Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: bananacreek op dinsdag 13 januari 2015, 14:56:21
Smoketest (P250) + insurance P1000 + registration P2240...............





Ze weten allerlei foefjes met die appraraten om de klant erdoor te krijgen....gaat online via Manila..... :lachen: :thumb:







Leuk allemaal die smoke tests ...maar waarom rijden er nog zovele vrachtwagens en bussen die rookgordijen leggen?..................


bananacreek


gertve

Hey Creek, wellicht moet je eens iets aardigs over Globe zeggen, zodat je karma anders wordt op dit punt.

Of vraag ik nu iets teveel?  :biggrinn:

bananacreek

Citaat van: gertve op dinsdag 13 januari 2015, 19:35:12
Hey Creek, wellicht moet je eens iets aardigs over Globe zeggen, zodat je karma anders wordt op dit punt.

Of vraag ik nu iets teveel?  :biggrinn:

Af en toe is het een rotzooi hier met Globe en het ellendig is dat je geen hulp krijgt zonder het 173 nummer te bellen of 01 enz enz...voor business connections.

En dan als je zulke nummers draait dan zit er een gast of vrouw daar aan de andere kant van de lijn en dan moet je de stappen volgen zoals die dat aan jou voorleggen...(anders krijg je niemand voor een huisbezoek)....dus maak ik het makkelijk en zeg .....NON OF THE MODEM LIGHTS ARE BURNING.....dus moeten ze wel iemand laten komen...en zo heb ik ze dat ook aangeraden in de disco want de meisjes die daar zitten weten nog minder van computers dan de officiele disco katten.... :jajaja: :jajaja: :lachen:

Ik heb hier nu een 3Mb business connection en downtown hebben ze al 7Mb business connections voor DEZELFDE PRIJS VAN P2405 per maand ....maar de distribution-cabinets in de outer barangays zijn niet "ready" voor snelheden hoger dan 3Mb....... :negatief: :negatief:

Maar vroeger jaren '98 - '2000 gebruikte je hier een inbelkaart en dan kon je als je geluk had een stukje Mp3 downloaden met een snelheid van 2kbs..... :lachen:

Nu download ik met ongeveer maximaal 450-530kbs.....en natuurlijk moet je dit niet met  :eu: vergelijken (of zelfs Manila... :weetikniet: :weetikniet:)....maar na de aardbeving in 2010 is de zaak er toch wel beter op geworden kwa betrouwbaarheid evenals de concurrentie van PLDT.............


bananacreek





Nu hoorde ik tot mijn ver(r)assing....( kan straks niets meer veranderen dus aan u de keuze ...r(r)................) dat er P450 extra moest worden betaald voor "DUPLICATE PLATES" en dat werd mij verteld door een loopjongen van de smoketest zaak......

Dus ging ik naar de LTO en daar werd door het meisje naast de ingang verteld dat zulks was als betaling van de nieuwe kenteken-plates....en op mijn vraag: "Ok mam, where are those plates now?"



Zei zei met een gure glimlach: "Sir those plates are to be manufactured in the Republic of the Netherlands but as of now... there is a small problem regarding the payment for the order....so you will have to pay now and MAYBE you can pickup the plates at the end of the  year......".... :weetikniet: :weetikniet:

"Which year mam?"......"this year sir,............. maybe"

"Ok mam........... but I also paid 50 pesos for the stickers"

"No stickers available sir"...."Just come back in the middle of the year"...."Maybe at that time there will be stickers available for the names A to C"............ :lachen: :lachen: :lachen: :ripba8: :ripba8:

bananacreek

In Bayawan city en Bais city (LTO field offices) zijn er nooit problemen met die stickers geweest maar je kan daar alleen je registratie doen als je ook daar ter plaatse een smoketest laat doen................... :jajaja: :negatief:

Nu las ik ergens dat er ook in Tanjay city een LTO field office is............ :thumb:


bananacreek

Halleluja...Santo Papa is aangekomen.... :happy: :happy: :happy:



Stapt waarempel eerst deze man naar buiten............... :denk:

Does anyone has a problem over here.....?......... :ripba8: :ripba8:


Hier zit hij door het spuigat te te gluren en denkt waarschijnlijk aan het hiernavolgende?.............. :weetikniet: :weetikniet:





Hij ziet er vriendelijker uit als zijn voorganger............ :lachen: :jajaja:

Hi guys...I'm here...where is the bar?.......... :atyourservice: :atyourservice:

bananacreek

Nu vernam ik uit betrouwbare bronnen dat de Pope ook naar Dumaguete city (Why Not & Lake Balinsasayo) wil komen en hij heeft mij getext om wat Chilean reggae te spelen............. :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:



Maar hij vroeg wel eerst om een 20 peso pass a load....... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :negatief: :negatief:

Dit gaat de Popemobil worden op weg naar Lake Balinsasayo.............. :thumb: :thumb:







[embed=425,349]<iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/M5e6btcF8gE" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> [/embed]

bananacreek


bananacreek