Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Citaat van: peldoman op donderdag 27 november 2014, 10:03:48
Een Aziatische vrouw/man in Nederland of België moet extra vitamine K slikken.
Haar lichaam maakt een bepaalde stof te weinig aan vanwege lack of zon hier.
Misschien is dat melanine waar Amice het over heeft.
Dat vertelde een dokter mij eens.

Ook interessant, een Aziatische man/vrouw moet nooit geen Ibuprofen slikken.
Doet ze dat, dan vallen haar haren uit.
Meegemaakt in mijn Filipijnse kennissenkring bij 3 vrouwen.





Ik geloof niet vitamine K gerelateerd zijn aan het aanmaken van melanine voor aziaten in  :eu: want dan zouden ze 10 minuten onder de zonnebank kunnen duiken om dat aan te vullen. Dan zouden dus ook nederlanders vitamine K kunnen nemen om bruin te worden.  :weetikniet:

Het zal denk ik een ander gemis zijn dan melanine die het voorschrijft om vitamine k te nemen. voor Aziaten.

Vitamine D vervolgens wordt al voldoende aangemaakt als je 15 minuten enkel met de handen in de zon zit. Dat is mij althans ooit eens wijsgemaakt door professoren van het utrechtse academisch ziekenhuis.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek


bananacreek

Vandaag heb ik de wond laten schoonmaken en verband verwisselen door iemand in de disco (op het biljart) ....en zie maar weer...ze kunnen geen spiegels schoonmaken maar ook niet de wonden want deze foto was genomen NA het schoonmaken met alcohol...... :jajaja: :jajaja:

En wat zien we?....de erythromycin van gisteren (of welke dag dan ook) zit er nog dik op ...............(witte stukjes)............. :negatief: :negatief: :negatief:



Morgen iemand weg laten halen met een pincet of zoiets............ :jajaja: :jajaja:

Altijd wat anders..............

bananacreek

Ik heb de reacties gelezen die er zijn gekomen sedert gistern en allereerst aan iedereen een dank u.......... :thumb: :hoedjeaf:

Ik ga ze niet allemaal beantwoorden ...ik wil er graag een paar afprinten en door die Dermapathologist laten lezen en de rest door mij verteld wat in het Nederlands is...maar moet wachten want ik heb een printer besteld en die komt pas op zaterdag aan............


bananacreek

Citaat van: Adriaan op donderdag 27 november 2014, 05:47:29
Creek, zoals je zelf al opmerkte, zijn er een paar hoopgevende zinnetjes in je rapport nl.: "The subcutaneous are are (sic) free of atypical melanocytes ... the surgical margins are free of atypical melanocytes ..."

Maar wat me ook opviel is die term "atypical melanocytes" - die houdt, voor zover ik weet , niet in dat die per se kwaadaardig zijn alhoewel ze dat kunnen zijn. Vgl.:

"Atypical melanocytes are pigment-producing cells with an abnormal appearance. They are usually identified during a physical examination when a doctor notes an unusual skin lesion and can be examined by a pathologist in a laboratory setting to learn more about what is going on inside the cells. In some cases, they are malignant, while in others, they may be benign."

Heeft jouw dokter definitief gezegd dat ze kwaadaardig zijn?

Zij heeft gezegd zoals in het biopsy-report: Nodular Melanoma............maar ik print dit later af en leg het onder haar neus op 3 december....

Ik dacht dat de Atypical melanocytes in een Melanoma automatisch malignant zijn?

Nog steeds komt het probleem dat je zeer goed voorbereid bij zulk een doctor moet binnenvallen...(ook andere doctors)...want je krijgt maar weinig tijd van ze..

bananacreek

Citaat van: Pinocchio op donderdag 27 november 2014, 08:08:06
Citaat van: bananacreek op donderdag 27 november 2014, 05:17:03
Tot nu toe gebruikte ik "sun-creme" die ik ergens in 1994 in Super Lee Plaza kocht....kan geen expiry date vinden ........ :confused2: :confused2: :denk: :denk: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:........... :ripba8: :ripba8:

Gierige Nederlander?........... :denk: :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:



Van de website : http://www.beautylab.nl/alles-over-zonneproducten/

Gebruik geen zonneproducten van vorig jaar. Na een jaar beginnen zonneproducten hun beschermene effect te verliezen en na 3 jaar zijn ze compleet nutteloos.

CitaatEen fout die vaak wordt gemaakt met zonneproducten is dat men te weinig aanbrengt en plekjes overslaat. Nu hoef je uiteraard geen hele fles leeg te kieperen over je lichaam, maar per persoon wordt aangeraden om minstens 30 ml zonnebrand over je gehele lichaam te verdelen om alles voldoende te kunnen bedekken. Breng je minder aan dan geeft het je niet de juiste bescherming tegen de schadelijke UV-stralen. Een vuistregel is dat als je de helft aanbrengt van de aanbevolen hoeveelheid (in dit geval dus 15 ml) je slechts de bescherming krijgt van de wortel aan SPF. Ja, nu gaan we wiskundig worden. Eenvoudig uitgelegd: als je 15 ml SPF 30 aanbrengt wordt je lichaam slechts met √30 = SPF 5 (om precies te zijn SPF 5,48) beschermd. Dat scheelt dus echt enorm! Zorg daarom altijd dat je voldoende zonnebrand over je lichaam verdeeld.

Dat spul is 495 pesos per 100ml tube............ :lachen: :lachen:

Ik smeer het alleen op de open plaatsen die NIET door kleding bedekt worden..daarbij wetende dat "los gewoven"kledig ook niet 100% bescherming biedt....

In het dedoelde bovenstaand artikel bedoelen ze waarschijnlijk het gebruik op strand... :weetikniet: :weetikniet:

Amice

Citaat van: bananacreek op donderdag 27 november 2014, 13:22:38
Citaat van: Pinocchio op donderdag 27 november 2014, 08:08:06
Citaat van: bananacreek op donderdag 27 november 2014, 05:17:03
Tot nu toe gebruikte ik "sun-creme" die ik ergens in 1994 in Super Lee Plaza kocht....kan geen expiry date vinden ........ :confused2: :confused2: :denk: :denk: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:........... :ripba8: :ripba8:

Gierige Nederlander?........... :denk: :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:



Van de website : http://www.beautylab.nl/alles-over-zonneproducten/

Gebruik geen zonneproducten van vorig jaar. Na een jaar beginnen zonneproducten hun beschermene effect te verliezen en na 3 jaar zijn ze compleet nutteloos.

CitaatEen fout die vaak wordt gemaakt met zonneproducten is dat men te weinig aanbrengt en plekjes overslaat. Nu hoef je uiteraard geen hele fles leeg te kieperen over je lichaam, maar per persoon wordt aangeraden om minstens 30 ml zonnebrand over je gehele lichaam te verdelen om alles voldoende te kunnen bedekken. Breng je minder aan dan geeft het je niet de juiste bescherming tegen de schadelijke UV-stralen. Een vuistregel is dat als je de helft aanbrengt van de aanbevolen hoeveelheid (in dit geval dus 15 ml) je slechts de bescherming krijgt van de wortel aan SPF. Ja, nu gaan we wiskundig worden. Eenvoudig uitgelegd: als je 15 ml SPF 30 aanbrengt wordt je lichaam slechts met √30 = SPF 5 (om precies te zijn SPF 5,48) beschermd. Dat scheelt dus echt enorm! Zorg daarom altijd dat je voldoende zonnebrand over je lichaam verdeeld.

Dat spul is 495 pesos per 100ml tube............ :lachen: :lachen:

Ik smeer het alleen op de open plaatsen die NIET door kleding bedekt worden..daarbij wetende dat "los gewoven"kledig ook niet 100% bescherming biedt....

In het dedoelde bovenstaand artikel bedoelen ze waarschijnlijk het gebruik op strand... :weetikniet: :weetikniet:


Wat ik niet snap is de uitlating van de dermatologe die zegt dat melanomen voornamelijk voorkomen op plaatsen waar het zonlicht niet komt.
Dat druist dan toch in tegen al die zonnebeschermingsmiddelen aanbevelingen.  :weetikniet:

Niet tegenstaande dat ze best gelijk zal hebben maar mijn 2 cent zegt dan weer dat het feitelijk niet kan kloppen.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Adriaan

Dat artikel dat stelt dat de zgn.toename van melanoma voor een groot deel te wijten was aan een andere manier van een diagnose stellen ("diagnostic drift")  geeft mij de indruk dat oncologen/pathologen/histologen zich aanvankelijk graag "op de vlakte" houden. Als je zegt "atypical melanocytes" heb je nog niet gezegd of die goedaardig of kwaadaardig zijn. Als je zegt "stage 1 melanoma" heb je in het midden gelaten of het eigenlijk ook een goedaardig gezwel kan zijn (want dat is wat dat artikel zegt - de nieuwe manier van diagnosticeren hield in dat ook goedaardige gezwellen nu als "stage 1 melanoma" kunnen worden aangemerkt).

Ik zie met genoegen dat je besloten hebt een nieuwe printer te kopen. Je hebt dus nog hoop daar geruime tijd plezier van te hebben.

bananacreek

Citaat van: Adriaan op donderdag 27 november 2014, 08:18:44
En hier nog een stukje advies. Het komt van mijn ega, die, via mij, je melanomaprobleem gespannen volgt. Dit advies is alleen maar nuttig als ze je weer open gaan snijden, bijv. voor een groter sample. De forceps die gebruikt wordt om het sample op te vissen moet niet gebruikt worden voor het dichtklemmen van de wond. Als er kanker is dan zitten er wschl. kankercellen op en bij hergebruik in de zelfde operatie kan je weer geïnfecteerd worden.

Ik ga dit ook onder haar neus drukken en zal het nu even op de lijst zetten die ik moet printen..... :jajaja: :jajaja:

Aan uw ega: Hartelijk dank voor uw advies en interesse.................. :hoedjeaf: :hoedjeaf: :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Naar mijn weten heeft ze dezelfde instrumenten gebruikt voor het snijden en "dichtlassen"................ :jajaja: :jajaja:

Ik heb het volgende voor de dermapathologist genoteerd:

CitaatThe forceps used to do the excision should of a suspected Melanoma growth should not be used for closing the same wound after the removal of the biopsy tissue, such for the reason that "Atypical Melanocytes" could be spread back into the tissue through these instruments.  

bananacreek

Citaat van: Adriaan op donderdag 27 november 2014, 10:56:27
Creek's sores is hier aanleiding voor een geanimeerd gesprek en ik hoop dat hij ons dat niet kwalijk neemt.

Maar nu we het toch over kanker hebben wil ik nog even melding maken van een buitengewoon interessant boek dat ik vorige week oppikte in de National Bookstore in Ayala, Cebu.

Het is geschreven door een in Amerika werkzame oncoloog, zekere Siddharta Mukherjee, en de titel is: The Emperor of all Maladies - A Biography of Cancer. Het won Amerika's hoogste prijs voor dit soort werk: de Pulitzer Prize. Het is niet geschreven voor medici hoewel die het ook met vrucht kunnen lezen want het geeft de geschiedenis van het kanker onderzoek en wat daaraan vooraf ging. Het is zo boeiend omdat het het specifiek wetenschappelijke onderzoek verbindt met het biografische element en dat van de wijdere omgeving waarin dit allemaal plaats vond. Zeer aanbevolen.

Ik neem niemand iets kwalijk en baat er alleen bij de reacties.... :jajaja: :jajaja:

Die dermapathologist had een enorm groot boek betreffende dermathology waaronder uitgebreid de skin cancers en dat heeft ze via Amazon besteld en kosste 14 duizend pesos....

Ik ga kijken of ze het boek:  The Emperor of all Maladies - A Biography of Cancer in National Bookstore hebben............