Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: Pinocchio op vrijdag  8 mei 2015, 13:37:00
In tweetalig Belgie is een Malinois een Mechelse herdershond.

http://www.hondencentrum.com/hondenrassen/mechelse-herder/

Ok...dank...Een Mechelaar dus.... :lachen: :thumb:

Ja, inderdaad ...Belgen zijn altijd vriendelijk gezind........ :lachen: :denk: :denk:

bananacreek

Hier was ik van de week bij een forumlid en die heeft  :smiley-philippines: Dalmatiers en één van de mannekes werd jaloers en dat werd daar een waar gevecht en ik zei tegen dat lid......."Je moet hier niet als vreemde inbreker komen in het midden van de nacht...je wordt verscheurd".... :lachen:

Deze foto's waren genomen in de goede oude tijd met Sir Snaps................ :thumb:


Snaps (ex-Maffia).....(gepensioneerd).....nu sedert ongeveer een jaar dood...fijne hond..ware vriend en vraagt nooit om geld.... :thumb:. :ripba8: :ripba8:


Pinocchio


Pinocchio

@ Bananacreek,

Heb jij Waleson nog gekend?

Waleson was een Nederlander die lange tijd een plantage had geleid in Basilan en met pesioen naar Dumaguete was verhuist.

De man hoorde niet al te goed en had altijd problemen met zijn hoorapparaat.

Naast zijn vrouw Lisa had hij 5 kinderen, 3 meisjes en 2 zoons (Bart en Butch) een tweeling.

Op een dag had zijn vrouw buikpijn en samen trokken ze naar de doctor.

Toen de doctor Lisa had onderzocht zei de doctor to Waleson:"Your wife has a tumor"

"What" riep Waleson die het niet goed had verstaan "two more???????????"

De man is intussen reeds zo'n 20 jaar overleden, maar Lisa zag ik begin dit jaar nog in Dumaguete.

bananacreek


bananacreek

Citaat van: Pinocchio op vrijdag  8 mei 2015, 14:01:24
@ Bananacreek,

Heb jij Waleson nog gekend?

Waleson was een Nederlander die lange tijd een plantage had geleid in Basilan en met pesioen naar Dumaguete was verhuist.

De man hoorde niet al te goed en had altijd problemen met zijn hoorapparaat.

Naast zijn vrouw Lisa had hij 5 kinderen, 3 meisjes en 2 zoons (Bart en Butch) een tweeling.

Op een dag had zijn vrouw buikpijn en samen trokken ze naar de doctor.

Toen de doctor Lisa had onderzocht zei de doctor to Waleson:"Your wife has a tumor"

"What" riep Waleson die het niet goed had verstaan "two more???????????"

De man is intussen reeds zo'n 20 jaar overleden, maar Lisa zag ik begin dit jaar nog in Dumaguete.

Ja....Lisa beweerde  vroeger eerst dat het uw schuld was dat Waleson een hartaanval kreeg na het duwen van de easyride....ze zei dat u moest duwen en Marinus Waleson in de cabine zou moeten zitten. :lachen:

De tweeling broers zijn nu afgestudeerd en ik dacht dat Butch nu in Amerika of waar dan ook werkt ...

Twee van de dochters waren getrouwd maar nu separated en de oudste is nu zeer dik  maar nog vriendelijk en ik zag haar gisteren nog en werkte voor een lawyer...wat er met de dochter gebeurd is die ik wilde versieren (Maryjane) weet ik niet....

Lisa zie ik af en toe nog wel eens in de stad en ze is zeer trots op Bart en Butch......

Ik kan me herinneren dat Lisa financiele problemen had want de AOW van Waleson werd gestopt na zijn dood en dat wilde zij NIET begrijpen...en is toen met het vliegtuig in plaats van met het schip naar Makati gegaan om dat te bespreken op de Ned. ambassade maar durfde niet verder te gaan omdat de security guard te streng was.... :lachen:



Correct....voor 1946 was Waleson een KNIL officier in Ned. Indonesie waar hij doof werd van al het kanon gebulder.....vandaar kwam hij in Basilan en werd manager van de Goodyear rubberplantage waar hij zijn huishoudster Lisa trouwde en daar ook degelijk spijt van kreeg.....

Ik ontmoette hem voor het eerst toen hij bij de RCPI moest bellen naar Nederland (hij zou daar ook no een ex- vrouw en zoon hebben?) in NIEVES store tegenover EVER theater waar al de blanken zaten elke dag....naast Cang's.

Ik vond hem een vriendelijke man en heeft op verschillende adressen gewoond en had driemaal een huis gebouwd....eerste naast de luchthaven....toen in Bantayan waar ik mijn ex voor het eerst ......(ik huurde toen een kamer van hem)... en daarna in the Banilad subdivision waar hij stierf....maar hij heeft het financieel vaak niet makkelijk gehad omdat Lisa een gat in haar hand had............ :lachen: :jajaja:

Die rubber plantation in Basilan bestaat nog steeds...........


Pinocchio

Citaat van: bananacreek op vrijdag  8 mei 2015, 14:25:18


Ik ontmoette hem voor het eerst toen hij bij de RCPI moest bellen naar Nederland (hij zou daar ook no een ex- vrouw en zoon hebben?) in NIEVES store tegenover EVER theater waar al de blanken zaten elke dag.

Hij had (minstens?) 2 zonen bij zijn eerste Nederlandse vrouw.

1 heb ik in Belgie ontmoet kort nadat Waleson in de Filippijnen overleden was (ik was in Belgie toen hij overleed)

De 2de zoon kwam enkele jaren geleden in Bacong op bezoek met de helft van de tweeling maar ik weet niet of het nu Bart of Butch was.

bananacreek

Citaat van: Pinocchio op vrijdag  8 mei 2015, 15:08:34
Citaat van: bananacreek op vrijdag  8 mei 2015, 14:25:18


Ik ontmoette hem voor het eerst toen hij bij de RCPI moest bellen naar Nederland (hij zou daar ook no een ex- vrouw en zoon hebben?) in NIEVES store tegenover EVER theater waar al de blanken zaten elke dag.

Hij had (minstens?) 2 zonen bij zijn eerste Nederlandse vrouw.

1 heb ik in Belgie ontmoet kort nadat Waleson in de Filippijnen overleden was (ik was in Belgie toen hij overleed)

De 2de zoon kwam enkele jaren geleden in Bacong op bezoek met de helft van de tweeling maar ik weet niet of het nu Bart of Butch was.

Ik was iets fout..... want hij heeft ook nog op Nieuw Guinea (op Sorong dacht ik) gezeten voordat de Hollanders daar weg getrapt werden (onder invloed van de Amerikanen?)

Hij had toen beter deze huishoudster kunnen kiezen?......... :thumb: :happy:



boldy

Wat betreft een dubbel dak snap ik niet dat er niet veel meer mensen een nipa roof boven hun bestaande dak doen.
Het lijkt mij toch zo dat het heel veel scheelt kwa warmte binnenshuis en een nipa dak hoeft tocht niet zoveel te kosten dacht ik.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

louis

Citaat van: boldy op vrijdag  8 mei 2015, 17:04:52
Wat betreft een dubbel dak snap ik niet dat er niet veel meer mensen een nipa roof boven hun bestaande dak doen.
Het lijkt mij toch zo dat het heel veel scheelt kwa warmte binnenshuis en een nipa dak hoeft tocht niet zoveel te kosten dacht ik.

Dan zou je op je bestaande platendak een raster moeten maken . Dus gaten boren door je dak om het toch een beetje fatsoenlijk vast te leggen.
Het is waar dat zo,n strooien dak de meeste isolatie en geluiddempd is