section te gaan om een printout te vragen van mijn nieuwe ACR......

Maar ik moest wel 20 minuten wachten totdat ik aan den beurt was en de man achter het glass kon mij van een maand geleden en dat was toen een zeeeeer vriendelijke man...........en ik legde de zaak uit en hij keek op zijn computer en zei: "No problem mr. Klootzak...your new ACR had been approved so i can print out the ACR complete information en BINGO daar was het.....en hij zei: "Just give me your number so I can text you whenever your ACR- card will arrive here"   

Wat een fijne vent...... :thumb: :thumb: :thumb: :happy: :happy: :atyourservice: :atyourservice: :atyourservice:



Toen was ik in een goede bui............ :applaus:

wordt vervolgd:

bananacreek

Ok....taxi ....en op weg naar de South-Expressway terminal waar de Ceres voor Dumaguete zou vertrekken (aircon).....en in mijn goede bui gaf ik de taxi driver 3 pesos tip...... :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

Maar hij was er niet al te blij mee zo te zien.... :lachen: :lachen:

Ceres bus van 1300 uur was al te vroeg vertrokken want zodra die bussen vol komen dan vertrekken ze.....en omdat er geen Cokaliong was die avond om 1900 uur kwamen veel mensen met de bus en dat was een waar gevecht om in de bus te komen maar ik zat toch netjes op de voorste rechter plaats waar ik normaal altijd zit.... :thumb: :thumb: :happy: :happy:



Juiste plaats voor een geestelijk gestoorde..... :thumb: :thumb: :happy: :happy: :happy:


Word ook vervolgd: