Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Citaat van: bananacreek op woensdag 18 maart 2015, 09:32:56
Nog een voorbeeld.............

http://m.olx.ph/index.php/view+classifieds/id/69265434/L4W+Ram+Pump+Model+RP75+or+RP75H?referralKeywords=ram+pump+for+sale

Dit word al een aantal jaren over de hele wereld gebruikt (meestal derde wereld landen) ....maar ik hoorde daarvan al een aantal jaren geleden dat het principe van een "RAM-PUMP" veel in de "BUSH"  van Australia gebruikt werd....maar verder nooit meer aan gedacht..vanwege het drankprobleem.... :drunk: :drunk:.... totdat mijn monteur me gisteren een video clip toonde en dat is een geweldig idee voor de bergen en je kan ze voor veel minder geld bouwen als de prijzen hierboven vermeld in de link van OLX...

Toen ze u van de pot rukten is uw uitlaatklep daarbij niet beschadigd?............. :weetikniet: :weetikniet:

Inderdaad normaal gesproken moet er een hoogteverschil zijn om daarbij het water onder de druk van de zwaartekracht het (begin) werk te laten doen, maar zulk een hoogteverschil kan je natuurlijk ook verkrijgen op het platte land zolang je de pomp maar lager instaleert als de waterbron...en dat is in principe eenvoudig...en bij een hoogte verschil van 0,5 - 0,7 meter zou het al moeten werken ...

Maar ik ben geen ingenieur maar alleen een volledig gediplomeerde Klootzak (A,B,C en DII diplomas) (DII komt met reddend zwemmen)... :thumb: :thumb: :run:

Normaal wordt geadviseerd om de toevoer leiding van GI pijp te gebruiken maar op een lange afstand wordt dat peperduur......maar in mijn geval zijn het maar een paar meter.......en de uitdaging is daar om zulks te maken voordat ik zelf de pijp uitga met een Melanoma en dat heb ik misschien nog een zeer kleine kans dat St. Peter on duty is bij den (Oost) Hemelpoort en gaat zeggen......"Ok Kloot deze keer kijk ik door de vingers omdat je goed werk in den bergen hebt afgeleverd.....meld je maar aan bij de gaarkeuken en vraag naar Mohammed.. en dan kun je eeuwig aardappelen schillen"....... :jajaja:

:confused2: :denk: :daag: :negatief: :negatief: :ripba8: :ripba8: :run: :run: :run: :run:





Bedankt voor de uitleg, ik ben niet technisch dus kende het ook niet maar ziet er fantastisch uit.

Mja, als ze het overal gebruiken dan zal dat ook in marokko zijn dus dan ben ik gelukkig niet van de pot gerukt.  :biggrinn:

Afijn ik dacht eigenlijk dat u Meester KlootZak In Ruste was maar ik zit er weer naast, nog volop aan het werk dus.  :happy2:

Mooi project  :thumb:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

Moet nu onder de douche voordat de waterpressure van citywater te laag wordt voor de electric heater...en de footvalve van de electric pump lekt dus kan geen druk opbouwen................... :negatief: :negatief:




Guadalupe

Over de pomp had ik al vaker gehoord en dat hij op Negros ook geinstalleerd is.Hierbij nog een link over De Pomp .

Het is een hollander die daar zit maar ben de naam van de lokatie even vergeten.De man heet Auke.

http://www.aidfi.org/             http://www.hollandtrade.com/media/news/news-archive/index.asp?bstnum=4511&PageIndex=44
Wie lacht niet wie de mens beziet.

klootzakken (voorheen Jens)

mooie uitvinding , heb ergens gelezen dat de pomp het water 100 meter hoger kan krijgen , wel dan moet er toch heel wat gebeuren dacht ik zo.  :thumb:

maar het ding maakt wel een tering herrie , pang pang pang je moet er maar naast wonen  :shoot13lj7: haha daar word je knetter gek van . maar voor in de bergen een super optie. ben er alleen bang voor dat ze hem weg stelen in de bergen als die niet bewaakt word .
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

bananacreek

Citaat van: jens op woensdag 18 maart 2015, 23:53:40
mooie uitvinding , heb ergens gelezen dat de pomp het water 100 meter hoger kan krijgen , wel dan moet er toch heel wat gebeuren dacht ik zo.  :thumb:

maar het ding maakt wel een tering herrie , pang pang pang je moet er maar naast wonen  :shoot13lj7: haha daar word je knetter gek van . maar voor in de bergen een super optie. ben er alleen bang voor dat ze hem weg stelen in de bergen als die niet bewaakt word .

Dan bouw ik er een bunker omheen.............. :denk: :jajaja: :jajaja:


bananacreek


bananacreek

Iets naar beneden op P31.50.....

Was het maar waar dat die electric posts op die wagen voor barangay Canhatap in Tanjay city bedoeld waren...maar we moeten waarschijnlijk nog even flink vechten tegen de geile politics corruptie voordat ze hun beloftes uitvoeren...... :explotieren: :explotieren: :explotieren:


bananacreek


bananacreek

Corregidor...ben ik nog nooit geweest...zal er ook nooit komen denk ik............. :denk: :denk:




















bananacreek