Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Snij de uiteinden van de spruitjes kruislings in  om ze minder bitter te laten smaken voeg na het afgieten en klontje boter toe en laat die smelten alvorens nootmuskaat toe te voegen. 
Eet smakelijk
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

boldy

Amice bij mijn weten snijden ze de spruiten kruislings om ze sneller gaar te laten worden  :jajaja:  Ik zou het vreemd vinden dat ze daarom minder bitter zouden worden  :weetikniet:
Ik eet spruiten gekookt en dan een kaassaus erover
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Amice

Dat is een ander voordeel want het water komt dieper in de spruit kookt dus sneller maar verminderd ook de bitterheid.
Een spruit is echter pas een spruit als het bitter smaakt.

En ja kass of andere variaties zijn ook lekker.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

Citaat van: LMBen op vrijdag 10 april 2015, 19:51:29
In de supermarkt van Ayala zijn spruitjes te koop.
Wel diepvries maar lekker en niet duur 250gr voor 139peso als ik goed herinner.
Meestal in de vriezer tegenover de vlees counter.

Ik kom nog maar een keer of twee per jaar in Cebu city.....heb geen zin meer in reizen...vertaald ...ben te lui geworden om te reizen..... :jajaja:...maar moet wel in juni om de ACR- Card te vernieuwen....




bananacreek

Ik hou het maar bij de havermout...niet zoveel werk...maar dank voor de reacties.... :lachen: :thumb: :happy:

Heb twee weken geleden havermout pudding met rozijnen gemaakt...... :thumb: :thumb: :happy: :happy:

En ook pineapple tidbits er doorheen.......... :thumb: :happy:

bananacreek


bananacreek


bananacreek

Citaat van: boldy op zaterdag 11 april 2015, 10:46:50
Amice bij mijn weten snijden ze de spruiten kruislings om ze sneller gaar te laten worden  :jajaja:  Ik zou het vreemd vinden dat ze daarom minder bitter zouden worden  :weetikniet:
Ik eet spruiten gekookt en dan een kaassaus erover

Nu lees ik het pas....KAAASSAUS?....................... :negatief: :negatief: :ripba8: :ripba8: :ripba8: :ripba8: :ripba8: :run: :run: :run: :run: :run: :run:

Vroeger liep ik van huis weg toen mijn grote broer mij kaas wilde laten eten................... :negatief: :negatief: :run: :run: :run: :run: :run: :run: :run:

Mijn rantsoen: Twee rollen dubbelzoute drop van het geld wat ik elke zaterdagmiddag van mijn opoe kreeg....dubbeltje per week (1953)

Kwam niet verder dan Krommenie  ...toen was het noodrantsoen op...toen reed ik weer op de fiets naar huis en verstopte me in het kolenhok....... :crazy: :crazy:.. :jajaja:




bananacreek

.

Wat zullen zijn ouders blij zijn.................. :happy: :happy:

Zou ik ook in aanmerking kunnen komen ?.......... :weetikniet: :weetikniet:

bananacreek

Handyman Robinson.....geen ronde kwasten in de   :smiley-philippines: :denk: :denk: :denk:



Tenzij deze van Buffalo...maar zo hard als een wc borstel.... :lachen: :lachen: :negatief: :negatief: