Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

klootzakken (voorheen Jens)

Creekie van harte  :congratualtionsis0: met je goede bericht van de pil.  :applaus: :blumen:   :xmas:

grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Adriaan

Creek ook mijn beste wensen. Het ziet er naar uit dat jij een van de negen uit tien gevallen bent waar het om een loos alarm gaat.

Het antwoord van die patholoog op je vraag betreffende het gebruik van die forceps begrijp ik niet. Mijn asawa gaat al tien jaar met instrumenten om in een operatiekamer van een Australisch ziekenhuis, is verantwoordelijk voor sterilisering, het op het juiste moment de chirurg de instrumenten aanreiken en het natellen van alle gebruikte sponsjes, naalden etc. na de operatie (paniek als er een gemist wordt want die zou dan in de patient kunnen zitten). Volgens haar moeten voor de excisie en de sluiting van de wond twee forceps worden gebruikt (dus een schone en ongebruikte voor de sluiting).

Maar het is in jouw geval misschien allemaal irrelevant omdat je vermoedelijk helemaal geen melanoma hebt.

Dus nogmaals gefeliciteerd.

josv

Citaat van: bananacreek op woensdag  3 december 2014, 14:58:35
Startkabels... duur @P800+ maar zeer dik en stevig zo te voelen.... :thumb:




Dikke kabel wel maar zo te zien zijn de klemmen veeeeeeeel te dun.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

bananacreek

Citaat van: Adriaan op donderdag  4 december 2014, 02:25:45
Creek ook mijn beste wensen. Het ziet er naar uit dat jij een van de negen uit tien gevallen bent waar het om een loos alarm gaat.

Het antwoord van die patholoog op je vraag betreffende het gebruik van die forceps begrijp ik niet. Mijn asawa gaat al tien jaar met instrumenten om in een operatiekamer van een Australisch ziekenhuis, is verantwoordelijk voor sterilisering, het op het juiste moment de chirurg de instrumenten aanreiken en het natellen van alle gebruikte sponsjes, naalden etc. na de operatie (paniek als er een gemist wordt want die zou dan in de patient kunnen zitten). Volgens haar moeten voor de excisie en de sluiting van de wond twee forceps worden gebruikt (dus een schone en ongebruikte voor de sluiting).

Maar het is in jouw geval misschien allemaal irrelevant omdat je vermoedelijk helemaal geen melanoma hebt.

Dus nogmaals gefeliciteerd.

Dank u...maar waarom "loos alarm"?.....de diagnose heeft toch duidelijk aangetoond van het bestaan van "atypical melanocytes" ?

Dat was dan toch ook duidelijk te zien onder de microscope?





Alleen "zou" alles redelijk zijn gegaan door tijdige en ruime excision?.... :denk: :denk:

Forceps....ja waarschijnlijk heeft uw echtgenote zeker gelijk (zou common sense moeten zijn) ....maar hier op de  :smiley-philippines: is niet alles common sense zoals bedoeld in een aantal andere landen......ze blijven ten alle tijde ontkennen ...terwijl  ze "misschien" tijdens een volgende excision bij een andere patient WEL van forceps veranderen?.... :lachen: :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:

In ieder geval een paar RED HORSE nuttigen vanavond want morgenavond en zaterdag paraat blijven want er is een zeer grote storm op koms en Pagasa site kan je nu al niet meer openen..................

Dit is ABS/CBN..................


bananacreek

Citaat van: josv op donderdag  4 december 2014, 03:35:55
Citaat van: bananacreek op woensdag  3 december 2014, 14:58:35
Startkabels... duur @P800+ maar zeer dik en stevig zo te voelen.... :thumb:




Dikke kabel wel maar zo te zien zijn de klemmen veeeeeeeel te dun.

Ja, juist...dat is correct...even niet gezien.... :hoedjeaf:

Adriaan

Jawel Creek, die diagnose zei dat inderdaad maar zoals ik eerder schreef (en citeerde) "atypical melanocytes" zijn niet per se kwaadaardig. Ze kunnen dat zijn. Vandaar die tendens om ook in wezen goedaardige gezwellen maar "first stage melanoma" te noemen onder het motto "je kunt nooit weten" "we nemen het zekere voor het onzekere" etc.

Ja hier bereiden we ons ook voor op de grote klap morgen. We zitten hier met tien volwassenen (inclusief mezelf) en negen kinderen. Daarom een extra baal rijst en negentig liter water extra ingeslagen.We zijn verdeeld over vier woningen maar we zullen wschl. het e.e.a in mijn huis, als zijnde het meest solide, afwachten. Mijn dak wordt nu vast gesjord door er ijzerdraad overheen te spannen. Een van de grote voordelen van de Filippijnen is dat je altijd op korte termijn iemand kunt vinden die zo'n karweitje voor je wil opknappen.

Adriaan

"Atypical melanocytes are pigment-producing cells with an abnormal appearance. They are usually identified during a physical examination when a doctor notes an unusual skin lesion and can be examined by a pathologist in a laboratory setting to learn more about what is going on inside the cells. In some cases, they are malignant, while in others, they may be benign. It is important for skin lesions to be evaluated to determine their nature before deciding on how to proceed with treatment.
...

A doctor can take a scraping of a suspicious growth or remove it altogether and send the cells out for biopsy. If a pathologist identifies atypical melanocytes, as much information as possible about the cells will be provided. This will determine whether they are malignant, pre-malignant, or benign. If the cells appear dangerous, additional treatment such as surgery around the margins or radiation to suppress cell growth may be recommended. In other cases, a wait and see approach must be recommended."

Creek heeft die patholoog duidelijk en onomwonden gesteld dat die cellen "malignant" waren? Zo niet dan vond ze hen wschl. "benign" maar achtte het misschien wijzer die "goedaardigheid" niet te veel te benadrukken.

bananacreek

Citaat van: Adriaan op donderdag  4 december 2014, 10:08:21
"Atypical melanocytes are pigment-producing cells with an abnormal appearance. They are usually identified during a physical examination when a doctor notes an unusual skin lesion and can be examined by a pathologist in a laboratory setting to learn more about what is going on inside the cells. In some cases, they are malignant, while in others, they may be benign. It is important for skin lesions to be evaluated to determine their nature before deciding on how to proceed with treatment.
...

A doctor can take a scraping of a suspicious growth or remove it altogether and send the cells out for biopsy. If a pathologist identifies atypical melanocytes, as much information as possible about the cells will be provided. This will determine whether they are malignant, pre-malignant, or benign. If the cells appear dangerous, additional treatment such as surgery around the margins or radiation to suppress cell growth may be recommended. In other cases, a wait and see approach must be recommended."

Creek heeft die patholoog duidelijk en onomwonden gesteld dat die cellen "malignant" waren? Zo niet dan vond ze hen wschl. "benign" maar achtte het misschien wijzer die "goedaardigheid" niet te veel te benadrukken.

Nee, niet duidelijk gesteld en alleen maar de diagnose NODULAR MELANOMA en ik dacht dat je er dan vanuit kunt gaan dat het inderdaad malignant cells zijn?

Heeft u wel eens een "Benign" Nodular Melanoma gehoord?

Maar natuurlijk is uw vraagstelling van belangrijke aard en mijn dank daarvoor....en die doctora HAAT dit forum nu...en ook de andere doctors.....zeker weten....she said "Always that forum?...Who they think they are?"...Do they think they are God?................ :lachen: :lachen:


Ik ga die vraag zaterdag duidelijk stellen en ga het nu op mijn lijstje schrijven.............ok staat er op en daar kan ze niet aan ontsnappen...

Vraag is dan HOE stellen ze de diagnose dat een atypical cell is MALINGNANT?  ...... :weetikniet: :weetikniet:

bananacreek

CitaatEen van de grote voordelen van de Filippijnen is dat je altijd op korte termijn iemand kunt vinden die zo'n karweitje voor je wil opknappen.

Ja, de één zijn dood is de ander zijn brood?

Ga morgen de plywood "schotten" voor de WEST grills zetten en de entrance deur (heb daar al een "slide bar" gemaakt voordat PABLO op visite kwam...in 2012 dacht ik?)

Maar ik zag een paar minuten geleden hier dat het oog van de storm toch een ietsje naar het Noord-Westen af zwaaide en zeker boven Cebu en Negros langs "zou"gaan......Pagasa zit helemaal dicht.... :negatief: :negatief:

ABS/CBN....klik op PLAY

http://www.abs-cbnnews.com/weather

Even goed in de gaten houden morgen en als je dan niet zou sterven door een Melanoma zou je nog altijd onthooft kunnen worden door een flying GI sheet.......... :denk: :negatief: :ripba8:



Zoals hier ergens in 1990 met typhoon "RUPING"....en dat was alleen maar de staart want het oog ging over Cebu.........dat was toen de langste BROWNOUT hier.. :negatief: :negatief:






bananacreek

#17559
Hier beweerde een lid dat als wanneer je in  :nederlandsevlag: of  :belgiesmiley: op het vliegveld zou aankomen bij de douane en je hebt zulk een FAKE NIKE aan -of in je koffer.......... dat het in BESLAG gaat worden genomen?.................. :weetikniet: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :denk: :denk:

Is Europa nu een Politiestaat geworden?..... :lachen: :lachen: :weetikniet: :weetikniet: