Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


bananacreek

Citaat van: Lenn op vrijdag 14 november 2014, 12:47:45
Lijkt erop of dat je naar de lokale slager bent geweest en heeft weinig meer te maken met een biopsie.
In ieder geval success en van harte beterschap.

Drie dagen geleden was het toch netjes.......... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:



En de derde hechting zat er toen toch wel goed in............. :jajaja: :jajaja:


Gompie007

Citaat van: Lenn op vrijdag 14 november 2014, 12:47:45
Lijkt erop of dat je naar de lokale slager bent geweest en heeft weinig meer te maken met een biopsie.
In ieder geval success en van harte beterschap.

Lijkt wel een rollade........

Pinocchio

Citaat van: bananacreek op vrijdag 14 november 2014, 12:34:41
Als je er op drukt dan voel je niets en zacht zoals vocht er onder....is er een doctor in de zaal?

Sorry Creek, de doktor is op bedevaart naar Lourdes dus moet je het met een leek doen.
 
Maar zo te zien hoef je je geen zorgen te maken, die "bobbels" die je ziet is gewoon vel dat wordt samengetrokken door het naaigaren.

Tijdens de operatie was je gespannen en heeft je lichaam zich samengetrokken, nu je meer ontspannen bent zet je lichaam zich terug uit maar de draadjes volgen deze logica niet en trekken het vel terug naar de wonde.

Ik weet dat doctors hier in de Filippijnen aanraden om de wonde steeds af te dekken met gaas, maar ik zou je willen aanraden om dit verband zoveel mogelijk weg te laten als je bijvoorbeeld thuis bent, ook de zalf wegwassen met alcohol wanneer mogelijk (thuis) en vervangen door antibaterieel poeder (eventueel proper babypowder)

De wonde zal zo sneller helen maar er mogen geen bacterien in komen bijvoorbeeld door zweet, daarom het antibacterieel poeder.

Naar Filippijnse normen ziet het er goed uit maar het mag niet ontsteken.

Als de plaats van de wonde meer (donker) rood wordt moet je onmiddelijk terug naar de doctor. Dus regelmatig controleren.

bananacreek

Ok dank u en ik heb dat vroeger ook gezien...en wat EXUDATE in het Engels (Wondvocht) daaronder.....maar met al dat stof hier moet je ook goed uitkijken en elke dag wordt dat "verbandgaasje met pleister"door de assistente van die doctor vernieuwd maar dat meisje kijkt waarschijnlijk niet eens hoe het eruit ziet want die moet weer texten na het verwisselen...... :negatief: :negatief:

Maar ik vond dat toch zeer vreemd dat die hechting brak terwijl de huis toch niet gescheurd is op die plaats.......... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Maar nogmaals dank... :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Alle beetjes helpen maar ik heb nog steeds geen schaamhaar op de schouder kunnen vinden en we hebben hier geen paardenslager en rollades verkopen ze hier ook niet... :lachen:







bananacreek

Citaat van: bananacreek op donderdag 13 november 2014, 15:09:33
Hier meer betreffende de LDH waarden Melanoma related:

En ze hebben me daaromtrent dan wel de waarheid verteld:

CitaatLactate dehydrogenase.

As early as in 1954, increased levels of LDH were detected in serum of melanoma patients [30]; ever since, the value of LDH as a tumour marker for malignant melanoma has been discussed. LDH was reported to be an indicator for liver metastases, with a respective sensitivity and specificity of 95% and 83% in stage II patients, and 87% and 57% in stage III patients [31]. Patients with abnormal LDH levels had a significantly decreased survival [32]. Taken together, increasing evidence exists to demonstrate that LDH is elevated in advanced disease, predominantly in cases with liver metastases.

LDH might serve as a prognostic factor in late-stage malignant melanoma. This has been discussed in a study where LDH was evaluated in combination with other tumour markers such as S100B and MIA [33] and identified, by multiple logistic regression analysis, as the only statistically significant marker for disease progression [33]. LDH has been included in the AJCC staging system, and patients with distant metastases and elevated LDH are considered stage IV M1c [34].


Voor de liefhebbers ...om ziek van te worden.... :jajaja: :jajaja:

http://annonc.oxfordjournals.org/content/20/suppl_6/vi8.full

Vind het genoeg voor vandaag....ga weer dromen vanacht?..... :weetikniet: :weetikniet:

Hier netjes en eenvoudig uitgelegd:

http://kidshealth.org/parent/system/medical/test_ldh.html

bananacreek

#17236
Weer een moord........


bananacreek

Citaat van: bananacreek op zaterdag 15 november 2014, 12:35:27
Weer een moord........



Als een  :smiley-philippines: jaloers wordt dan is het UITKIJKEN geblazen..... :jajaja: :jajaja:

Dan kan je sneller aan je einde komen dan met kanker............ :jajaja: :jajaja:

bananacreek

Maart zeer weinig mensen zullen intresse hebben om dit helemaal te lezen...kan ik zeer goed begrijpen....maar voor mij zit er weinig anders op en zal maar een keer een nieuw topic openen onder de "title"

"TO DIE OR NOT TO DIE....THAT'S THE QUESTION"...?............ :weetikniet: :weetikniet:


http://www.sciencebasedmedicine.org/chemotherapy-versus-death-from-cancer/

bananacreek

Citaat van: bananacreek op zaterdag 15 november 2014, 14:48:11
Maart zeer weinig mensen zullen intresse hebben om dit helemaal te lezen...kan ik zeer goed begrijpen....maar voor mij zit er weinig anders op en zal maar een keer een nieuw topic openen onder de "title"

"TO DIE OR NOT TO DIE....THAT'S THE QUESTION"...?............ :weetikniet: :weetikniet:


http://www.sciencebasedmedicine.org/chemotherapy-versus-death-from-cancer/

IN HET VERLEDEN VERTIKTE IK OM ZULKE ARTIKELEN TE LEZEN................zelfs als andere mensen over het onderwerp kanker spraken wilde ik er niets van hebben of horen....