Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: Tinulang_Manok op woensdag  6 mei 2015, 14:10:32
Citaat van: bananacreek op woensdag  6 mei 2015, 13:59:27
Waarom zitten die planken tegen de boom?....zodat de honden niet tegen de boom kunnen pissen?............. :weetikniet: :weetikniet:

Wat een vreemd land toch Nederland.... :lachen: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:




Dat is om te voorkomen dat de boom beschadigd raakt tijdens de werkzaamheden :hoedjeaf:

Ok...nu zie ik het.....dank u...dus de kraan of wat dan ook die er naast staat zou tegen de boom kunnen rijden... :lachen: :lachen: :jajaja: :jajaja:

bananacreek



AMERSFOORT -
Twee personen zijn woensdagmiddag dodelijk geraakt door de bliksem in een park in Amersfoort.


Dat meldt Veiligheidsregio Utrecht. De slachtoffers bevonden zich rond 14.30 uur in het Park Randenbroek in het zuiden van Amersfoort terwijl het onweerde. Op dat moment trok er een felle regen- en onweersbui over Amersfoort.
De bliksem trof de twee slachtoffers en verwondde hen ernstig. Een reanimatieteam was onderweg, maar hun hulp mocht niet meer baten. De twee zijn aan hun verwondingen overleden.

Gevaarlijk
Bliksem is een van de gevaarlijkste weersverschijnselen. Het gevaar om persoonlijk getroffen te worden is relatief gering. Maar dat de gevolgen ernstig kunnen zijn, bleek woensdag in Amersfoort waar twee mensen de dood vonden door blikseminslag.
Volgens het KNMI komen in Nederland gemiddeld een of twee mensen per jaar door het natuurverschijnsel om het leven. Vroeger, toen er minder afleiders waren, waren dat er waarschijnlijk meer. Hoeveel gewonden vallen is niet precies bekend. Er zijn ook indirecte slachtoffers doordat een boom omvalt of brand uitbreekt.
30.000 graden
Bliksem is ontlading tussen een elektrisch geladen wolk en de aarde. Tussen of in een wolk kan het ook weerlichten. De temperatuur stijgt tot ongeveer 30.000 graden Celsius en de spanning loopt in de miljoenen volts, meldt het KNMI. Ter vergelijking: uit het stopcontact komt 220 volt en dat kan al dodelijk zijn.

Source: http://www.telegraaf.nl/

Lightning Bantayan Island (Cebu)


In de 37 jaar dat ik hier ben verbannen heb ik maar weinig verhalen gehoord van mensen die door den bliksem stierven....maar in Dumaguete city zijn er bepaalde gedeeltes (bijvoorbeeld vlak achter het Police Staion) waar vaker problemen met bliksem zijn als op andere plaatsen....maar het aantal "thunderstorms" valt toch wel mee vind ik.....vergeleken met al de bliksem die je in de bergen ziet vanhieruit...........

Internet (Philippines)

jamietagabundok

Citaat van: bananacreek op woensdag  6 mei 2015, 14:12:50
Citaat van: Tinulang_Manok op woensdag  6 mei 2015, 14:10:32
Citaat van: bananacreek op woensdag  6 mei 2015, 13:59:27
Waarom zitten die planken tegen de boom?....zodat de honden niet tegen de boom kunnen pissen?............. :weetikniet: :weetikniet:

Wat een vreemd land toch Nederland.... :lachen: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:




Dat is om te voorkomen dat de boom beschadigd raakt tijdens de werkzaamheden :hoedjeaf:

Ok...nu zie ik het.....dank u...dus de kraan of wat dan ook die er naast staat zou tegen de boom kunnen rijden... :lachen: :lachen: :jajaja: :jajaja:


Precies bananacreek,  I  :smiley-philippines:  liggen ze niet wakker van een boompje meer of minder, maar als in  :nederlandsevlag:  een aannemer een boom van dit formaat aan gort rijd, loopt de schade al gauw in de tienduizende Euro,s voor een volwassen boom.

Dat zou wel meevallen als die aannemer een jong boompie van een paar 100 euro mocht terug planten, maar nee ze gaan uit van de waarde van de volwassen boom die in de vernieling is geholpen   :negatief:

 

bananacreek

Zo ver zo goed....die gaat weer naar boven.... :thumb: :happy: :run: :run:



http://kidlat.pagasa.dost.gov.ph/

Want ik moet naar de bergen volgende week met het surveyteam van de Noreco voor de Primary Line Extension.... :denk:

Maar rij niet met hun mee maar ga zelf op de dienstmotor............ :denk: :denk: :crazy: :crazy: :ripba8: :ripba8: :run: :run:


bananacreek

.

Ge zijt Hartstikke gek Rutteman.............. :jajaja: :lachen: :crazy: :crazy:

Ik kom terug in de politiek en er zulen vele veranderingen gaan komen.........zegt het voort... :jajaja: :jajaja:





Den Geschiedenis gaat zich herhalen.......Rutteman.....

[embed=640,525]<iframe width="420" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/XYfziBIZZdA" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> [/embed]

bananacreek



Deze hieronder is ook TROEP...@P220.. :jajaja: :jajaja: :negatief: :negatief:



Beter een gewone fietspomp kopen....



Ik zit nu in de fietspompen midlife crisis............... :denk: :denk: :negatief: :negatief: :negatief: :ripba8: :ripba8:

bananacreek


bananacreek

Dak ventilators en deze kosten nu in de buurt van 3600 pesos inlc. instalation.......... :jajaja:

Scheelt toch wel een 5-6 graden bij mij thuis maar ik hen een veel kleinere op zolder...


bananacreek


bananacreek