Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Camera van de gerepareerden zijn.......... @ P800 (vuil tussen de uitschuifbare lens gedeelten..........)

Zag wel een andere op internet met 30x optical zoom en de prijzen tussen 15000+ en 34000........ :denk: :denk:



http://www.pricepanda.com.ph/sony/digital-cameras/sony-dsc-hx60v-digital-camera_88462.htm

Niet gek als het Admin Team dat gaat betalen........ :denk: :denk: :jajaja: :jajaja:

bananacreek

Begrijp nog steeds niet waarom ze hier ook rijpe bananas op de rug leggen...zijn toch veel sneller bruin en beurs?........ :denk: :denk:




bananacreek

Dat geld moet toch ergens vandaan komen...... :lachen: :lachen:

"No problem...we will double de immigration fees..........de foreigeners can pay that"......... :run: :run: :run: :ripba8: :ripba8: :ripba8:


bananacreek

Die platen worden ergens in Zeeland (Nederokko) gemaakt............ :jajaja:

Niets dan ellende wat je er van ziet..............


bananacreek


Adriaan

Dus de eerste categorie van bezoekers die een balikbayan visum krijgen (geldig voor een jaar) zouden volgens die door Pinocchio aangegeven website van de Bureau of Immigration Filipino's zijn die minstens een jaar buitenslands zijn verbleven. Het staat er inderdaad maar begrijpen doe ik het niet. Iemand die Filipijns burger is en het desbetreffende paspoort heeft kan toch onbeperkt komen en gaan? De laatste keer dat mijn vrouw daar heen ging kreeg ze gewoon een stempel in haar Filipijnse paspoort (dat ze naast haar Australische paspoort heeft) zonder enige datumbeperking




Pinocchio

Citaat van: Adriaan op dinsdag 21 juli 2015, 13:49:16
Iemand die Filipijns burger is en het desbetreffende paspoort heeft kan toch onbeperkt komen en gaan?

Filippinos die hun land verlaten betalen een traveltax van minimum* 1620 pesos.
Balikbayans die de Filippijnen verlaten binnen het jaar betalen die traveltax niet

* TRAVEL TAX RATES       
FIRST CLASS PASSAGE: 2700 PHP
ECONOMY CLASS PASSAGE: 1620 PHP

http://www.tieza.gov.ph/index.php/travel-tax


Luc

Citaat van: Adriaan op dinsdag 21 juli 2015, 13:49:16
Dus de eerste categorie van bezoekers die een balikbayan visum krijgen (geldig voor een jaar) zouden volgens die door Pinocchio aangegeven website van de Bureau of Immigration Filipino's zijn die minstens een jaar buitenslands zijn verbleven. Het staat er inderdaad maar begrijpen doe ik het niet. Iemand die Filipijns burger is en het desbetreffende paspoort heeft kan toch onbeperkt komen en gaan? De laatste keer dat mijn vrouw daar heen ging kreeg ze gewoon een stempel in haar Filipijnse paspoort (dat ze naast haar Australische paspoort heeft) zonder enige datumbeperking


Hangt er vanaf of de Filipina ook een andere nationaliteit heeft en dat land de dubbele nationaliteit toelaat. Mijn vrouw heeft ook lang geen Filippijns paspoort meer gehad toen ze de Belgische nationaliteit verwierf. Het is pas sinds  :belgiesmiley: dat toelaat en ze ook door die nieuwe Filippijnse wet na een aoth taking terug een Filippijns paspoort heeft. Daarvoor werd haar op de Filippijnse ambassade in  :belgiesmiley: een nieuw paspoort geweigerd.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

bananacreek

Mijn grote broer heeft last van mieren in zijn huis.............. :lachen: :jajaja:

Nou dat hebben we hier in Dumaguete ( the City of Gentle Ants) ook af en toe afhankelijk of ze wel de potjes afsluiten of niet (of de vloer of tafel niet goed schoon maken na het eetfestijn).......

Buiten zijn er (onder andere) de kleinere RED ANTS en die kunnen ongelofelijk bijten............



Kokend water was het vroeger wat mijn vader gebruikte om ze op een vredige manier te laten heengaan naar de mierenhemel.......... :ripba8: :ripba8: :ripba8:

Het hangt er gewoon vanaf hier schoon...of niet schoon....... :jajaja: :jajaja:

Maar bij mijn broer zitten de tv doos enz vol met eitjes ..........en komen waarschijnlijk via een spouwmuur of zoiets....... :jajaja: :jajaja: :run: :run: :run: :run:

Dus gat hij 78 euros moeten betalen om deze mensen te laten komen............. :dollareyes: :dollareyes:

http://www.attack.nl/dierplaagbeheersing/ongediertebestrijding/kruipende-insecten/mieren




Amice

Citaat van: Adriaan op dinsdag 21 juli 2015, 13:49:16
Dus de eerste categorie van bezoekers die een balikbayan visum krijgen (geldig voor een jaar) zouden volgens die door Pinocchio aangegeven website van de Bureau of Immigration Filipino's zijn die minstens een jaar buitenslands zijn verbleven. Het staat er inderdaad maar begrijpen doe ik het niet. Iemand die Filipijns burger is en het desbetreffende paspoort heeft kan toch onbeperkt komen en gaan? De laatste keer dat mijn vrouw daar heen ging kreeg ze gewoon een stempel in haar Filipijnse paspoort (dat ze naast haar Australische paspoort heeft) zonder enige datumbeperking





De regel dat men 1 jaar in het buitenland dient te verblijven is grotendeels vervallen. Eerder diende je na een balikbayan periode weer een jaar in het buitenland te verblijven alvorens weer in aanmerking te komen voor een nieuwe balikbayan periode(stamp)maar die regel is dus vervallen en balikbayans kunnen nu zelfs na 1 dag buitenland al weer terugkeren om opnieuw de stempel te verkrijgen.

Waar pinnochio op doelt is dat een filipina met dubbele nationaliteit die hier tijdelijk is beter met het buitenlandse paspoort kan inreizen en om balikbayan verzoeken om zodoende bij uitreizen de traveltax te ontlopen.

Balikbayan geeft vervolgens ook recht om belastingvrij te shoppen in de freeport winkels.(zover dat nog voordeel biedt)

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent