Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: Cobra op zondag 10 mei 2015, 16:03:41
Citaat van: bananacreek op zondag 10 mei 2015, 15:57:18
Toch een vreemd land waar ik vroeger geboren "zou zijn"..... :lachen: :weetikniet: :weetikniet:

Ook bijvoorbeeld: In Nederland worden hele rijen auto's in brand gestoken of beschadigd door vandalen.....ik heb het hier in bijna 37 jaar in Dumaguete nog nooit meegemaakt........


Dat zie je helemaal verkeerd Bananacreek !!!!!!

Je moet blij zijn dat je wiegje in NL gestaan heeft  !!!!!


(let op de kleur)

Zoniet, ben je een dissident (net als ik), heb je geluk dat je niet naar Siberie gestuurd word.



:lachen:  :lachen:  :lachen:

Ik werd in 1979 voor de rest van mijn aardse leven naar de  :smiley-philippines: verbannen omdat ik een "pain in the ass" was voor de Nederlandse overheid..........maar dit soort activiteiten daar maakte ik me nooit schuldig aan.... :lachen: :neeneenee: :neeneenee:



bananacreek



Dit zijn dan zogenaamd die rauwe gevaarlijke  :nederlandsevlag: mariniers die de Marrokanen en Somaliers wel even een lesje kunnen leren?.... :lachen: :lachen:... :run: :run: :run: :run: :run:

Die Marrokanen lachen zich kapot................ :lachen: :lachen: :jajaja: :jajaja:


jamietagabundok

Citaat van: Cobra op zondag 10 mei 2015, 16:01:12
Citaat van: bananacreek op zondag 10 mei 2015, 15:31:04


Toch zie je hier maar zeer weinig wagens met trailers zoals op deze foto....waarom?... :weetikniet: :weetikniet:

Ook bij personen en bestelauto's in de PH zie je zelden of nooit een aanhangwagen.

Ze kopen liever een 2de bestelauto er bij i.p.v. een trekhaak er aan te doen en een aanhanger er achter.

2 x de capaciteit met 1 auto.

Als je al een aanhangwagen ziet, is de trekhaak meestal zo'n legerkoppeling die met 2 ogen in elkaar grijpt, geeft flinke opsodemieters als je remt of gas geeft.


Het zal de cultuur wel wezen.


   Ja, de enige keer dat ik tot nu toe een personene auto met aanhanger zag rijden in :smiley-philippines:  zat er een buitenlaqnder achter het stuur   :biggrinn:

bananacreek

Citaat van: Cobra op zondag 10 mei 2015, 16:03:41
Citaat van: bananacreek op zondag 10 mei 2015, 15:57:18
Toch een vreemd land waar ik vroeger geboren "zou zijn"..... :lachen: :weetikniet: :weetikniet:

Ook bijvoorbeeld: In Nederland worden hele rijen auto's in brand gestoken of beschadigd door vandalen.....ik heb het hier in bijna 37 jaar in Dumaguete nog nooit meegemaakt........


Dat zie je helemaal verkeerd Bananacreek !!!!!!

Je moet blij zijn dat je wiegje in NL gestaan heeft  !!!!!


(let op de kleur)

Zoniet, ben je een dissident (net als ik), heb je geluk dat je niet naar Siberie gestuurd word.

:lachen:  :lachen:  :lachen:

Ja...Ok....we zijn dus beide dissidenten en u werd naar het Koninkrijk Belgie gedeporteerd.....toen ik naar Belgie ging voor enkele malen naar Hasselt en op weg naar Barcelona en Luxemburg werd ik al in de gaten gehouden en bij terugkomst werd ik door de Rijkswacht gestopt tussen Antwerpen en de staat der Nederlanden en dat waren rotzakken..... :lachen: :lachen: :jajaja: :jajaja:...ik reed te snel.... :denk: :denk: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: (200km/h) (1976)






bananacreek








:denk: :denk: :offtopic: :offtopic: :offtopic: :ontopic: :ontopic: :ontopic: :ontopic: :ontopic:................. :benweg: :benweg: :benweg: :run: :run: :run: :run:


Ok...Dumaguete Rijkswacht............ :lachen: :welcome: on topic............ :thumb: :thumb:












bananacreek

On for the road........voor de  :belgiesmiley: Rijkswacht in de jaren '70....... :thumb: :happy: :happy:

[embed=640,525]<iframe width="420" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/RdqvFaN-9Ak" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> [/embed]

Die Bobby Setter band geeft een goed stukje muziek weg... :thumb: :thumb:..ook jaren '70?.... :weetikniet: :weetikniet:

bananacreek

Voor het eerst dat ik zulks zie.......... :lachen: :lachen: :jajaja: :jajaja:

Waarschijnlijk ook uit de jaren '70?..... :lachen: :lachen:




bananacreek

Dit is een Mach I...kon even geen MachII met de korte rug vinden............. :weetikniet:


bananacreek

Vervolg inbouw surplus motor................



Surplus motor nu vast aan transmission maar het vliegwiel van de originele motor verwisseld want dat was zwaarder dan dat van de surplus motor...





De motor wordt "tijdelijk" in het chassis geplaatst voor proefdraaien als alle onderdelen zoals turbo...brandstofpomp enz enz...overgeplaatst zijn...



bananacreek



Altijd makkelijk een stevige dakspanten... :thumb: :happy:



Beste monteur in Dumaguete naar mijn mening en zeer vriendelijk en ook de helper.... :thumb: