Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek



.





Chassis en motor gedeelte gaat gedemonteerd worden van de cabine en die cabine wordt daarna omhoog getakeld en het chassis/motor op de wielen gaat er worden uitgereden en de cabine op schragen gezet............later...en dan de motor wissele n maar eerst de transmission er uit tegelijk met de kapotte motor....

wordt vervolgd...in Januari 2015..

bananacreek

Even naar Thailand (Pattaya Car Stereo Show)... :lachen: :thumb:

[yt=640,505]Yow4ARUzWBc [/yt]

bananacreek

Een Zwitser (Hans) stierf hier een paar dagen geleden in zijne slaap vanwege een "CARDIAC ARREST" en de man was in Manila getrouwd en had een querida hier en was een redelijk rijke zakenman en had een body building school in Dumaguete,...een restuarant in Dauin (daar heb ik nooit van geweten dat een Zwitser een restaurant in Dawin had).....een Culinairy school in Cebu city en een Culinairy school in Manila en nog wat zaken.....52 jaar........ en nu maar de vraag of hij een "will" (testament) had ...zo niet dan zit zijn "echte" vrouw diep in de problemen dacht ik......?   

bananacreek

Een meisje (dj uit de Tiki Bar... Ascano Beach) draaide disco muziek in de Why Not vorige week zaterdag en ze bracht er niets van terecht en werd er na een uur uitgeschopt omdat niemand wilde dansen en op het moment dat collega Al ging draaien was de dansvloer vol..... :lachen: :lachen:

Ze ging toch naar huis met 3000 pesos maar zal daar waarschijnlijk NIET meer terugkomen............. :lachen: :neeneenee:

Niet de manager besloot om de 3000 te betalen maar de blanke eigenaar.....en dat vond ik WEGGEGOOID GELD ...... :negatief: :negatief: :jajaja: :lachen:


Amice

Citaat van: bananacreek op zondag 14 december 2014, 15:27:25
Een Zwitser (Hans) stierf hier een paar dagen geleden in zijne slaap vanwege een "CARDIAC ARREST" en de man was in Manila getrouwd en had een querida hier en was een redelijk rijke zakenman en had een body building school in Dumaguete,...een restuarant in Dauin (daar heb ik nooit van geweten dat een Zwitser een restaurant in Dawin had).....een Culinairy school in Cebu city en een Culinairy school in Manila en nog wat zaken.....52 jaar........ en nu maar de vraag of hij een "will" (testament) had ...zo niet dan zit zijn "echte" vrouw diep in de problemen dacht ik......?   

Hoezo zou zijn "echte" vrouw dan in de problemen komen creek? De kans is groot dat die zaken juist op haar naam staan en dat hij enkel de geldschieter is.  :weetikniet:

Ik zou graag meer willen weten van die laatste bamboe hut, heb je daar meer info van?
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

Ja, natuurlijk daar heeft u gelijk in betreffende de zaken op naam van de "echte" vrouw...daar had ik niet aan gedacht.......... :stomstomstom: :stomstomstom:

Betreffende die bamboo hut daar heb ik niets van want die foto komt van internet....om redenen dat ik zeker WEL een strandhuisje (grafkamer) wilde bouwen in de bergen...en die foto kwam met vele anderen via Google search.... "Bamboo houses"



De tweede foto komt ook van die "search"....



Maar in principe is die "hut" eenvoudig te bouwen en ook het interieur zoals op de tweede foto zou kunnen zolang er maar een paar mensen daar in de bergen zitten die goed met bamboo overweg kunnen...en er waren honderden voorbeelden op Google en hieronder nog twee anderen....


Dit is van een Google afbeeldingen "search":  "bamboo houses vietnam"







Je kan het goedkoop houden maar ook peperduur maken zoals dit hieronder:



Bamboo in de bergen is dan wel een stuk goedkoper @ P20 per lengte (zonder transport) dan in de stad waar je al gauw op 60 pesos komt per lengte (afgeleverd)




bananacreek

#17626
Natuurlijk niet altijd even recht zoals hier.....



Ik kocht gisteren "6x6" x 11feet cocolumber @ P18 per boardfoot......en dat was dan (6x6:12) x 11' xP18 = P504

Maar ik kocht ook (morgen een foto) "2x3"x8' en daar zat rotzooi tussen als je het niet zelf kan uitzoeken em dat is hetzelfde vroeger met de Lawa-an en nu met de Mahogany omdat Lawa-an niet meer verkocht mag worden en de Mahogany is keihard en daar heb je problemen mee om een spijker in te krijgen en komt op ongeveer P32 per boardfoot (dacht ik maar kan ook iets duurder zijn en kan de rekening nu niet vinden want dan moet ik weer een kast open doen en daar word ik moe van.... :lachen: :lachen:)



Als je hier hout koopt bij Duplamilco (geen cocolumber) dan moet je erbij zijn als ze de order klaar maken anders heb je kans dat je met een gedeelte rotzooi komt te zitten (krom getrokken of kapot)...evenals met plywood...uitkijken....

Ook bij het kopen van Gmelina hout moet zelf de rechte stukken uitzoeken of anders NIET kopen..... :jajaja: :jajaja:







Ik zei tegen het meisje dat daar op die cocolumber yard zat...."Your "6x6" is not straight"......she said: "You are wrong Joe...the "6x6" is very straight....you better have your eyes checked".... :lachen: :jajaja: :jajaja:



Of zal ik nu even naar de garage gaan en een foto maken?.......nee..ik ben bang om de geest van mijn ex tegen te komen in het donker..... :negatief: :negatief: :negatief: :ripba8: :ripba8: :ripba8: :crazy: :crazy:

pierrevanwies

 euugh creek,   probeer eens intetikken bij wikipedia het woord 'SHOREA' dan ga je iets meer te weten komen over de verschillen betreffende mahogany,lawa-an,lauan,meranti,shorea enz.... 

bananacreek

Citaat van: pierrevanwies&segers op zondag 14 december 2014, 17:10:55
euugh creek,   probeer eens intetikken bij wikipedia het woord 'SHOREA' dan ga je iets meer te weten komen over de verschillen betreffende mahogany,lawa-an,lauan,meranti,shorea enz.... 

Nee want de dormicum begint te werken en ik krijg honger................... :daag: :daag:

[yt=640,505]AVb7jNPI1gg [/yt]

pierrevanwies

Wou deze foto toch effe kwijt hier op dit topic,ifoto is inmiddels enkele maanden oud....

de pup is komende van lid boomerang waarbij ik nog dank u wel moet zeggen en genomen vlak na aankomst.

    .