Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

Adriaan

Ja de biopsie op zichzelf stelt niet veel voor. Maar ondertussen zit de patient in de zenuwen. Dat betekent niet dat die biopsie niet uitgevoerd zou moeten worden maar wel dat die dermatologe zich m.i. met wat meer empathie had moeten opstellen en benadrukken dat zoiets moet gebeuren om zekerheid te krijgen - die er nu, had ze moeten zeggen, allerminst is. In plaats daarvan begon ze, begrijp ik, een verhaal over een oud vrouwtje die nog maar een paar maanden te leven had. Leuk.

bananacreek

Die biopsy was al gepland voor morgen en natuurlijk gaat dat worden uitgevoerd...daar valt niet aan te tornen maar ik ben naar een andere oncoloog geweest vandaag en heb voor 500 pesos veel meer informatie gehad en daarover hierna.

Maar natuurlijk de biopsy is nu HET belangrijkste en dat was al scheduled en daar blijf ik bij wat er ook gebeurd ....aleen zijn er een paar mogelijkheden van een biopsy...en dat hierna...........

Het ging vandaag in feite over het bloed onderzoek en terwijl een bayut resident doctor gisteren beweerde dat ik anemia zou hebben bleek dit helemaal NIET waar te zijn....en ik vond dat al vreemd omdat ik een redelijk dieet heb en ook mineralen en vitamins neem ..............

Gelijk dat bloedonderzek afhandelen...maar even het andere licht uitdoen....

Het ging hier om het aantal rode bloedcellen, percentage lymphocites, MCV en MCH..............en LDH

De Oncologist van vandaag zei dat alles goed was om de biopsy te doen en dat alleen wanner de LDH veel hoger dan 400 zou zijn er een probleem zou (kunnen) zijn ......

Dus zover zo goed met het bloed onderzoek...........

bananacreek

#17132
Zat drie uur in het Silliman Medical Center te wachten toen ik een text kreeg van de manager van de Why Not en ze vroeg of ze 3000 pesos kon lenen.....en toen werd ik even wit om de oren en mijn antwoord was het volgende:

"Look a few days ago I told you that I have Melenoma en that I have three months to live and I am sitting here in the hospital to have a conference with a doctor and I spend already a lot of money and I need al the pesos I have because of the low Euro-dollar rate I will not sent any remittances to the  :smiley-philippines:...so please be so kind to try to understand thait I am a sick man...you don't pity an old sick man?..".. :jajaja: :jajaja: :ripba8: :ripba8:

Haar eerste antwoord was: "Ahhhh.... you are not sick...they just make a joke because they are guessing...you are alright ...but it's up to you if you don't like to lend me the money...I am willing to pay you back at Nov 30..and don't worry about the first loan because I will pay that also as soon I will have the money"

Ze ging verder: "Please be on duty tonight to play your music, this is an order"..... :jajaja: :denk: :denk: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Toen werd ik wit om de oren en stuurde de volgende text: "Look madam....I am to be diagnosed with a malignant Melonoma skin cancer and to be operated on tomorrow afternoon at 2 pm......and you want me to relax end play disco music tonight?"

Haar reply: "Just think positief Willy...always think positief" 

Mijn oude man zou vroeger zeggen: "Is ze nou helemaal besodemieterd?"  ..(Was toch een goede vent)

Toen was er van mijn kant totale radiostilte............... :jajaja: :jajaja: :lachen: :lachen:

bananacreek

Nu even de foto's klaar maken en dan gaan we gewoon verder met het avontuur van vandaag waarbij ik een consultation had met een uiterst vriendelijke goed luisterende Oncoloog in Silliman Medical center............en terwijl u wacht kunt u naar deze muziek luisteren die de manager van de disco vanavond door de Klootzak gespeeld wilde hebben on de stage mixer................ :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :negatief: :negatief:



[yt=640,505]XEvGEzsfbq0 [/yt]


Halleluja..................what the....f....ck... :lachen: :lachen:

bananacreek

#17134
Hier in de wachtzaal die propvol zat omdat het een maandag is.... :negatief: :negatief:

Maar ik had het geduld om als het zou moeten de godganse dag te wachten..... :jajaja: :jajaja:



Sommige doctors beginnen erg laat maar hebben geen lunch-break...en dan is het makkelijk als je de secretaresse 50 pesos in de handen stopt om je even een text te geven als nunner 12 aan de beurt is en je hebt zelf nummer 14......dan kan je nog ergens naar toe als je wilt..... :thumb: :thumb: :happy:



bananacreek

#17135
Nog anderhalf uur wachten in het kamertje van de secretaresse van de Oncologist..Dra. Geena Macalua....zeeeeer vriendelijk....en goed luisterende dame......

Hier zat ik naast een vrouw (die later binnen kwam) die VERSCHRIKKELIJK STONK (waarschijnlijk uit de mond) (hier zit ze naast mij) en ik werd er misselijk van... :negatief: :negatief:








Ok:

- 67 kg
- 1,83m
-140/90 BP

bananacreek

Citaat van: Adriaan op maandag 10 november 2014, 10:41:21
Ja de biopsie op zichzelf stelt niet veel voor. Maar ondertussen zit de patient in de zenuwen. Dat betekent niet dat die biopsie niet uitgevoerd zou moeten worden maar wel dat die dermatologe zich m.i. met wat meer empathie had moeten opstellen en benadrukken dat zoiets moet gebeuren om zekerheid te krijgen - die er nu, had ze moeten zeggen, allerminst is. In plaats daarvan begon ze, begrijp ik, een verhaal over een oud vrouwtje die nog maar een paar maanden te leven had. Leuk.

Precies en dan daarboven ook nog de diagnose van de bayut doctor in Holy Child betreffende de blood-tests dan wil je wel wat meer antwoorden.....de biopsie zou een minuut of 20 duren maar daar kom ik straks op terug....

bananacreek

140 over 90, iets te hoog maar dat kan ik begrijpen....als je nog steed in de gedachten ben dat je op 28 february sterft..... :jajaja: :jajaja: :ripba8: :ripba8:



"How long are you here sir?"

"35 years"

"So you can speak Visayan now?"

"No...I am too stupid" .... :jajaja: :jajaja: :atyourservice:

"Well at least you are honest about that".......... :lachen: :lachen: :thumb: :thumb:

"Are you married?"

Kruisteken van de Klootzak: "Thank God I am SINGLE...I am still looking for the right one"....... :lachen: :lachen: :lachen: :thumb: :thumb: :happy: :happy:

Adik

Fijn om te lezen dat u niet bij de pakken neer gaat zitten meneer Creek. Veel sterkte toegewenst. Dat de fat lady nog maar lang mag zingen ;)

bananacreek

Ik ga het proberen om kort te houden...want vanwege de Alzheimer of wat dan ook is er wat informatie zoek geraakt en: "Wil de Echte Klootzak nu opstaan?"

Ik had het hele gesprek om mijn gsm op moeten nemen:... :jajaja: :thumb: :happy: