Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Eerste 7 km redeliike bergweg tussen de suikervelden maar daarna zeer slecht waar alleen een paar grote jeepney's rijden die op hoge banden rijden omdat de klei-weg met diepe sporen zit vanwege de grote REO (en anderen) sugarcane trucks....... :negatief: :negatief:



Rij je daar met je jeep en trailer op dan zou je moeten proberen om de rechterwielen (of andersom) op de middenverhoging te plaatsen en de andere kant in het truck-spoor....maar als dat allemaal vieze glibberige klei is dan heb je maar weinig kans omdat 30 meters vol te houden zonder sneeuwkettingen....... :negatief:

En in het midden van dat spoor zitten dan de boulders verborgen die de lager  liggende jaap de das om doen en dan slaat de beschermingsplaat van de transmission en ook de differentials tegen die boulders en op een gegeven moment dan zit je moervast...........vooral als er nog cargo bijkomt.... :negatief: :jajaja:




bananacreek

Ok, na 2,5 uur en een hoop problemen en gevloek (Nederlands) + (Engels)....op hget eindpunt van 20 km van de highway aangekomen....doodmoe...maar niet huilen kloot....het was jouw idee ...






En met deze wagen had je er NOOIT VAN ZIJN LEVEN ingekomen............ :neeneenee: :neeneenee: :neeneenee:


bananacreek


bananacreek

#16953
Ze heeft toch wel een lekkere kont...niet groot maar stevig ......die moest ik daarheen brengen..... :thumb: :happy: :happy:



:ontopic: :ontopic: :ontopic: :offtopic: :offtopic: :offtopic:...... :jajaja: :jajaja: :weetikniet: :weetikniet:


bananacreek

Ok...verstand weer in het hoofd......volgende dag de terugweg.....wat een ellende..... :jajaja: :jajaja:

Ook daar na aankomst geen enkel probleem met de motor en de koeling en de 4DR6 is een uitstekende motor..... :thumb: :thumb:




bananacreek

Maar even vergeten.....tijdens de avond daarvoor liet ik iemand in mijn jeep slapen voor protection en in de buurt waren een stelletje sugarcane cutters met een karaoke bezig en ...ja hoor...na een paar uur een hoop geschreew en bij latere inspectie bleek dat één van die smeerlappen het canvas van de trailer met een bolo (kapmes) kapot gesneden had...ik loofde 1000 peso uit voor het gevangen nemen (of doden) van de gast maar hij was er al vandoor en niemand kon zijn naam.....





Gaat ook weer geld kosten voor reparatie...... :negatief: :negatief: :negatief:

bananacreek

Op een gegeven moment....BINGO....moervast....differential en protectionplate transmission tegen een grote boulder........trekken met een touw lukte niet totdat de trailer werd afgekoppeld....en daarna lukte het gelukking wel @ P500....







En die vrouwen en gasten stonden maar hartelijk te lachen om een witneus die vast zat...... :lachen: :lachen: :lachen: :negatief: :negatief: :negatief: :negatief:

bananacreek

Citaat van: bananacreek op woensdag 29 oktober 2014, 06:58:43
Maar even vergeten.....tijdens de avond daarvoor liet ik iemand in mijn jeep slapen voor protection en in de buurt waren een stelletje sugarcane cutters met een karaoke bezig en ...ja hoor...na een paar uur een hoop geschreew en bij latere inspectie bleek dat één van die smeerlappen het canvas van de trailer met een bolo (kapmes) kapot gesneden had...ik loofde 1000 peso uit voor het gevangen nemen (of doden) van de gast maar hij was er al vandoor en niemand kon zijn naam.....





Gaat ook weer geld kosten voor reparatie...... :negatief: :negatief: :negatief:

Die avond toen ik dit zag hield ik een hele toespraak aan al die mensen die erom heen stonden dat ik daar in vrede kwam om vreetwerk en andere goederen te brengen en dit zulks de dank was?......maar het was dus alleen maar een enkele persoon die dit uitspookte....

bananacreek

Op een gegeven moment kon ik niet meer omschakelen van hi naar low gear en van 2-wheel naar 4-wheel drive omdat de vorken van de poken kapot waren......maar gelukkig bleef de zaak in de 2-wheel staan om naar huis te kunnen komen....



Maar als een varkentje vastgebonden....




Luke