Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Ok...genoeg Gekankerd vandaag........... :lachen: :jajaja: :jajaja: :benweg: :benweg: :benweg:









Begint nu te regenen hier.... :jajaja: :jajaja:

Herbie

Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

bananacreek


bananacreek


Ronny55

Hier, CDO , zijn de lagere scholen wel dicht ,mensen in zone's met accuut overstromingsgevaar werden uit voorzorg geevacueerd, maar afgezien van de ganse dag en nacht regen niet veel last gehad, niet echt winderig, momenteel is het droog , maar er hangt nog duidelijk regen in de lucht. De "alarmfase" werd intussen afgeblazen.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

bananacreek


bananacreek

Tot nu toe gebruikte ik "sun-creme" die ik ergens in 1994 in Super Lee Plaza kocht....kan geen expiry date vinden ........ :confused2: :confused2: :denk: :denk: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:........... :ripba8: :ripba8:

Gierige Nederlander?........... :denk: :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:


Adriaan

Creek, zoals je zelf al opmerkte, zijn er een paar hoopgevende zinnetjes in je rapport nl.: "The subcutaneous are are (sic) free of atypical melanocytes ... the surgical margins are free of atypical melanocytes ..."

Maar wat me ook opviel is die term "atypical melanocytes" - die houdt, voor zover ik weet , niet in dat die per se kwaadaardig zijn alhoewel ze dat kunnen zijn. Vgl.:

"Atypical melanocytes are pigment-producing cells with an abnormal appearance. They are usually identified during a physical examination when a doctor notes an unusual skin lesion and can be examined by a pathologist in a laboratory setting to learn more about what is going on inside the cells. In some cases, they are malignant, while in others, they may be benign."

Heeft jouw dokter definitief gezegd dat ze kwaadaardig zijn?


Adriaan

Creek, kijk ook eens naar dit uittreksel van een artikel in de British Journal of Dermatology. Het zegt o.a. dat de zgn. toename van het aantal gevallen van melanoma wschl. in de eerste plaats te wijten is aan "diagnostic drift" wat hier inhoudt dat in wezen goedaardige gezwellen geclassificeerd worden als "stage i melanoma" (het gaat hier dus om diagnose NA de biopsie, niet er voor, zoals in het vorige artikel dat ik hier weergaf). Er is ook een suggestie dat direct zonlicht misschien niet de oorzaak is van melanoma (ik las elders dat de ziekte vooral toegenomen is onder "indoor workers" en niet "outdoor workers"- het kan zijn dat zonlicht door glas de gevaarlijke factor is). Ik heb de cruciale zin in het uittreksel in een vet lettertype weergegeven. Ook las ik dat zonnecreme en dergelijke spullen in wezen gevaarlijk zijn (maar je kunt dat zelf nazoeken).

Br J Dermatol. 2009 Sep;161(3):630-4. doi: 10.1111/j.1365-2133.2009.09299.x. Epub 2009 Jun 9.

Melanoma epidemic: a midsummer night's dream?

Levell NJ1, Beattie CC, Shuster S, Greenberg DC.

Abstract
BACKGROUND:
The reported incidence of melanoma has greatly increased and this has been attributed to ultraviolet exposure

OBJECTIVES:
We considered the possibility that the increase was an artefact caused by diagnostic drift.

METHODS:
We tested this by analysing the histological diagnosis, mortality and incidence of all lesions reported as melanomas in East Anglia between 1991 and 2004.

RESULTS:
There were 3971 melanomas in all, and their annual incidence increased from 9.39 to 13.91 cases per 100,000 per year during the period studied. This increased incidence was almost entirely due to minimal, stage 1 disease. There was no change in the combined incidence of the other stages of the disease, and the overall mortality only increased from 2.16 to 2.54 cases per 100,000 per year.

CONCLUSIONS:
We therefore conclude that the large increase in reported incidence is likely to be due to diagnostic drift which classifies benign lesions as stage 1 melanoma. This conclusion could be confirmed by direct histological comparison of contemporary and past histological samples. The distribution of the lesions reported did not correspond to the sites of lesions caused by solar exposure. These findings should lead to a reconsideration of the treatment of 'early' lesions, a search for better diagnostic methods to distinguish them from truly malignant melanomas, re-evaluation of the role of ultraviolet radiation and recommendations for protection from it, as well as the need for a new direction in the search for the cause of melanoma.
Comment in
Iatrogenic melanoma. Comment on: Melanoma epidemic: a midsummer night's dream? [Br J Dermatol. 2010]
PMID: 19519827 [PubMed - indexed for MEDLINE]

Pinocchio

Citaat van: bananacreek op donderdag 27 november 2014, 05:17:03
Tot nu toe gebruikte ik "sun-creme" die ik ergens in 1994 in Super Lee Plaza kocht....kan geen expiry date vinden ........ :confused2: :confused2: :denk: :denk: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:........... :ripba8: :ripba8:

Gierige Nederlander?........... :denk: :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:



Van de website : http://www.beautylab.nl/alles-over-zonneproducten/

Gebruik geen zonneproducten van vorig jaar. Na een jaar beginnen zonneproducten hun beschermene effect te verliezen en na 3 jaar zijn ze compleet nutteloos.