Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Pinocchio


jiggy

Citaat van: Pinocchio op zaterdag  7 februari 2015, 08:49:54
Citaat van: jiggy op zaterdag  7 februari 2015, 08:40:17
Misschien nog goed, want het is steeds zo'n karwei die inkt van mijn scherm te verwijderen !  :lachen: :biggrinn: :applaus:

Misschien dit:

http://housekeeping.about.com/od/stainremoval/a/inkstains.htm

En zo glijden we verder af in "gelul", en gaat de oorspronkelijke vraag verloren.
Zoals steeds vaker op dit forum, helaas...
Pak u nog een pint, Pinocchio! Ik moet verder, nog boodschappen doen.

Rich

Citaat van: jiggy op zaterdag  7 februari 2015, 10:18:08
Citaat van: Pinocchio op zaterdag  7 februari 2015, 08:49:54
Citaat van: jiggy op zaterdag  7 februari 2015, 08:40:17
Misschien nog goed, want het is steeds zo'n karwei die inkt van mijn scherm te verwijderen !  :lachen: :biggrinn: :applaus:

Misschien dit:

http://housekeeping.about.com/od/stainremoval/a/inkstains.htm

En zo glijden we verder af in "gelul", en gaat de oorspronkelijke vraag verloren.
Zoals steeds vaker op dit forum, helaas...
Pak u nog een pint, Pinocchio! Ik moet verder, nog boodschappen doen.

:thumb:
Gelul ja, idd en ik voeg daar nog gezeur aan toe  :jajaja:
Rich de Nederbelg.

Amice

Manila bulletin is ook online met nieuws te lezen, wel geen volledige krant maar toch.

ebupacificair.com.ph

Daarnaast kan men zich gratis inschrijven voor ABS-CBN news via facebook.

Zo ook de inquirer.

http://www.inquirer.net/

Bananacreek doet niets anders dan de krantekop onder de aandacht brengen,hetgeen niets meer is dan een signaal afgeven wat er vandaag actueel is.
Dat heeft niet altijd of zelfs vaak niets met Dumaguete te maken maar ik denk meer bedoeld als een mededeling van wat er leeft.

Iedereen heeft zo zijn eigen interesses en het is dus onmogelijk om die allemal in een topic uit te spitten.
Edoch met  de plaatsing van de krantekop kan een ieder verder bepalen of ze in dat onderwerp willen duiken of niet en daar zijn andere sites genoeg voor.

Het  :nederlandsevlag: :belgiesmiley: nieuws staat hier immers ook niet vermeldt bezijdens onderwerpen daaruit wat relevant is voor expats of met de Phils te maken heeft, danwel wat als discussie opgeworpen kan worden maar dat geldt evenzeer voor Filippijnse onderwerpen.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

jiggy

Citaat van: Amice op zaterdag  7 februari 2015, 10:22:20

Bananacreek doet niets anders dan de krantekop onder de aandacht brengen,hetgeen niets meer is dan een signaal afgeven wat er vandaag actueel is.
Het  :nederlandsevlag: :belgiesmiley: nieuws staat hier immers ook niet vermeldt bezijdens onderwerpen daaruit wat relevant is voor expats of met de Phils te maken heeft, danwel wat als discussie opgeworpen kan worden maar dat geldt evenzeer voor Filippijnse onderwerpen.



Bedankt Amice, om dan toch eens een zinnig antwoord te willen formuleren.
Het topic van Bananacreek is ongetwijfeld een van de "rijkste" van dit forum, doch zoals ik zei (zoals ik het ervaar)
Gaat het nut van het posten van een krantenkop  aan mij voorbij. Men kan immers vaak niet eens uitmaken waarover het gaat.
Het verder "uitspitten"... is al even lastig. De online versies van de krant geven immers ook vaak niet meer dan een kop, geen artikel...
NL of B artikels daarentegen gaan hier steevast gepaard met een link naar die krant. Daar kan men wel meer info halen, mijns inziens..
Maar zoals ik aangaf...  ik gaf enkel mijn ervaring mee.. Het kan aan mij liggen uiteraard...
Dan bij deze ,... sorry voor de "topic vervuiling"...

Luke

Citaat van: jiggy op zaterdag  7 februari 2015, 11:24:50
Citaat van: Amice op zaterdag  7 februari 2015, 10:22:20

Bananacreek doet niets anders dan de krantekop onder de aandacht brengen,hetgeen niets meer is dan een signaal afgeven wat er vandaag actueel is.
Het  :nederlandsevlag: :belgiesmiley: nieuws staat hier immers ook niet vermeldt bezijdens onderwerpen daaruit wat relevant is voor expats of met de Phils te maken heeft, danwel wat als discussie opgeworpen kan worden maar dat geldt evenzeer voor Filippijnse onderwerpen.



Bedankt Amice, om dan toch eens een zinnig antwoord te willen formuleren.
Het topic van Bananacreek is ongetwijfeld een van de "rijkste" van dit forum, doch zoals ik zei (zoals ik het ervaar)
Gaat het nut van het posten van een krantenkop  aan mij voorbij. Men kan immers vaak niet eens uitmaken waarover het gaat.
Het verder "uitspitten"... is al even lastig. De online versies van de krant geven immers ook vaak niet meer dan een kop, geen artikel...
NL of B artikels daarentegen gaan hier steevast gepaard met een link naar die krant. Daar kan men wel meer info halen, mijns inziens..
Maar zoals ik aangaf...  ik gaf enkel mijn ervaring mee.. Het kan aan mij liggen uiteraard...
Dan bij deze ,... sorry voor de "topic vervuiling"...

Jiggy, Dat jij die krantenkoppen niet begrijpt is normaal. Jij woont niet in de PH.
Degene die hier wonen en een beetje met de lokale (wan)toestanden mee zijn weten wel waar het over gaat.
Meestal gaat over corruptie en wantoestanden bij overheidsinstellingen.
En natuurlijk ook over Miss PH of Miss Universe of eender welk evenement dat aandacht trekt in het buitenland.

Ik koop geen lokale krant maar ik vind die krantenkoppen van Creek best genietbaar.

Amice

Citaat van: jiggy op zaterdag  7 februari 2015, 11:24:50
Citaat van: Amice op zaterdag  7 februari 2015, 10:22:20

Bananacreek doet niets anders dan de krantekop onder de aandacht brengen,hetgeen niets meer is dan een signaal afgeven wat er vandaag actueel is.
Het  :nederlandsevlag: :belgiesmiley: nieuws staat hier immers ook niet vermeldt bezijdens onderwerpen daaruit wat relevant is voor expats of met de Phils te maken heeft, danwel wat als discussie opgeworpen kan worden maar dat geldt evenzeer voor Filippijnse onderwerpen.



Bedankt Amice, om dan toch eens een zinnig antwoord te willen formuleren.
Het topic van Bananacreek is ongetwijfeld een van de "rijkste" van dit forum, doch zoals ik zei (zoals ik het ervaar)
Gaat het nut van het posten van een krantenkop  aan mij voorbij. Men kan immers vaak niet eens uitmaken waarover het gaat.
Het verder "uitspitten"... is al even lastig. De online versies van de krant geven immers ook vaak niet meer dan een kop, geen artikel...
NL of B artikels daarentegen gaan hier steevast gepaard met een link naar die krant. Daar kan men wel meer info halen, mijns inziens..
Maar zoals ik aangaf...  ik gaf enkel mijn ervaring mee.. Het kan aan mij liggen uiteraard...
Dan bij deze ,... sorry voor de "topic vervuiling"...

Tja, het kan verkeren, maar de enige die een antwoord kan geven is creek zelf en wellicht heeft hij een oplossing. :weetikniet:
Ik waardeer de krantenkoppen wel want ook ik lees amper de dagbladen hier, maar deel desalniettemin gedeeltelijk wel je mening dat het soms te summier is om een beeld te kunnen vormen maar met een beetje kennis van hier en een rijke fantasie kom je een heel eind om het toch enigszins juist te interpreteren.

De politici hier zijn niet zo verschillend met die van het westen en vooral nu met griekenland zie ik een hoop vergelijkingen opgaan met hier.  :lachen:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

josv

Citaat van: Amice op zaterdag  7 februari 2015, 12:03:57

Tja, het kan verkeren, maar de enige die een antwoord kan geven is creek zelf en wellicht heeft hij een oplossing. :weetikniet:

Waarom zou ie ? Hij is toch geen correspondent ? Kranten lees ik hier ook niet (meer). Hoogstends wat lokaal nieuws op de site van http://www.sunstar.com.ph. Helaas zijn de kranten net zo als de nieuwszenders : headlines in Engels en als het echt spannend gaat worden beginnen ze weer te koeterwalen in Tagalog en dan weet ik nog niks  :weetikniet:

Ik klaag niet maar als dan de volgende dag Creek met een verse krantekop komt ben ik weer een stuk wijzer geworden  :biggrinn:

Je zou zeggen : laat je vrouw het nieuws dan voor je vertalen maar die heeft ook wel wat beters te doen dan mijn persoonlijke tolk te spelen. Alleen op zondagmorgen wanneer onze burgervader z'n wekelijkse tv-intervieuw geeft moet ze erbij blijven. Want dat gaat meestal gepaart met een hoop : BEEP, fu......BEEP.....ng ect. ect  :happy:

Gewoon doorgaan zo Creek !!  :thumb:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

bananacreek

Verdorie dat wordt weer een drukke avond.......kranten...honing ellende.... en zonnebrillenellende...........en heb geen brood meer in huis.... :negatief: :negatief:

Krantenkoppen:

Allereerst natuurlijk eerlijk blijven:.....om het papier op te vullen om zo snel mogelijk aan de million postings te komen.... en dan met pensioen te kunnen gaan.... :lachen: :lachen:.... :happy: :happy: :happy:

Geen foto's meer ...dan maar krantenkoppen...wel geen lokale kranten maar ze stonden in ieder geval in Dumaguete te koop....dus niet.... :offtopic: :offtopic:

Betreffende het vervuilen van dit topic......dit topic kan niet vervuild worden.....stainless steel.... :lachen:

Maar het is altijd leuk om gewoon even te zien in een "wink"...."What are the headlines today?"....hoeveel zijn er vandaag vermoord ...is er een nieuw zakkenvullers scandal....?

Ik koop en lees die kranten normaal niet en het interesseert me niet al teveel wat er daar in Manila is gebeurd....ik bergijp de vraag van het geachte forumlid Jiggy wel maar dat zou me teveel werk gaan kosten terwijl je die kranten hier (speciaal de headlines en aanverwante stories) gratis on-line kan lezen............

Soms komen de headlines zo over om er een korte opmerking of aanverwante foto bij te plaatsen.......tot 1987 kocht ik wel twee kranten elke dag en las ze helemaal uit en de asbak was vol daarna...totdat ik in 1987 een hartaanval kreeg en ik kon nog net in de wagen springen (Corolla 1982) (gekocht van Mr. $ Mrs. Yee in Bacong omdat ze me 60 duizend pesoso schuldig waren en ze hadden geen cash geld meer) en me eigen naar het ziekenhuis racen (als een gek zonder zwaailicht) en na ontslag uit het ziekenhuis gelijk een SM beer en een pakje sigaretten............ :lachen: :ikkeniebegrijp: :denk: :stomstomstom: :stomstomstom: :stomstomstom:



Wie een echte Klootzak wil worden (met een grote K) kan bij mij in opleiding voor het A-brevet ...en voor het B-Brevet moet je toch wel van goede huize komen om dat te kunnen halen.... :denk: :jajaja: :jajaja:

Mijn Brevetten?

A tot Z......Cum Laude......... :applaus: :applaus: :applaus: :thumb: :happy: :happy: :atyourservice: :atyourservice:

Ik ben op dit moment voorzitter van de Internationale Klootzakken Federatie............ :atyourservice: :atyourservice: :atyourservice:

bananacreek

@ Jiggy:

Ik begrijp uw vraag maar kom daar niet aan toe vanwege andere bezigheden............... :hoedjeaf: :hoedjeaf: