Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: Pinocchio op dinsdag 19 mei 2015, 15:48:38
Citaat van: bananacreek op dinsdag 19 mei 2015, 15:11:33
Kijk in 1979 waren er twee blanken hier naast een stuk of drie leraren vaarvan een Belg en die is hier nog steeds maar hij moet mij niet en hij heet Philip....

...en zijn eerste Filippijnse vrouw woont nu in Gent :lachen:

Een jaar of zo geleden zat hij samen met zijn huidige vriendin te eten in Roberto's en haar dochtertje en de vriendin kwamen aan onze tafel een goeie dag zeggen maar hijzelf keek de andere kant op :lachen:

Blijkbaar moet hij mij ook niet :lachen:

Hij spreekt vloeiend een aantal talen waaronder Tagalog en Cebuano en zou hier een  beedigd vertaler zijn.....heeft vele wagens en een paar grote motoren gehad en betrapte zijn eerste  :smiley-philippines: vrouw in de jaren '70 die met een  :smiley-philippines: aan het poppen was in zijn echtelijke woning in barangay Motong...zo ging het verhaal..(tjismiss).... :weetikniet: :weetikniet:

Ik ontmoette hem in de jaren '90 in Bamboo Groove en dat was een hoeren tent in Piapi Beach (ik ging daar alleen de prijs van het bier vragen... :jajaja: :jajaja: :atyourservice:) (achter de chapel) en de man heeft nooit een woord gezegd tegen mij...(begrijpelijk natuurlijk want iemand zoals ik kan je beter vermijden.... :lachen: :jajaja: :run: :run: :run: :run:)

bananacreek

Citaat van: bananacreek op dinsdag 19 mei 2015, 15:45:17
Ze hebben me vanuit de bergen niet geantwoord op mijn texten voor 10 dagen.... :denk: :denk:.......zou wel eens mijn einde kunnen betekenen?.... :weetikniet: :weetikniet:

....De Telegraaf....(ANP)

"De Nederlandse laatste Klootzak in stukken gehakt op de Filipijnen"........... :ripba8: :ripba8:.......... :confused2: :denk: :denk: :denk: :weetikniet:

Manila
...enz enz enz... :jajaja: :weetikniet:



Vooraanzicht...... :denk: :denk:


Terug van weggeweest en leef nog want het was allemaal vanwege miscommunication...en dat gebeurt hier vaak... :jajaja:

Kosste me wel 100 peso om daar heen te gaan en terug te komen...........volgende keer op eigen motor.... :jajaja: :run: :run:

Kreeg voor 10 dagen geen reply op mijn text omdat de persoon geen load had.....maar ik stuurde 3 maal een P20 electronic load (SUN) maar de persoon beweerde het niet ontvangen te hebben.....en daar moet ik morgen meer van weten...

Als je een load wil sturen dan wordt het nummer in een schrift opgeschreven en zegt de persoon OK......maar het is vaker voorgekomen dat die loads helemaal niet worden bijgeschreven.....en ik vertrouw dat meisje niet waar ik vorige week die load kocht...maar je kan NIETS bewijzen..... :negatief: :negatief:




bananacreek

Daar in de bergen aangekomen was de persoon (ex huishoudster) weg naar de Taboan (bergmarket) in Pal Ew en de echtgenoot heeft geen motor en de motor van de buurman had geen benzine..... :negatief: :negatief: :run: :run:

Dus ik terug op de Habal habal om haar te zoeken en daar aangekomen zach ik haar broer en die vond haar..........maar ze was met het paard (nee niet het paard van Sinterklaas)...dus moest ze op het paard terug (6km) en dat beest was bang voor mij omdat ik in het zwart was.... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Zeer moeilijk om foto's te nemen van een zwaar bonkende Habal Habal........... :negatief: :negatief:




Op heterdaad betrapt...klapjes met de teugel?......dat doen ze heel vaak hier............ :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:







Zeer sterke maar meestal kleinere bergpaarden.........en kosten nu de dag ongeveer 8000-9000 pesos afhankelijk van conditie enz enz...maar ik heb geen enkel vestand van paarden......als ik door zou gaan met het strandhuisje in de bergen dan zou ik er eentje willen kopen......"DART VADER OP EEN PAARD?"...... :lachen: :lachen: :denk: :denk:



Dan wordt het "THE LONE RANGER"?............... :lachen: :lachen: :run: :run:



Zijn rechterhand Kluk-Kluk......... :thumb: :thumb:

bananacreek

Citaat van: bananacreek op woensdag 20 mei 2015, 15:15:09
Citaat van: bananacreek op dinsdag 19 mei 2015, 15:45:17
Ze hebben me vanuit de bergen niet geantwoord op mijn texten voor 10 dagen.... :denk: :denk:.......zou wel eens mijn einde kunnen betekenen?.... :weetikniet: :weetikniet:

....De Telegraaf....(ANP)

"De Nederlandse laatste Klootzak in stukken gehakt op de Filipijnen"........... :ripba8: :ripba8:.......... :confused2: :denk: :denk: :denk: :weetikniet:

Manila
...enz enz enz... :jajaja: :weetikniet:



Vooraanzicht...... :denk: :denk:


Terug van weggeweest en leef nog want het was allemaal vanwege miscommunication...en dat gebeurt hier vaak... :jajaja:

Kosste me wel 100 peso om daar heen te gaan en terug te komen...........volgende keer op eigen motor.... :jajaja: :run: :run:

Kreeg voor 10 dagen geen reply op mijn text omdat de persoon geen load had.....maar ik stuurde 3 maal een P20 electronic load (SUN) maar de persoon beweerde het niet ontvangen te hebben.....en daar moet ik morgen meer van weten...

Als je een load wil sturen dan wordt het nummer in een schrift opgeschreven en zegt de persoon OK......maar het is vaker voorgekomen dat die loads helemaal niet worden bijgeschreven.....en ik vertrouw dat meisje niet waar ik vorige week die load kocht...maar je kan NIETS bewijzen..... :negatief: :negatief:

Koste me 1000 pesos en niet 100.................

bananacreek

Hier staat de vlag voor de laatste post van de extension (to be)...........en geluk want dit is precies de laatste line (distribution) transformer aan het begin van de extension.. :thumb: :thumb: :thumb: :happy: :happy: :happy:....zeeeeeer goed... :happy:









Dus is het belanrijk om de extension net ACHTER (rechts) de trafo aan te laten sluiten......anders heb je er niet veel aan........ :jajaja: :jajaja: :denk:

De "Primary" (top) line is 8000V en daar wordt de trafo op aangesloten om de 220V-(240V) te krijgen





Schakelaar/lightning=arrester staat nog open.... :ikkeniebegrijp: :jajaja:



Enorme regenshower op dat moment..........en dat gebeurt nu vaker tussen 1200 en 1400 uur.........


Dus so far so good............ :applaus: :thumb: :happy:

Ze (Noreco mensen) hebben weer een nice and clean job gedaan daar .... :thumb: :happy:

bananacreek

Citaat van: bananacreek op dinsdag 19 mei 2015, 15:33:16
Eerst morgen naar de smoketest voor dit ding...en dan maar hopen dat zulks zonder problemen gaat want het is altijd wat anders ...altijd moet er geld bij komen...... :negatief: :negatief:



Bij het eerste smoketest center (Lo-oc) wilde men de trailer NIET aannemen want er kon geen smoketest gedaan worden............... :stomstomstom: :stomstomstom: :stomstomstom:

How stupid............ :lachen: :lachen:

Dan maar naar de Bypass-road en geen enkel probleem en zou het morgen kunnen ophalen......... :thumb:





Totale kosten Carrier + Trailer = P6600 (smoketest+insurance (third party W.A) + LTO reg.)

bananacreek

Citaat van: bananacreek op woensdag 20 mei 2015, 15:56:47
Citaat van: bananacreek op dinsdag 19 mei 2015, 15:33:16
Eerst morgen naar de smoketest voor dit ding...en dan maar hopen dat zulks zonder problemen gaat want het is altijd wat anders ...altijd moet er geld bij komen...... :negatief: :negatief:



Bij het eerste smoketest center (Lo-oc) wilde men de trailer NIET aannemen want er kon geen smoketest gedaan worden............... :stomstomstom: :stomstomstom: :stomstomstom:

How stupid............ :lachen: :lachen:

Dan maar naar de Bypass-road en geen enkel probleem en zou het morgen kunnen ophalen......... :thumb:





Totale kosten Carrier + Trailer = P6600 (smoketest+insurance (third party W.A) + LTO reg.)

Al heeft de trailer geen motor waardoor er geen smoketest gedaan kan worden kan die trailer toch mee voor de verzekering en registratie maar de trut die daar zit (processor) is niet één van de slimsten.......... :lachen: :neeneenee: :neeneenee: :negatief:

bananacreek

Citaat van: bananacreek op woensdag 20 mei 2015, 16:46:55
Citaat van: bananacreek op woensdag 20 mei 2015, 15:56:47
Citaat van: bananacreek op dinsdag 19 mei 2015, 15:33:16
Eerst morgen naar de smoketest voor dit ding...en dan maar hopen dat zulks zonder problemen gaat want het is altijd wat anders ...altijd moet er geld bij komen...... :negatief: :negatief:



Bij het eerste smoketest center (Lo-oc) wilde men de trailer NIET aannemen want er kon geen smoketest gedaan worden............... :stomstomstom: :stomstomstom: :stomstomstom:

How stupid............ :lachen: :lachen:

Dan maar naar de Bypass-road en geen enkel probleem en zou het morgen kunnen ophalen......... :thumb:





Totale kosten Carrier + Trailer = P6600 (smoketest+insurance (third party W.A) + LTO reg.)

Al heeft de trailer geen motor waardoor er geen smoketest gedaan kan worden kan die trailer toch mee voor de verzekering en registratie maar de trut die daar zit (processor) is niet één van de slimsten.......... :lachen: :neeneenee: :neeneenee: :negatief:

Nu wordt zijn er senatoren in Manila die een onderzoek willen instellen betreffende de aanschaf bij de LTO van de nieuwe nummerplaten in Nederland...want dat zou veel te duur zijn.....maar de klanten betalen wel eerst 450 pesos en zien vaak "nog" niets van hun platen........ :lachen: :negatief: :negatief:


bananacreek

Nieuwe vooraad in Lee Plaza....maar duur en ik dacht eerst dat je een eetlepel zou moeten nemen...maar je zou het hele flesje moeten leegdrinken...... :denk: :denk:

Dure zaak....maar ja een ladiesdrink was ook 240 pesos voor een SML........... :lachen: :lachen: :denk: :denk: :denk:


bananacreek

Nu de extra's aan het opbouwen op het surplus blok en misschien (als ze elke dag zouden komen....) volgende week proberen......... :jajaja: :denk: :denk: :denk: