Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

jiggy

Ik kan Rich enkel bijtreden en met enige ver/bewondering vaststellen dat Peldoman zomaar een medische diagnose kan stellen, iets wat voor een dokter met jarenlange studie en ervaring niets steeds lukt ?!
Ook verwonderd ben ik dat men blijkbaar antibiotica zo maar online kan bestellen zonder doktersvoorschrift?!!
In België geen geval. Maybe "only in the Netherlands" ?  :lachen:

Dat antibiotica niet helemaal onschuldig zijn en eigenlijk maar in uiterste nood mogen aangewend worden is inmiddels reeds veelvuldig aangetoond. Het is eigenlijk schieten op een mug met een kanon. De virussen worden vernietigd, doch ook andere organismen waardoor het immuun-systeem wordt aangetast. Gevolg : bepaalde antibiotica hebben geen effect meer voor aandoeningen die enkele jaren geleden nog effectief konden bestreden worden met dergelijke "global killers".
Lees de medische artikelen maar eens grondig vooraleer "self-made doktertje" te spelen :
"  Een huisarts zal vaak alleen antibiotica geven aan een patiënt als men vermoedt dat deze een longontsteking heeft of bij een patiënt met acute bronchitis heeft die bepaalde chronische aandoeningen heeft. Bij relatief gezonde patiënten is het advies om een terughoudend beleid te hanteren wat betreft antibiotica."
Er is in dit (Nederlands) artikel nog steeds sprake van EEN HUISARTS.
Of... Zijn de middelen die forumlid Peldoman online bestelt om zichzelf te genezen misschien helemaal geen antibiotica? Misschien zelf eens nalezen, Dr. Peldo?
Doch... wie ben ik om te twijfelen aan de woorden en medische kennis van een ander forumlid ...


Cosyns Guy

Citaat van: jiggy op woensdag 19 november 2014, 19:33:39
Ik kan Rich enkel bijtreden en met enige ver/bewondering vaststellen dat Peldoman zomaar een medische diagnose kan stellen, iets wat voor een dokter met jarenlange studie en ervaring niets steeds lukt ?!
Ook verwonderd ben ik dat men blijkbaar antibiotica zo maar online kan bestellen zonder doktersvoorschrift?!!
In België geen geval. Maybe "only in the Netherlands" ?  :lachen:

Dat antibiotica niet helemaal onschuldig zijn en eigenlijk maar in uiterste nood mogen aangewend worden is inmiddels reeds veelvuldig aangetoond. Het is eigenlijk schieten op een mug met een kanon. De virussen worden vernietigd, doch ook andere organismen waardoor het immuun-systeem wordt aangetast. Gevolg : bepaalde antibiotica hebben geen effect meer voor aandoeningen die enkele jaren geleden nog effectief konden bestreden worden met dergelijke "global killers".
Lees de medische artikelen maar eens grondig vooraleer "self-made doktertje" te spelen :
"  Een huisarts zal vaak alleen antibiotica geven aan een patiënt als men vermoedt dat deze een longontsteking heeft of bij een patiënt met acute bronchitis heeft die bepaalde chronische aandoeningen heeft. Bij relatief gezonde patiënten is het advies om een terughoudend beleid te hanteren wat betreft antibiotica."
Er is in dit (Nederlands) artikel nog steeds sprake van EEN HUISARTS.
Of... Zijn de middelen die forumlid Peldoman online bestelt om zichzelf te genezen misschien helemaal geen antibiotica? Misschien zelf eens nalezen, Dr. Peldo?
Doch... wie ben ik om te twijfelen aan de woorden en medische kennis van een ander forumlid ...


Hm....misschien besteld hij zonder het te weten 1 of ander placebo met vermelding "antibiotica" op de verpakking en geneest dan van een doodgewone zware verkoudheid met het idee dat het bronchitis was.... :jajaja:.
Punt is,zelf doktertje spelen in bepaalde gevallen is niet echt aangeraden.

LMBen

Misschien heeft hij al een lange voor geschiedenis met zijn ziekte zo te lezen.
Dan is het mogelijk om via de secretaresse online  medicijnen te bestellen welke je alleen nog hoeft af te halen bij de apotheek
Zo kan dat in het jaar 2014 alles online
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

Luc

#17313
Citaat van: jiggy op woensdag 19 november 2014, 19:33:39
De virussen worden vernietigd, doch ook andere organismen waardoor het immuun-systeem wordt aangetast.

Antibiotica werkt net niet tegen virussen. Werkt enkel tegen bacteriën  :jajaja:

Bonchitis is een virale longontsteking
Pneunomie is een bacteriele ontsteking. Hiervoor bestaat er een vaccin dat 5 jaar werkzaam is.

Het is voor een huisarts zeer moeilijk om het verschil te zien tussen een bronchitis en een pneunomie. 

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

jiggy

Citaat van: LMBen op woensdag 19 november 2014, 19:44:58
Misschien heeft hij al een lange voor geschiedenis met zijn ziekte zo te lezen.
Dan is het mogelijk om via de secretaresse online  medicijnen te bestellen welke je alleen nog hoeft af te halen bij de apotheek
Zo kan dat in het jaar 2014 alles online

Hmmmnn... Kan best zijn. Doch iedere aandoening vereist toch wel een vakkundige diagnose, dacht ik zo...
Anders kan men de bal wel eens totaal mis slaan. Iets wat zelfs medisch geschoolde mensen kan overkomen !
Ik blijf ervan overtuigd : zonder tussenkomst (diagnose) van een dokter kan men in België geen antibiotica bekomen. Noch in een apotheek, noch online !

jiggy

Citaat van: Luc op woensdag 19 november 2014, 19:50:56
Citaat van: jiggy op woensdag 19 november 2014, 19:33:39
De virussen worden vernietigd, doch ook andere organismen waardoor het immuun-systeem wordt aangetast.

Antibiotica werkt net niet tegen virussen. Werkt enkel tegen bacteriën  :jajaja:



Bedankt voor de rechtzetting. Zoals u ziet, ben ik niet medisch geschoold. Vervang dus gerust "virussen" door "bacteriën", doch de stelling blijft overeind....

Rich

Citaat van: Luc op woensdag 19 november 2014, 19:50:56
Citaat van: jiggy op woensdag 19 november 2014, 19:33:39
De virussen worden vernietigd, doch ook andere organismen waardoor het immuun-systeem wordt aangetast.

Antibiotica werkt net niet tegen virussen. Werkt enkel tegen bacteriën  :jajaja:

Idd en een bronchitis kan  gewoon van virale aard zodat antibiotica geen enkel nut heeft.

" Een klein percentage van bronchitis gevallen zijn bacteriële in aard en zal reageren op behandeling met antibiotica echter in de meeste gevallen de bronchitis wordt veroorzaakt door een virus en dus antibiotica weinig effect zal hebben"

Bron: http://www.degezondheidblog.com/7-eenvoudige-bronchitis-behandeling-tips/
Rich de Nederbelg.

peldoman

WAT DOET UW ARTS?

Uw arts zal inschatten of een kuur met antibiotica nuttig voor u is of niet. Vermoedt hij dat bacteriën de infectie veroorzaken? Dan geeft hij u een recept voor antibiotica.
Welke geneesmiddelen kunnen worden gebruikt bij acute bronchitis?

Penicilline-antibiotica
Penicilline-antibiotica doden vele soorten bacteriën en hebben een goede opname in het lichaam. Ze blokkeren een eiwit dat een belangrijke rol speelt bij de bacteriegroei waardoor de bacterie afsterft. Voorbeeld is amoxicilline.

Bij sommige patiënten wordt de amoxicilline afgebroken door bacteriën zodat het zijn werking niet meer kan doen. Clavulaanzuur gaat dit tegen en verbetert zo het effect van amoxicilline. Voorbeeld is amoxicilline in combinatie met clavulaanzuur.

Ik heb in mijn leven talloze malen een bronchitis gehad, nog nooit is er een spontaan genezen, altijd antibiotica nodig gehad.
Dan leer je die aandoening kennen, voelen.
Maar de huisarts zal altijd willen kijken of het niet spontaan geneest, antibiotica is niet goed bij te vaak gebruik.
Wat gebeurt er dan, je voelt er een aankomen, eerst een verkoudheid wat te lang duurt, dan voel je dit gaat er weer een worden.
Je bent aan het werk en wilt niet in de ziektewet, maar voelt je kloten, huisarts schrijf nog niets voor, als het over 10 dagen nog niet over is terug komen. Fuck you dokter , ik moet door gaan met mijn werk, dan maar zelf ff amoxicilline  bestellen.
Resultaat , geen 4 weken ziek maar slechts 1 week.
Medicijnen zijn natuurlijk de originele, ik ben niet achterlijk, is makkelijk aan te komen, en niet alleen antibiotica.
Er zijn zoveel landen in Europa waar je die medicijnen zo kan kopen, mensen doen dat ook, durven eigen verantwoordelijkheid te nemen voor
hun eigen lichaam, niet dat gezever wat ik hier leest van, mag niet! kan niet, is gevaarlijk, je bent geen dokter, etc.
Moet je ook niet roken zuipen en beffen, kan je ook ziek van worden.
Verdorie , waar zijn die echte Kerels van vroeger gebleven? of zit ik op een verkapt mietje forum, onder de noemer "Filipijnen Forum"?
Desalniettemin respecteer ik ieders mening maar doe het dan ook met de mijne! :atyourservice:







Rich

Citaat van: peldoman op woensdag 19 november 2014, 22:55:58
WAT DOET UW ARTS?

Uw arts zal inschatten of een kuur met antibiotica nuttig voor u is of niet. Vermoedt hij dat bacteriën de infectie veroorzaken? Dan geeft hij u een recept voor antibiotica.
Welke geneesmiddelen kunnen worden gebruikt bij acute bronchitis?

Penicilline-antibiotica
Penicilline-antibiotica doden vele soorten bacteriën en hebben een goede opname in het lichaam. Ze blokkeren een eiwit dat een belangrijke rol speelt bij de bacteriegroei waardoor de bacterie afsterft. Voorbeeld is amoxicilline.

Bij sommige patiënten wordt de amoxicilline afgebroken door bacteriën zodat het zijn werking niet meer kan doen. Clavulaanzuur gaat dit tegen en verbetert zo het effect van amoxicilline. Voorbeeld is amoxicilline in combinatie met clavulaanzuur.

Ik heb in mijn leven talloze malen een bronchitis gehad, nog nooit is er een spontaan genezen, altijd antibiotica nodig gehad.
Dan leer je die aandoening kennen, voelen.
Maar de huisarts zal altijd willen kijken of het niet spontaan geneest, antibiotica is niet goed bij te vaak gebruik.
Wat gebeurt er dan, je voelt er een aankomen, eerst een verkoudheid wat te lang duurt, dan voel je dit gaat er weer een worden.
Je bent aan het werk en wilt niet in de ziektewet, maar voelt je kloten, huisarts schrijf nog niets voor, als het over 10 dagen nog niet over is terug komen. Fuck you dokter , ik moet door gaan met mijn werk, dan maar zelf ff amoxicilline  bestellen.
Resultaat , geen 4 weken ziek maar slechts 1 week.
Medicijnen zijn natuurlijk de originele, ik ben niet achterlijk, is makkelijk aan te komen, en niet alleen antibiotica.
Er zijn zoveel landen in Europa waar je die medicijnen zo kan kopen, mensen doen dat ook, durven eigen verantwoordelijkheid te nemen voor
hun eigen lichaam, niet dat gezever wat ik hier leest van, mag niet! kan niet, is gevaarlijk,
je bent geen dokter, etc.
Moet je ook niet roken zuipen en beffen, kan je ook ziek van worden.
Verdorie , waar zijn die echte Kerels van vroeger gebleven? of zit ik op een verkapt mietje forum, onder de noemer "Filipijnen Forum"?
Desalniettemin respecteer ik ieders mening maar doe het dan ook met de mijne! :atyourservice:

Maar natuurlijk is er makkelijk aan medicijnen te komen, en dat er mensen zijn die dat online kopen dat moeten zij weten. Ik niet want het is onverantwoord. De helft of meer is troep en je weet niet wat je koopt.   

Lees dit maar eens : Meer dan de helft online verkochte medicijnen is nep   http://www.dokterdokter.nl/gezond-leven/psyche/meer-dan-de-helft-online-verkochte-medicijnen-is-nep/

Wees jij dan maar die stoere bink die ehhhhhhh de verantwoordelijkheid neemt?????????? :weetikniet: voor zijn eigen lichaam?  Enne, mensen die hun gezond verstand gebruiken zijn daarom echt geen mietjes hoor. 

Alle gekheid op een stokje, Peldoman, kijk  toch uit wat je koopt joh, en controleer op bovenstaande site welke online apotheek te vertrouwen is, dan ben je toch al zeker dat je geen rotzooi koopt want het gaat om je gezondheid.

Succes  :thumb:

Rich de Nederbelg.

Herbie

Peldoman, heeft toch ietsje gelijk. Anders ben je veel langer ziek als je moet wachten op een doktor. Maar online kopen doe ik niet :neeneenee: wel in de :smiley-philippines: hier kan je ze zelfs per pil kopen, maar dat doe ik niet. De volledige doos. Of toch zeker 10 stuks. En inderdaad er gaat veel troep de ronde. Zo zeggen ze dat het ook troep is hier in de :smiley-philippines: zo kan je dan zeggen dat Meneer Creek hier ook bijna heel zijn leven brol slikt. Ik denk het niet hoor. En de medicijnen dat hij nu moet nemen?  :benweg: :benweg:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.