Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Donnie

De weegpunten in het wegdek van diverse Europese landen telt volgens mij het aantal assen. Zo hoorde ik tenminste dat vrachtwagens weleens in Duitsland (komend vanuit Nederland) die extra as optrekken om zo het systeem te foppen dat er minder gewicht is (want minder assen).

Cobra

In Nederland word het gewicht geregistreerd en het kenteken zodat je direct van de weg geplukt word als je meer dan 50 ton weegt.

Heb je dan ontheffing voor een hoger gewicht word je niet gestopt, want dat zien ze meteen aan het kenteken..

Het is mogelijk dat duitsland het aantal assen telt  vanwege de MAUT, de kilometerheffing.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

VrachtautoWegen van het vrachtverkeer
Weegpunten

Het vrachtverkeer wordt gewogen bij de weegpunten die in de hoofdwegen zijn aangebracht. Vrachtverkeer wordt automatisch gewogen als het over zo'n weegpunt heen rijdt. Het heet een 'weigh in motion data-inwinstation'. Van elke vrachtwagen met of zonder aanhanger, of combinatie van truck en oplegger, worden data verzameld: de weegdata en foto's van kentekens.

Hoe wordt vastgesteld dat het voertuig overbeladen is?
De computer vergelijkt per voertuig het gewogen gewicht met het toegestane gewicht. Het gaat om:
- het totaalgewicht: dat mag niet hoger zijn dan 50 ton
- het kentekengewicht: het maximale gewicht dat is toegestaan voor dit kenteken
- de toegestane asdruk per as: ook dit is bekend via het kenteken.
De kentekengegevens komen uit het kentekenregister van RDW, de voormalige Rijksdienst voor het Wegverkeer. Om onnauwkeurigheid van het weegsysteem te compenseren wordt 15% afgetrokken van de weging.

Hoe komt de inspectie aan mijn gegevens?
Uw kenteken wordt gefotografeerd via camera's boven de weg bij het weegpunt. Dat kenteken is in het register van de RDW (de voormalige Rijksdienst voor het Wegverkeer) gekoppeld aan naam- en adresgegevens van de kentekenhouder. De kentekenhouder is degene die de brief krijgt van de inspectie als het bedrijf in de 'top 100' valt.
Die geselecteerde bedrijven krijgen een overzicht toegestuurd van de overschrijdingen en de schade die ze daarmee de maatschappij toebrengen. Denk aan de kosten voor reparatie van het wegdek en de files die daardoor ontstaan. Die 'fictieve last' staat uitgedrukt in euro's.
De bedrijven krijgen 3 maanden de tijd om die last terug te brengen. In die tijd krijgen ze iedere maand een brief met een overzicht van de afgelopen periode (het wordt steeds over een voortschrijdende periode van 3 maanden bekeken).



BRON
Website over de PH of je het nu gelooft of niet.  :atyourservice:

bananacreek

Toch correct MEDALLA





Enigste Medalla wat ik op internet kan vinden......... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:


bananacreek


bananacreek









Mijn idee: Malaysia, Singapore, China, Indonesia, Phillipines, Thailand...............STAY AWAY FROM DRUGS

Zo niet..... :ripba8: :ripba8: :jajaja:

De meesten beweerden gedurende hun rechtzaak dat ze onschuldig waren en erin geluisd waren door anderen....dat zeggen ze allemaal..... :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :denk: :denk:

Wel snel goed geld willen verdienen en dan ook niet huilen als je toch gepakt wordt..... :denk: :denk:

bananacreek


bananacreek


jamietagabundok

Zo denk ik er ook over, Azie en drugs= russische roulette.    In  :smiley-philippines:  word ook marihuana planten als zeer gevaarlijk gezien, terwijl dat in  :eu:nog onder de soft drugs valt.   Maar men kent het onderscheid tussen soft en hard drugs niet, en houd nauwelijks rekening met gebruikers hoeveelheden, of handels hoeveelheden.   :negatief:   Ik zeg altijd kan je niet die paar weken dat je daar ben zonder, blijf er dan weg  :daag:

Amice

Citaat van: bananacreek op zaterdag 25 april 2015, 13:30:12








Mijn idee: Malaysia, Singapore, China, Indonesia, Phillipines, Thailand...............STAY AWAY FROM DRUGS

Zo niet..... :ripba8: :ripba8: :jajaja:

De meesten beweerden gedurende hun rechtzaak dat ze onschuldig waren en erin geluisd waren door anderen....dat zeggen ze allemaal..... :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :denk: :denk:

Wel snel goed geld willen verdienen en dan ook niet huilen als je toch gepakt wordt..... :denk: :denk:

Nou er zijn anders voorbeelden genoeg van gebeurtenissen waar de filipina of beschuldigde geen  moer aan kan doen.

Zo was er een filipna die in singapore werkte al meerdere jaren maar waarvan de baas zijn werk verloor (japanees) plotseling ontdekte de vrouw des huizes enkel van haar juwelen tussen de spullen van de filipina en die had toen de keuze; of je bekent en je wordt gedeporteert of je ontkent en je gaat jaren de bak in.

Aangaande drugs zijn er m.i. ook veel te veel koffers in omloop met ritsen die met een simpele ballpen geopent kunnen worden ook al zitten er hangsloten op. kwestie van enkele seconden om die te openen drugs er in te stoppen en met een simpele zip de rits weer te sluiten.  de eigenaar(meestal een onervaren reiziger zoals bv. een nanny) van de koffer is de pineut als ze het ontdekken. Ontdekken ze het niet doen de daders dezelfde truuk bij arrival maar dan om de drugs er weer uit te halen.

Die koffers zouden allang verboden moeten zijn want lang niet iedereen weet dat het beter is om zo een koffer te sealen. Nog afgezien van het feit dat het ook niet overal mogelijk is.
Maar vooral hier in de phils liggen de winkels vol met voornamelijk enkel dat soort koffers.

Het is niet allemaal zo zwart wit als de veroordelingen in dat soort landen doen vermoeden.
Als ik de foto's zo bekijk dan denk ik niet dat ze in dit geval met een geraffineerde drugsmokkelaarster te maken  hebben


Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

Citaat van: Amice op zaterdag 25 april 2015, 13:48:17
Citaat van: bananacreek op zaterdag 25 april 2015, 13:30:12








Mijn idee: Malaysia, Singapore, China, Indonesia, Phillipines, Thailand...............STAY AWAY FROM DRUGS

Zo niet..... :ripba8: :ripba8: :jajaja:

De meesten beweerden gedurende hun rechtzaak dat ze onschuldig waren en erin geluisd waren door anderen....dat zeggen ze allemaal..... :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :denk: :denk:

Wel snel goed geld willen verdienen en dan ook niet huilen als je toch gepakt wordt..... :denk: :denk:

Nou er zijn anders voorbeelden genoeg van gebeurtenissen waar de filipina of beschuldigde geen  moer aan kan doen.

Zo was er een filipna die in singapore werkte al meerdere jaren maar waarvan de baas zijn werk verloor (japanees) plotseling ontdekte de vrouw des huizes enkel van haar juwelen tussen de spullen van de filipina en die had toen de keuze; of je bekent en je wordt gedeporteert of je ontkent en je gaat jaren de bak in.

Aangaande drugs zijn er m.i. ook veel te veel koffers in omloop met ritsen die met een simpele ballpen geopent kunnen worden ook al zitten er hangsloten op. kwestie van enkele seconden om die te openen drugs er in te stoppen en met een simpele zip de rits weer te sluiten.  de eigenaar(meestal een onervaren reiziger zoals bv. een nanny) van de koffer is de pineut als ze het ontdekken. Ontdekken ze het niet doen de daders dezelfde truuk bij arrival maar dan om de drugs er weer uit te halen.

Die koffers zouden allang verboden moeten zijn want lang niet iedereen weet dat het beter is om zo een koffer te sealen. Nog afgezien van het feit dat het ook niet overal mogelijk is.
Maar vooral hier in de phils liggen de winkels vol met voornamelijk enkel dat soort koffers.

Het is niet allemaal zo zwart wit als de veroordelingen in dat soort landen doen vermoeden.
Als ik de foto's zo bekijk dan denk ik niet dat ze in dit geval met een geraffineerde drugsmokkelaarster te maken  hebben

Ja...daar had ik even niet goed bij nagedacht toen ik dit plaatste....als MULE gebruikt worden door wie dan ook ........