Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: josv op woensdag  3 december 2014, 14:15:06
Creek, je bent een beste vent en volg je belevenissen volop. Nu je deze diagnoses hebt gehad hoop ik dat je nu overtuigd bent en vanaf nu dus niet alles meer kankerzooi-kankertroep-kankerspreekuur-kankerupdate-kankerinternet gaat noemen..................

Ja...correct....maar de doctors vertelden me wel dat er totaal geen licht aan het einde van de tunnel te zien was betreffende een genezing van mijn paranoia en andere geestelijke afwijkingen ...... :lachen: :thumb: :happy: :crazy: :crazy: :hoedjeaf:

josv

Citaat van: bananacreek op woensdag  3 december 2014, 14:22:09
Citaat van: josv op woensdag  3 december 2014, 14:15:06
Creek, je bent een beste vent en volg je belevenissen volop. Nu je deze diagnoses hebt gehad hoop ik dat je nu overtuigd bent en vanaf nu dus niet alles meer kankerzooi-kankertroep-kankerspreekuur-kankerupdate-kankerinternet gaat noemen..................

Ja...correct....maar de doctors vertelden me wel dat er totaal geen licht aan het einde van de tunnel te zien was betreffende een genezing van mijn paranoia en andere geestelijke afwijkingen ...... :lachen: :thumb: :happy: :crazy: :crazy: :hoedjeaf:

Neee, dat wisten wij al lang  :lachen:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

bananacreek

Ok...we gaan verder met een gewoon spreekuur.............. :jajaja: :jajaja: :thumb:

Vervolgens vroeg ik aan haar waarom het zo lang duurt om de slides te krijgen en ze vertelde me het volgende:

Het fleske met de exision komt binnen.............



Daarna wordt het "sample" met een "keratome" "gesliced" in een aantal Zeeer dunne plakjes die daarna in heet water of zoiets worden behandeld en later op het glas van de slides worden angebracht en die slides zijn zo dun dat ze door een soort vacuum op het glas blijven zitten...en daarna wordt er een stukje (reepje) speciaal glas op "aangebracht" waarbij het originele kleuren-spectrum van de "sample-slide" niet "verbogen" wordt zoals met normaal gals het geval is.....

Dit hele proces inclusief een soor curing duurt dan "normaal" tussen 10 en 14 dagen (in dit geval was het iets meer dan een week dacht ik)

Het aanbrengen van de "sample slice" gebneurd op de volgende manier:

De slice word eerst in een soort "stempel-blokje" aangebracht in een PARAFFIN "kussen"  en daarna wordt de zaak "afgestempeld" op het glas (of zoiets)...



Weet NIET meer wat ze PRECIES zei want mijn gedachten waren bij het volgende:...... :denk: :denk:



Dus als boven....zoiets.....


bananacreek

Dus nogmaals de hamvraag gesteld aan deze patologist van Silliman Medical Center: "Doctora.....ahum..ahh.. as of now, and thereby considering the facts as these were born out of the slide reading and likewise the somehow positive result of the ct-scan"......................."Can we thereby rule that I am "CANCER-FREE" at this moment?

Her answer was: "Yes Indeed".......... :weetikniet: :weetikniet: :denk: :denk:

Maar vergeet niet dat een Melanoma terug kan komen zelfs al is de eerste melanoma geheel verwijderd door surgery of tewel Chemo therapy (in geval)...vandaar de drie/zes maandelijkse "scanning/mapping"

Tot zover voor dit moment...maar nog niet alle vragen zijn hierbij beantwoord..... :neeneenee: :neeneenee:

Zoals de "zonnebrand-middelen"... enz enz...

Maar één ding staat als een PAAL ver boven water.............. :jajaja: :jajaja:

     

bananacreek


bananacreek


bananacreek

Startkabels... duur @P800+ maar zeer dik en stevig zo te voelen.... :thumb:



bananacreek

Even van de vergetenden zijn geweest:


De pathologist in Siliman vertelde me ook dat doctors ook fouten konden maken in hun diagnoses en dat het in veel gevallen helemaal geen probleem was als de klant (patient) een tweede mening zou gaan zoeken om daarbij de handeling van de eerste doctor of te bevestigen of af te danken................










bananacreek

Toch volgende week met mijn "huisdoctor" spreken wat hij er van denkt................... :weetikniet: :weetikniet: :denk: :denk: :denk: :jajaja:

peldoman

Zo, betekend dus K vrij op dit moment?
Doe mij maar een biertje dan, en net wat josv zegt, laten we
stoppen met dat nare woord K.

Ik ben blij voor je Creek!! :happy: