Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


bananacreek

Citaat van: bananacreek op zaterdag  6 december 2014, 15:09:07
We gaan nog even verder borduren met het relaas betreffende de Dermapathologist.....

In February 2015 moet ik terug komen en moet een tweede ct-scan result meebrengen.....

Ik zei: "Is this not dangerous to the body...because it will be 2 scans in 4 months?"

Zij zei: "No................ its not dangerous"

Begrijp ik dan weer niet omdat mijn "lijfarts" een week geleden wel vertelde dat teveel ct-scans niet goed is..........kijk zo blijf je dan weer aan de gang......... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Hier meer informatie bertreffende de risico's van X-rays en CT-scans enz....

http://www.health.harvard.edu/newsletters/harvard_womens_health_watch/2010/october/radiation-risk-from-medical-imaging



CitaatA chest x-ray, for example, delivers 0.1 mSv, while a chest CT delivers 7 mSv (see the table) – 70 times as much. And that's not counting the very common follow-up CT scans.

Moet er het mijne nog van weten......nu begrijp ik waarom doctors graag willen dat je je mond dicht houd en niet al teveel vragen stelt..... :jajaja: :jajaja:....... :ripba8: :ripba8:

Kijk hier ook maar eens............... :denk: :denk: :denk:

http://www.scientificamerican.com/article/how-much-ct-scans-increase-risk-cancer/

josv

Citaat van: bananacreek op zaterdag  6 december 2014, 15:09:07
We gaan nog even verder borduren met het relaas betreffende de Dermapathologist.....

In February 2015 moet ik terug komen en moet een tweede ct-scan result meebrengen.....

Ik zei: "Is this not dangerous to the body...because it will be 2 scans in 4 months?"

Zij zei: "No................ its not dangerous"

Begrijp ik dan weer niet omdat mijn "lijfarts" een week geleden wel vertelde dat teveel ct-scans niet goed is..........kijk zo blijf je dan weer aan de gang......... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Willem :  :moord: :moord:

Heb je niks beters te doen ?? Ga je ramen dichtplakken, zandzakken voor de deur zetten of wat dan ook !! Desnoods graaf je een geul rond heel Dumaguete maar stop in godesnaam met je zorgen te maken. Ik begin nu een beetje te snappen waarom je het leger uit bent geschopt  :happy2: :happy2: :happy2:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

bananacreek


Adriaan

Creek, de laatste keer dat ik een CT scan voorstelde aan een arts in Sydney was hij erg onwillig me daar voor een verwijzing te geven. Placht de stralingshoeveelheid te hebben van 100 X rays zei hij - maar hij dacht dat het nu 70 was. Ik heb tenslotte toen de idee maar opgegeven.

Hier in Cebu/Consolacion is het nog steeds rustig. Ook nog geen regen. Maar dat blijft niet zo. Ik las dat, omdat die typhoon zo langzaam verschuift, de regen wel een groot probleem zal zijn. Maar jullie, Amice en Creek, zitten in sector 1 - de minst ernstige. Wij hier in sector 2. Ik heb ijzerdraad laten spannen over ons (ijzeren) dak en al het meubilair op "hollow blocks" laten zetten. Als dat dak het niet houdt hebben we feest hier.

josv

Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Lorre

Vernam nét op het  :belgiesmiley: journaal dat Ruby Manila NIET zou aandoen...  :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:

Luke


Amice

Een beetje laat voor Creek maar zo is het:


en zo had het kunnen zijn:
https://www.facebook.com/video.php?v=10152597028243717&set=vb.19793423716&type=2&theater

Medische innovatie vanuit Israel  :thumb:

Laten ze dat maar snel invoeren hier in de Phils

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

pierrevanwies

Wou dit al enkele weken geleden hier plaatsen maar dat lukte niet omdat mijn laptop kuren had....

Door de slechte eurokoers ga ik smorgens vroeg terug wat seafood zoeken onder de stenen hier vlakbij op het strand[15 meter vanaf de deur]
en ja dat ziet er zo meestal uit,wies en segers vinden dat heerlijk.
  .
nu een paar weken terug zag ik dit hier bijna voor de deur...   :confused2: :confused2:  teveel brandy gabii ??
    .
de avond voordien waren er hevige squalls met flinke brekers van golven en denk dat de boot gewoon bijna op het strand geduwd is.[lag gewoon voor anker op +-100 meter in zee hier stand-by.]