Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: boomerang op zondag 17 mei 2015, 13:17:22
Citaat van: bananacreek op zondag 17 mei 2015, 12:44:53
Diner a la Klootzak............ :lachen: :thumb:

Viel verdomme het bakje met mustard over de vloer.............. :stomstomstom: :stomstomstom: :stomstomstom: :stomstomstom:






Die aardappelen had je eerst bijna gaar moeten koken, afkoelen en daarna in schijfjes snijden. Bakken in margarine met een gesnipperde ui.

Ja, precies en zo heb ik het ook gedaan............

Ik was vroeger kampioen aardappelenschiller op school........... :happy: :happy:





Volgende keer wat uien erbij snipperen...maar dat wordt weer extra werken... :negatief:

Bal gehakt erbij zou ook leuk zijn.............. :thumb: :happy: :happy:





Ik ben begin toch wat jaloers te worden op die mensen die geduld kunnen opbrengen om wat lekkers klaar te maken... :jajaja: :jajaja: :denk: :denk:

bananacreek

Citaat van: bananacreek op zondag 17 mei 2015, 14:59:10
Ik kookde aardappelen de ene dag en bak ze de dagen daarna...en maak genoeg voor drie of vier keer..


Mijn moeder zei altijd: Gebakken aardappelen zijn het lekkerst als ze al een dag daarvoor gekookt zijn............. :jajaja: :ripba8:

Mijn grote broer zei altijd: "Je moet je Andijvie opeten anders krijg je straks geen Griesmeel pudding"................ :negatief: :negatief: :negatief:


bananacreek

Citaat van: boomerang op zondag 17 mei 2015, 13:17:22
Citaat van: bananacreek op zondag 17 mei 2015, 12:44:53
Diner a la Klootzak............ :lachen: :thumb:

Viel verdomme het bakje met mustard over de vloer.............. :stomstomstom: :stomstomstom: :stomstomstom: :stomstomstom:






Die aardappelen had je eerst bijna gaar moeten koken, afkoelen en daarna in schijfjes snijden. Bakken in margarine met een gesnipperde ui.

Dat gesnipperde uit .....moet dan in de boter en tegelijk met de aardappelen bakken?... :weetikniet: :weetikniet: :hoedjeaf:

Of apart klaarmaken?.............. :weetikniet: :weetikniet: :run: :run: :run:






Amice

Citaat van: bananacreek op zondag 17 mei 2015, 15:43:03
Citaat van: boomerang op zondag 17 mei 2015, 13:17:22
Citaat van: bananacreek op zondag 17 mei 2015, 12:44:53
Diner a la Klootzak............ :lachen: :thumb:

Viel verdomme het bakje met mustard over de vloer.............. :stomstomstom: :stomstomstom: :stomstomstom: :stomstomstom:






Die aardappelen had je eerst bijna gaar moeten koken, afkoelen en daarna in schijfjes snijden. Bakken in margarine met een gesnipperde ui.

Dat gesnipperde uit .....moet dan in de boter en tegelijk met de aardappelen bakken?... :weetikniet: :weetikniet: :hoedjeaf:

Of apart klaarmaken?.............. :weetikniet: :weetikniet: :run: :run: :run:







Die uisnippers hebben niet zolang nodig dus die voeg je later even toe om mee te laten fruiten zoals dat volgens mij heet.  Voeg je die meteen toe dan zijn ze denk ik zwart als de aardappelen klaar zijn.  Zodra toegevoegd goed mengen met de aardappelen en geregeld samen met de aardappelen omscheppen.
Je krijgt zo nog gratis kookles als je niet oppast.   :biggrinn:

Die broer van je had dat tegen mij niet hoeven zeggen want de griesmeel mag hij houden maar andijvie is my favorit, dat mis ik hier wel.
Toch maar eens kijken of ik die brussels sprouts(spruitjes) weer terug kan vinden hier, ik had ze ooit eens gezien maar toen niet gekocht, gemiste kans eigenlijk.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

Ok dank u voor het advies en zal het een keer proberen (als ik blijf leven)......... :hoedjeaf:


bananacreek

Behoorlijk artikel ergens op facebook betreffende een FOREIGNER die betrokken was bij een aanrijding in Dumaguete tegenover Robinsons en op facebook werd al geadviseerd om die foreigner dood te schieten omdat hij de  :smiley-philippines: beledigde........... :jajaja:

Er zijn hier nu zoveel buitenlanders dat het een gevoelige zaak gaat worden met al die haat en ik vraag me dan ook af hoe dat in Angeles city was een aantal jaren geleden of nu zelfs nog?......... :weetikniet: :weetikniet:

Ik had nog geluk met mijn "bijna" aanrijding............ :lachen: :thumb: :happy:



Let wel dat als wanneer je betrokken bent bij een aanrijding dat bijna alle  :smiley-philippines: voor hun landgenoten op gaan komen op dat moment........ :run: :run: :run:

Cosyns Guy

Citaat van: bananacreek op maandag 18 mei 2015, 15:38:14
Behoorlijk artikel ergens op facebook betreffende een FOREIGNER die betrokken was bij een aanrijding in Dumaguete tegenover Robinsons en op facebook werd al geadviseerd om die foreigner dood te schieten omdat hij de  :smiley-philippines: beledigde........... :jajaja:

Er zijn hier nu zoveel buitenlanders dat het een gevoelige zaak gaat worden met al die haat en ik vraag me dan ook af hoe dat in Angeles city was een aantal jaren geleden of nu zelfs nog?......... :weetikniet: :weetikniet:

Ik had nog geluk met mijn "bijna" aanrijding............ :lachen: :thumb: :happy:



Let wel dat als wanneer je betrokken bent bij een aanrijding dat bijna alle  :smiley-philippines: voor hun landgenoten op gaan komen op dat moment........ :run: :run: :run:
Beetje zoals in  :belgiesmiley: in sommige steden dan.Als je een aanrijding met een Turk of Marokaan hebt staan er ook direct een paar tientallen rond je van het zelfde ras,moet je dan nog oppassen ook of je krijgt een rammeling er bovenop of je nu in je recht bent of niet maakt geen verschil voor die gasten.
Waar komt die plotse haat dan vandaan voor buitenlanders in sommige delen van de  :smiley-philippines: dan Creek ?

Amice

Nou zo plots is die haat niet hoor, dat zit heel diep van heel lang geleden en dan ook nog eens multiply door de spanjaarden,de japanners en de Americanen.

Maar meer nieuwerwets is toch ook de bijdrage die de huidige president Aquino daarin geeft en wellicht meer nog de toestand in de wereld.

Met Obama als 1e donkere getinte president lag daar een mooie kans voor hem om de rassen te verzoenen maar zelfs Michelle obama wakkert nu steeds meer de rassenhaat aan, met uiteraard het verwijt aan de caucasians naar de voormalige slavernij en de onderdrukking van het nageslacht daarvan in de huidige maatschappij van de USA.

Tel daar de spanningen met de moslims etc. bij op en je hebt een goede mix voor verdere escalatie.
Aangaande Nederland komt daar dan nog eens de promotie en propaganda  van de VOC mentaliteit bij.

In plaats van verzoening en acceptatie lijkt het er dus  meer op dat de wereld zich aan het opmaken is voor een langdurige oorlog.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

Kijk in 1979 waren er twee blanken hier naast een stuk of drie leraren vaarvan een Belg en die is hier nog steeds maar hij moet mij niet en hij heet Philip....

In die jaren waren de  :smiley-philippines: veel vriendelijker en gastvrijer als nu en ik geef de schuld aan het feit dat nu het aantal "foreigners" tegen de 8000 is (Dumaguete en omgeving) (dus Negros Oriental).......en tussen die FOREIGNERS zit een zooi SCHUIM om zo maar te zeggen....een aantal gore ongegeneerde grootwaffels en die zijn van allerlei nationaliteiten.......zo waren er ook een paar uit Kenia in de jaren '80 en later beweerde men dat ik er eentje blind had geslagen....nou ik wist van niets...mijn neus bloed nog steeds. :lachen: :lachen:

Dan komt er een dosering jaloersheid bij....want je kan een  :smiley-philippines: niet wijs maken dat je inkomen minder is geworden...staat niet in de  :smiley-philippines: van Dale.............. :lachen: :neeneenee: :neeneenee:

Maar de inkomens van een aantal  :smiley-philippines: is nu veel hoger als voorheen...zoals mijn computer guru...die is teacher op een High School maar heeft een laptop repairschop nu waar hij tegen de 30 duizend pesos per maand maakt...en ik heb aangeboden om te investeren en zijn partner te worden maar hij weigert....maar wil wel geld lenen.... :lachen: :lachen:

Een hoop  :smiley-philippines: leven van hun broers of zusters die zich kapot werken in het buitenland...."BAHIN-BAHIN"....(sharing... :lachen:)

En daarbij komt dan ook nog hetgeen Amce hierboven heeft uitgelegd ..............

Natuurlijk zijn er vriendelijke  :smiley-philippines:...als ik elke morgen naar de stad loop zijn er vaak mensen die mij kennen en een goedemorgen of zoiets zeggen.....

Ik woon hier nu eenmaal bijna 37 jaar (Op 4 juni om 16.23 uur 1979 kustte ik de tarmac @ Manila airport) (begin van mijn levenslange verbanning) en ik zal me maar zoveel mogelijk moeten aanpassen en proberen mijn muil te houden (zoals nu met deur 1 van de apartementen want die hebben een soort namaak poedel en dat geile beest begint al te gillen als daar iemand de deur passeert als de eigenaar niet thuis is en gilt nog harder als het verwende zoontje van de eigenaar de hond met een balpen in de buik steekt...of met een koekepan op het hoofd slaat.......... :lachen: :negatief:........... terwijl er een afspraak was gemaakt in 2003: Ik geen 2x5000W (rms) muziek spelen...deur 1 tot deur 5 geen huisdieren)........ :jajaja: :jajaja:

Ik hou van honden maar dan moeten die honden niet verpest worden.........

Maar natuurlijk ben ik ook ergens een OETLUL eerste Klasse.... en kwam daarmee flink in de moeilijkheden een aantal jaren geleden...een TOKKIE?... :jajaja: :run: :run:

Maar ik zou het hier kunnen overleven dacht ik en heb nu geen "openlijke" vijanden naast mijn ex...(maar die werkt nu voor de kerk in Nederland)

Ik kan nu mijn bek zoveel  mogelijk houden en wat er uit moet dan maar in Het Nederlands want dat verstaan ze toch niet...... :thumb: :happy:

Maar nogmaals...er zijn natuurlijk ook leuke en vriendelijke  :smiley-philippines:

Ik heb jarenlang burenruzie gehad met  :smiley-philippines: buren.........en dat ging er hard aan toe af en toe...maar ik was er totaal niets beter op geworden en was dolblij dat we de zaak een aantal jaren geleden via de rechtbank bijgelegd hebben...want je koopt er niets voor, speciaal als je een foreigner bent.....en de oorzaak van de ruzie was iets onbelangrijks maar ik had die jaren een alcohol probleem.... maar de alcohol verdriedubbelt je problemen..... :jajaja: :jajaja: :negatief: :negatief:
Heb nog geluk gehad dat ik dat allemaal overleefd heb.....want ze zeiden soms je bent net als een kat met zeven levens na al die -steek...-schot...en -hakwonden  (vaak mij eigen domme schuld)



Ik bemoei me helemaal niet met die groepen foreigners en zit zekers niet graag aan hun tafels.....want wat ik in en om die disco heb gezien is genoeg....

Terug naar Nederland en dan buren uit Somalie of IS 'sers krijgen?........kom ik weer tussen wal en schip.....dan maar roeien met de riemspanen die je hebt op de :smiley-philippines: :denk:....



Heb je een hobby hier en ben je geen alcohol orgel dan is het wel te redden hier dacht ik.....

Maar nogmaals, de afkeer tegen de blanken stopt niet...........met vaak in hun gedachten waarom zo'n oude blanke mankende sukkelaar er met de jonge mooie Filipina's rondloopt die zijn kleinkind zou kunnen zijn..... :jajaja: :lachen: :lachen: :lachen:



Ook in de lokale krant wordt dat niet onder stoelen of banken gestopt................



En na veel pressure van ook ander  :smiley-philippines: (zoals Tourism Office)


Hier ook zulk een Teringlijer...Manfred  der Number ONE IN DA PHIIPPINES.....aus Deutschland..... :lachen: :negatief: :negatief:





Ok...alles gecontroleerd?...Niemand beledigd?....want straks kan je het niet meer veranderen want het is nog steeds Martial Law........ :lachen: :lachen: :thumb: :happy: :run: :run: :run: :run:.......morgen naar den bergen en dat zal wel slecht kunnen eindigen ....meer later hierover....... :run: :run: :ripba8: :ripba8: :rennen: :rennen: :benweg: :benweg:

bananacreek